سیاسی 15:29 - 21 بهمن 1394
مقدم‌فر مطرح کرد
مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان کشورهای غربی گفت: نباید چنین پنداشت که نامه‌نگاری رهبری به جوانان غربی صرفا یک اقدام مقطعی و واکنشی در پاسخ به حوادث تروریستی فرانسه بوده است، بلکه این اقدام را می‌توان به ‌منزله گشایش منظر و دریچه‌ای نوین به‌ سوی فهم تحولات جهانی قلمداد کرد.

نامه رهبری به جوانان کشورهای غربی دریچه‌ای نوین به سوی فهم تحولات جهانی است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حمیدرضا مقدم‌فر که در کنگره هم اندیشی مهمانان خارجی سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران سخن می‌گفت، اظهار کرد: بشریت که در سایه قهر تحمیلی با خدا و حاکمیت ماده‌گرایی شاهد جنگ‌های خونین بوده است، امیدوارانه رو به آینده روشن دارد که در آن «صلح»، «امنیت»، «عدالت»، در سایه عشق و معنویت بر پایه تعالیم پیامبران، سرنوشت دیگری را برای انسان رقم خواهد زد.

وی ادامه داد: این تجربه اکنون پیش پای ملت‌هاست و آنها را به بیداری فرا می‌خواند، هنوز از فوران آتشفشان بیداری اسلامی در کشورهای تحت سلطه آمریکا در منطقه فاصله نگرفته‌ایم؛ آتشفشانی که به‌ اذعان تحلیل‌گران غربی متأثر از زلزله انقلاب اسلامی در ایران است و شعارهای آن از زبان انقلابیون مسلمان در این کشورها با فریاد شنیده می‌شود، البته این موج فرو نخواهد نشست و در آینده ارمغان‌های بهتری بیش از سرنگونی دیکتاتورهای دست‌نشانده غرب، به‌همراه خواهد آورد.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که ریشه‌های این بیداری را باید فطرت حقیقت طلب انسان‌ها جستجوکرد، گفت: انقلاب اسلامی بر اساس تعالیم قرآن با نظام سلطه جهانی در ستیز است، نه ظلم می‌کند، نه ظلم می‌پذیرد و از مظلوم در هر نقطه عالم که باشد دفاع می‌کند.

وی گفت: فطرت‌های حقیقت‌طلب شهادت می‌دهند که انقلاب اسلامی لحظه‌ای در حمایت از ملت مظلوم فلسطین تردید نکرده و در سخت‌ترین شرایط برای دفاع از آنان و احقاق حق‌شان تلاش کرده است.

مقدم‌فر ادامه داد: فلسفه حمایت انقلاب اسلامی از استقلال و تمامیت ارضی عراق، مبارزات انقلابیون یمن، دولت قانونی و مستقل و برآمده از آرای مردم در سوریه و... همه و همه ریشه در این حقیقت دارد و اکنون قریب به چهار دهه از عمر پر برکت این شجره طیبه می‌گذرد و انقلاب اسلامی توانسته است علی‌رغم توطئه‌ها و فشارهای گوناگون از جمله جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه اقتصادی به‌عنوان یک موجود زنده و پویا در قبال حوادث مختلف حساسیت نشان داده و هوشیارانه موضع گیری کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که واکنش به‌هنگام مقام معظم رهبری نسبت به حوادث تروریستی در پاریس حاکی از نشاط و پویایی انقلاب اسلامی است، گفت: ایشان در واکنش به این نوع حوادث، نامه‌هایی به جوانان در کشورهای غربی نوشتند و در این نامه‌ها تلاش کردند تا از حقایق پنهان نگاه داشته شده از آنان پرده بردارند، ایشان جوانان را مورد خطاب قرار دادند چرا که فردای روشن تاریخ را آنان خواهند ساخت و دلهای‌شان زودتر به نور حقیقت، روشن و گرم خواهد شد.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: رهبری، پرده از توطئه اسلام هراسی و اسلام ستیزی سیاستمداران غربی بالا زدند و از حمایت آنان و کشورهای تحت نفوذشان از تروریست‌هایی که با اعمال غیرانسانی چهره اسلام را مشوش می‌کنند خبر دادند و حساب اسلام واقعی را از اسلام آمریکایی که مروج خشونت و تروریست است، جدا کردند. ضمن اینکه جوانان را به حقیقت‌جویی دعوت کردند از آنان خواستند با رهاندن خود از سلطه رسانه‌های غربی، اسلام را بی‌واسطه از منابع اصیل بشناسند و تعامل شرافتمندانه با مسلمانان داشته باشند و ریشه‌های خشونت را در فرهنگی جستجو کنند که سیاستمداران غربی قصد تحمیل آن را بر سایر فرهنگ‌ها دارند، فرهنگی که علی‌رغم تعالیم پیامبران الهی مروج خشونت و ابتذال است.

مقدم‌فر با تاکید بر این که باید ظرفیت‌های تحول‌آفرین در نامه‌های رهبری را به ‌خوبی درک کرد، اظهار کرد: این نامه‌ها گفتمان انقلاب اسلامی به‌عنوان گفتمان رقیب لیبرال دموکراسی را به چالش می‌کشاند که علی‌رغم شعارهای فریبنده،‌ شرمساری تاریخی سیاستمداران غربی از ظلم و جنایت علیه بشریت را پنهان و انسان‌ها را در حصار تنگ رسانه‌های نظام سلطه گرفتار و از درک حقایق مسلم محروم ساخته است.

وی افزود: نباید چنین پنداشت که نامه‌نگاری رهبر انقلاب اسلامی به جوانان غربی صرفا یک اقدام مقطعی و واکنشی در پاسخ به حوادث تروریستی فرانسه بوده است، بلکه این اقدام را می‌توان به ‌منزله گشایش منظر و دریچه‌ای نوین به‌ سوی فهم تحولات جهانی قلمداد کرد. به ‌عبارت دیگر در دورانی که اکثریت ساکنان جامعه جهانی از مدیریت ظالمانه و ناعادلانه حاکم ناراضی هستند و تغییر و رهایی‌ بخشی را مطالبه می‌کنند، نامه رهبری به‌مثابه یک دعوت است، دعوت به مسیری نو که سازگار با فطرت حقیقت‌جوی تمامی ابنای بشر باشد.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: کارکرد این نامه از حیث مقطع زمانی مشابه نامه مشهور امام خمینی (ره) به گورباچف در روزگار افول اتحاد شوروی و مکتب کمونیسم است، با این تفاوت که امروز شاهد نشانه‌های افول لیبرال دموکراسیِ غربی هستیم و مخاطبان دعوت انقلاب اسلامی نیز نه ‌فقط یک سیاستمدار یا حزب سیاسی بلکه عموم جوانان آینده‌ساز جوامع غربی هستند.

وی با بیان اینکه سیاستمداران غربی پیشبرد پروژه اسلام هراسی و اسلام ستیزی و سوق دادن آن به پروژه مسلمان هراسی و مسلمان ستیزی را در دستور کار قرار داده‌اند، گفت: آنچه به آنان در این پروژه بیشترین کمک را می‌کند اقدامات گروه‌های تروریستی همچون داعش است که به ‌دروغ می‌خواهند خود را نماینده اسلام معرفی کنند. در این شرایط آزادی‌خواهان عالم فارغ از هر دین و گرایش مذهبی باید برای ناکام گذاشتن دولتمردان غربی در این پروژه تلاش کنند.

مقدم فر در ادامه بیان کرد: هرگونه تلاشی که امروز در راستای تبیین مرزهای اسلام واقعی از اسلام دروغین داعشی و اسلام آمریکایی و تحت حمایت ارتجاع عرب انجام شود خدمت به بشریت محسوب می‌شود و سایه جنگ و ترور را از جوامع انسانی دور خواهد ساخت. اسلام واقعی در انقلاب اسلامی تجلی دارد.

وی با بیان این که در طول یک سال گذشته پس از صدور اولین نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی شاهد تلاش‌های خودجوش و سازمان یافته برخی اندیشمندان در تبیین ابعاد و پیام‌های نامه‌ها بوده‌ایم، گفت: اگرچه خطاب نامه‌های رهبری به عموم جوانان در کشورهای غربی است اما در عین حال فراخوانی خطاب به همه فطرت‌های حق‌جو به‌ ویژه جوانان در اقصی نقاط جهان است تا با درک هوشمندانه از سیاست‌ورزی حاکمان غربی نگذارند چهره تابناک حقیقت از دید آنها پنهان بماند و امپریالیسم رسانه‌ای، دشمن را در لباس دوست و دوست را در لباس دشمن به آنها معرفی کند.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران همچنین اظهار کرد: بایکوت رسانه‌ای نامه‌ها توسط رسانه‌های غربی و انتشار گزینشی بخش‌هایی از نامه و سانسور پیام‌های تأثیرگذار از جمله اقدامات زشت دستگاه‌ رسانه‌ای نظام سلطه بوده است که همچنان استمرار دارد، اما در عین حال علاقمندان به انقلاب اسلامی و جوانان جویای حقیقت توانستند در اقصی نقاط عالم با استفاده از فرصت فضای مجازی پیام‌های نامه‌ها را به گوش مشتاقان حقیقت برسانند اگرچه وقتی نظام سلطه هژمونی رسانه‌ای با موج رو به گسترش اقبال جوانان به پیام‌های نامه‌ها مواجه شد با زیر پا گذاشتن تمام ادعاهای خود در زمینه آزادی بیان با نشر نامه و مطالب مرتبط با آن در فضای مجازی نیز مقابله کرد.

وی با اشاره به این که یکی از رسالت‌های نخبگان در تمامی جوامع، دفاع از استقلال فرهنگی خود است، گفت: بن‌بستی که امروز سیاستمداران غربی در آن گرفتار شده‌اند و باعث شده اندیشمندان، افول امپراطوری غرب را با جدیت بیشتری مورد توجه و بحث قرار دهند تنها با بسط فرهنگی غرب در جوامع دیگر خواهد شکست. مقاومت در برابر تحمیل فرهنگ و سبک زندگی غربی و هویت‌بخشی به فرهنگ‌های بومی و دفاع از استقلال فرهنگی جوامع مختلف، گام به گام امپراطوری ظالمانه غرب را به سرنوشت محتوم فروپاشی نزدیک خواهد ساخت.

انتهای پیام


7671795
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: باید یک آشتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اولویت های امسال وزارتخانه متبوع خود توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح مجلس در خصوص اتباع خارجی بخش‌های مختلفی دارد که باید تصویب شود، چون در این زمینه خلاء قانونی داریم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: وزارت خارجه باید کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیاندازد و از کشورهای فعال در این زمینه دعوت کند تا اقدامی صورت گیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه بسیار غم‌انگیز و دردناک عنوان کرد و در پیامی از آن به شدت انتقاد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران از تماس تلفنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با نماینده ویژه صدراعظم اتریش در امور سیاست خارجی خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است