سیاسی 17:57 - 07 اردیبهشت 1396
اجمالی/ روحانی:
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای افزایش اشتغال نیاز به برنامه داریم.

مردم قبل از دولت من غذا انبار می کردند/مشکلات با حرف حل نمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در اولین برنامه تبلیغی رادیویی خود گفت: چهار سال پیش گفتم که کشور در صورتی از مشکلات فاصله می گیرد که مسیر ما مسیر اعتدال باشد، افراط، تفریط و خشونت نتوانسته موجب خوشبختی و پیشرفت کشوری شود.

وی با تأکید بر اینکه اسلام اعتدال و رحمانیت اساس و پایه ای برای حرکت درست این ملت است اظهار داشت: باید در چارچوب قانون اساسی و خواست و اراده مردم، مدیریت جامعه را بر عهده بگیریم.

روحانی با بیان اینکه در سال ۹۲ با مشکلات فراوانی مواجه بودیم خاطرنشان کرد: در عین حال امیدهای زیادی داشتیم و معتقد بودیم با این امیدها می توانیم از مشکلات عبور کنیم.

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: آن زمان با بیکاری رنج آوری نسبت به جوانان  مواجه بودیم. در حالی که در هشت سال گذشته می شد کاری کرد که همه جوانان که متولد دهه ۶۰ بودند به بازار اشتغال بروند. متاسفانه در زمینه شغل جوانان کار زیادی انجام نشده بود. شرایط کشور از لحاظ تورم نگران کننده بود. مردم با تورم روزانه و ساعتی مواجه بودند و هر روز در این فکر بودند که اجناس را بخرند و انبار کنند.

روحانی گفت: تولید در حال رکود بود، قدرت خرید مردم کم شده بود. اگر در سال ۸۶ درآمد یک فرد یک میلیون تومان بود قدرت خریدش به ۸۰۰ هزار تومان تقلیل یافته بود، روستائیان شرایط سخت تری داشتند، قدرت خرید روستائیان ۶۰۰ هزار تومان بود.

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: مردم احساس امنیت نمی کردند، قطعنامه هایی بالای سر مردم بود مخصوصا ۱۹۲۹ که شرایط کشور را در مرز بحران قرار داده بود و مردم نسبت به آینده اطمینان نداشتند. لازم بود در پنج مورد به اقدام برسیم.

۱- مذاکرات هسته ای: باید با دنیا وارد گفتگو می شدیم و شرایط تحریم های جدید متوقف می شد. باید حصر ایران شکسته می شد و زنجیرهای تحریم از روی دست و پای ملت برداشته می شد.

۲- برای مهار تورم باید تدبیر می شد.

۳- کارگاه های تولیدی باید به حرکت درآمده و از رکود خارج می شدند.

۴- قدرت خرید مردم باید افزایش می یافت.

۵- مردم باید می توانستند با دنیا و اطلاعات ارتباط آسان تری داشته باشند.

روحانی تصریح کرد: برای هر پنج موضوع در همان ماه های اولیه تصمیمات لازم اتخاذ شد، مدیریت سه موضوع اول را خود به عهده گرفتم و در هفته دو تا سه جلسه برای مذاکرات هسته ای و دو جلسه برای مهار تورم و رونق تولید برگزار می کردیم. افزایش قدرت خرید مردم را به ستاد اقتصاد مقاومتی سپردم و مسأله ارتباط جوانان با دنیا را به وزارت ارتباطات محول کردم.

وی خاطرنشان کرد: در همان ماه های اولیه و در ۱۰۰ روز اول در همه این زمینه ها قدم های اولیه را برداشتیم که گزارش آن را بعد از ۱۰۰ روز به اطلاع مردم رساندیم.

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در موضوع هسته ای به توافق موقت در آذر ۹۲ رسیدیم و برخی از موارد تحریمی برداشته شد. ایران با ۶ قدرت برای توافق نهایی تصمیم گرفتند که مذاکرات را ادامه دهند و شرایط امنیتی برای فعالیت اقتصادی آماده شد.

روحانی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه این روزها صحبت های زیادی در مورد اشتغال جوانان می شود گفت: این نگرانی به حق است از روز اول می دانستیم یکی از مسائل ما در سالهای پیش رو، اشتغال است. در سال های ۹۴ و ۹۵ نسبتاً اشتغال مناسبی داشتیم. هر سال ۶۵۰ هزار نفر اشتغال خالص ما بود اگر در هشت سال قبل هم سالی ۶۰۰ هزار نفر شغل ایجاد می شد مشکل اشتغال نداشتیم.

وی ادامه داد: مسائل و مشکلات جامعه با حرف و شعار حل نمی شود اگر اشتغال برای جوانان می خواهیم باید سرمایه گذاری افزوده شود و پولها از دلالی به سرمایه گذاری در بنگاه های اقتصادی سوق یابد. برای سرمایه گذاری نیاز به امنیت است. مردم باید نسبت به فردا و سال آینده مطمئن باشند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: چرا در سالهای قبل از ۹۲ سرمایه گذاری ها متوقف شده بود؟ چون مردم نمی دانستند در سال آینده چه پیش خواهد آمد. لحن صحبت برخی مسئولان قبل از سال ۹۲، لحن تقابل و جنگ بود. پیام ما به دنیا این بود که با ملت ایران با زبان تکریم حرف بزنید با زبان تحقیر حرف نزنید.

وی خاطرنشان کرد: در مذاکرات ما در مسیر درست قرار گرفتیم و دنیا این پیام را گرفت برای اشتغال جوانان باید شرایط برای سرمایه گذاری فراهم شود. مردم به سادگی سرمایه خود را روی زمین نمی گذارند به دنبال دلالی می روند تا سریعتر به پولشان برسند.

روحانی با بیان اینکه سرمایه گذاری به معنای اعتماد بلندمدت است گفت: نه ملت ایران و نه خارجی ها این اعتماد را نداشتند، امروز بعد از سه سال و نیم  اعتمادی را در کشور و جهان به وجود آورده ایم که در خرید هواپیما، شرکت هایی که فاینانس به ایران داده اند اقساط آن را ۱۸ ساله بستند یعنی اعتماد جهان به ایران، اعتماد مردم به آینده افزایش یافته است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: به هر استانی که سفر کردم  از کارآفرینان داخلی و ایرانیان خارجی دعوت کردم، همه آنها در همان جلسات اعلام کرد آمادگی سرمایه گذاری های بزرگ دارند.

وی ادامه داد: بعضی از کلمه افتتاح خوششان نمی آید فکر می کنند اگر به استانی وارد می شویم و ده ها پروژه آماده افتتاح است، دیروز تصمیم گرفتیم و امروز افتتاح می کنیم.

روحانی تأکید کرد: هر پروژه ای که افتتاح می شود سالها سرمایه گذاری در آن صورت گرفته است.

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: افتتاح به معنای اعتماد مردم و سرمایه گذاری است. افتتاح به این معناست که در مسیر رشد و توسعه قرار داریم.

روحانی اظهار داشت: در این دولت پتروشیمی های متعددی افتتاح شده و درآمد پتروشیمی ها ۵.۵ میلیارد دلار اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: دومین مسئله در اشتغال، مسئله فن آوری است. برخی بنگا ه ها تعطیل است و تصمیماتی برای راه اندازی آن گرفته شده است. در سال ۹۵، ۲۴ هزار تولیدی کوچک و متوسط توانستند از بانک ها تسهیلات بگیرند. ۷۰ درصد آنها قبل از این دولت تعطیل شده بودند باید محصول ما رقابتی باشد تا پایدار بماند.

روحانی با تأکید بر لزوم سرمایه گذاری در راستای اشتغال پایدار جوانان افزود: برای فن آوری نیاز داریم شرکتهای دانش بنیان تأسیس شوند. در این دولت ۳  هزار شرکت دانش بنیان تأسیس شد.

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنهایی که با اینترنت و شبکه اجتماعی میانه خوبی ندارند خوب است بدانند در سالهای گذشته، ۱۰۰ هزار شغل از طریق فضای مجازی ایجاد شد. برخی روستائیان از طریق شبکه  های اجتماعی گردشگر جذب کردند و یا صنایع دستی خود را به فروش رساندند.

وی اظهار داشت: امروز خوشحالم اعلام کنم هیچ روستای ۱۰ خانواری وجود ندارد مگر اینکه برق داشته باشد، هیچ روستای ۲۰ خانواری وجود ندارد مگر اینکه برای آب رسانی به آن تلاش شده باشد. تا پایان این دولت حدود ۱۰ هزار روستای ما از گاز استفاده خواهند کرد.

روحانی شرط ایجاد اشتغال را دستیابی به فن آوری، مدیریت و ایجاد بازار خرید و صادرات خواند و گفت: در سال ۹۴، مواجه با مشکلاتی بودیم، برخی بنگاه ها، تولید داشتند اما مردم قدرت خرید نداشتند. باید قدرت خرید مردم را افزایش داده و بازار صادراتی در دنیا ایجاد کنیم. برای ایجاد بازار صادراتی باید با دنیا تعامل سازنده داشته باشیم.

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به افزایش صادرات غیرنفتی گفت: برای اینکه اشتغال ما افزایش یابد نیازمند برنامه ریزی هستیم، برنامه ریزی خوبی را از سال گذشته آغاز کردیم. در شورای عالی اشتغال، طرح کارورزی تصویب شد و در دو استان در حال اجرای آزمایشی است. براساس این طرح جوانان برای کارورزی و کارآموزی دعوت می شوند و چهار تا شش ماه به آنان آموزش داده می شود. همزمان در بنگاه های مختلف مشغول به کار می شوند، وقتی افراد آموزش دیده را به بنگا ها می فرستیم ۷۰ درصد برای آنها اشتغال ثابت ایجاد می شود.

ادامه دارد


9047330
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه توضیحاتی را درباره حادثه امنیتی امروز در محل کنسولگری کشورمان در پاریس ارائه داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بروجردی گفت: ‌نکته مهم این است که الگو انتخاب شده در عملیات وعده صادق الگوی ابر قدرتی بود. ما اعلام کردیم که در بالاترین سطح می‌زنیم و همین کار را هم کردیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در دیدار با همتای الجزایری خود بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌ما‌بین تاکید داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر ن...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در اتریش با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه کشورمان گفت که اعتیاد به تحریم و تحقیر قوانین بین‌المللی، معرفی کننده آن را مستعد ابتلا به زوال عقل می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است