فرهنگی‌هنری 17:43 - 22 بهمن 1394
باشگاه خبرنگاران جان نوشت: الهه رضایی در گفتگویی صمیمانه از روزهای انقلاب و خاطرات تلخ و شیرین آن روزها گفت.

حاطرات مجری قدیمی تلویزیون از انقلاب

الهه رضایی مجری محبوب دهه 60 یکی از چهره‌های به یاد ماندنی عرصه اجرا در تلویزیون است. وی در زمان انقلاب در سنین نوجوانی بوده است. با وی درباره خاطرات ورود امام‌خمینی (ره) و روزهای تلخ و شیرین انقلاب گفتگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:



خاطره‌ای از روزهای پیروزی انقلاب برایمان بگویید.

شب ورود امام به اتفاق خانواده و فامیل آماده شده بودیم برای استقبال برویم. اما اعلام کردند که امام نمی‌آید و فردا وارد ایران می‌شود.



روز ورود امام(ره) چگونه بود؟

یادم می‌آید در خیابان انقلاب همه ایستاده بودند. چون می‌دانستند مسیر امام از آنجاست. بیشتر افراد روی تاکسی و ماشین‌های پارک شده ایستاده بودند تا بتوانند این فضا را بهتر ببینند. جمعیت و ازدحام آن زمان با شادی و شوری که بین مردم بود، شرایط خاص و متفاوتی را در زمان ورود امام به وجود آورده بود.



شما در آن زمان فعالیت هنری خود را شروع کرده بودید؟

خیر، 6 و 7 ماه بعد از پیروزی انقلاب فعالیت خود را شروع کردیم.



شرایط فرهنگی قبل از انقلاب چطور بود؟

شرایط سنی من قبل از انقلاب آنطور نبود که بخواهم تشخیص بدهم. 15 سالم بود و بیشتر درگیر درس و مدرسه بودم. از طرفی بچه‌ها اینقدر وارد فضای اجتماعی نبودند. دنبال درس خواندن بودیم و ارتباطات بیشتر خانوادگی بود.



بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، شرایط فرهنگی چه تغییری کرد؟

بعد از 37 سال از پیروزی انقلاب، اتفاقات زیادی رخ داده است. فقط مربوط به فضای داخلی ما نمی‌شود. خود آن یک شبکه اطلاعات جمعی است که گسترش پیدا کرده است و با افزایش رسانه‌ها و فضای مجازی هر کدام باعث شده ارتباطات با خانواده کمرنگ شود.

از طرفی اطلاعات مردم بیشتر شده؛ چرا که راه‌های به دست آوردن اطلاعات بیشتر شده است و مردم از زمانی که متوجه موقعیت خود شدند افکارشان تغییر کرد و باعث شد از حق و حقوق خود دفاع کنند و احساس کنند، لیاقت و شایستگی دارند. اما تغییراتی که انجام شده مثبت و خوب بوده است.



امام خمینی(ره) را در یک جمله توصیف کنید.

امام خمینی(ره) یک شخصیت بسیار متفاوت و شخصیت فرهنگی، مذهبی و سیاسی است و متفاوت از تمام آدم‌هایی است که ما دیدیم.



انقلاب اسلامی را توصیف کنید.

انقلاب ما انقلاب خاصی بود. انقلابی که باعث شد مردم در همه جا حضور داشته باشد و اطلاعات زیادی بتوانند بدست بیاورند. به هر حال مردم خود را سهیم می‌دانند و سعی می‌کنند در همه شرایط اجتماعی حضور داشته باشند و نظرات خود را اعلام کنند و نگاه خود را مطرح کنند.



خاطره خوش شما از پیروزی انقلاب اسلامی؟

در زمان انقلاب اسلامی ایران، متاسفانه بسیاری از هموطنان و دوستان و جوانانمان را از دست دادیم. افرادی که همه برای از بین بردن طاغوت و ظلم ستمی که به آن‌ها می‌شد به پا خاسته بودند. شاید بتوانم اینگونه بگویم که خود پیروزی انقلاب اسلامی پس از آن همه رنج و سختی بهرین اتفاق و شیرین ترین خاطره بود.

۵۸245


7674853
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام قائمی‌نیا گفت: باید اطلاعاتی که از هوش مصنوعی به دست می‌آید، اعتبارسنجی شود. چون اطلاعات درست و نادرست در این فضا زیاد است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به سالگرد تخریب قبور بقیع درمورد دلایل این اتفاق توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» «شکست»، «کلاسیکو»، «شبی در میامی»، «آلبرت و سرقت الماس»، «روزی در تونگ یانگ» و «گنج»، فیلم‌های جدیدی هستند که از قاب شبکه‌های سیما پخش می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افخمی گفت: به نظرم به آوینی ایدئولوژیک بودن نمی‌چسبد، نمی‌شود کسی ادعا کند فهم ایدئولوژیک دارد و در عین حال پدیدارشناس هم باشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از وزرای فرهنگ کشور‌های دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب امسال دعوت کرده‌ایم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین پایانی دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال ۱۴۰۲،برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران گفت: مرمت بخشی از حرم شاه عبدالعظیم را در دستور کار داریم و طی ۶ ماه آینده مرمت آن انجام می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر با پنج فیلم‌نامه موافقت کرد که «زیبا صدایم کن» به کارگردانی سیدرسول صدرعاملی از جمله این آثار است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر با پنج فیلم‌نامه موافقت کرد که «زیبا صدایم کن» به کارگردانی سیدرسول صدرعاملی از جمله این آثار است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» عکس صحنه پردازی شده وارثین، روایتی از مقاومت مردم فلسطین در ماه‌های اخیر را به داستان پیامبران خدا پیوند می‌زند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است