استانی 18:12 - 25 بهمن 1394
مسئول دفتر مطالعات راهبردی مشهد 2017:
مسئول دفتر مطالعات راهبردی مشهد 2017 گفت: رویداد مشهد 2017 باید هرچه مردمی‌تر برگزار شود و نقش دولت در آن کم‌رنگ باشد.

رویداد "مشهد 2017" باید هرچه مردمی‌تر برگزار شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، محمدباقر طباطبایی در نشست خبری چگونگی استفاده از فرصت 2017 افزود: برگزاری این رویداد از وجوه مختلف برای ما قابل توجه است و نبایستی از آن غافل شویم.

وی در ادامه با بیان این مطلب که مشهد در خارج از مرزهای ایران باید بیشتر شناسانده شود، خاطرنشان کرد: وقتی این تصویر را در کنار توانمندی‌ها و پیشینه مشهد قرار می‌دهیم متوجه می‌شویم که باید از فرصت 2017 برای معرفی مشهد به جهانیان از طریق بازآرایی فضای ذهنی آنان استفاده کنیم.

طباطبایی گفت: ممکن است دستگاه‌های دولتی از این فرصت به عنوان بهانه‌ای برای تسریع ایجاد زیرساخت‌ها و ... استفاده کنند، اما حقیقت مشهد 2017 در فضای رسانه‌ای اتفاق می‌افتد و این رسانه‌ها هستند که می‌توانند هرچه بهتر و بیشتر از این فرصت بهره‌برداری کنند.

وی افزود: باید محدودیت‌های فراقانونی فعالیت‌های فرهنگی در مشهد مورد تدبیر قرار بگیرد و از طرفی زمینه برای ارتقاء این رویداد در مشهد فراهم شود چون حتی اگر در انجام امور شب امتحانی باشیم باید درک کنیم که شب امتحان نزدیک است و ما بایستی برای این میزبانی مهم آماده شویم.

مسئول دفتر مطالعاات راهبردی مشهد 2017 با بیان اینکه بایستی از همه ظرفیت‌ها به خصوص بخش خصوصی برای بهتر برگزار شدن این رویداد استفاده کنیم، تصریح کرد: در همین راستا با اتاق بازرگانی صحبت کردیم تا به عنوان بزرگترین مجموعه متولی بخش خصوصی که وظیفه سازماندهی بخش خصوصی را بر عهده دارد از این رویداد حمایت کند و در آن ورود جدی داشته باشد.

طباطبایی با اشاره به لغو برگزاری نشست وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی در مشهد گفت: باید از لغو اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی به عنوان یک فرصت استفاده کرد و از آن برای مردمی شدن و غیردولتی‌تر شدن مشهد 2017 استفاده کرد تا ما شاهد شکوفایی بیشتری در حوزه این رویداد مهم باشیم.

مشهد، در بردارنده یکی از بزرگترین زیارتگاه‌های اهل بیت(ع)، کانون فضاهای مذهبی و تجلی‌گاه ارادت به خاندان پیامبر(ص)، کانون پیوند پارسی زبانان و زمینه ساز حضور اقوام مختلف، گسترش دهنده معارف اسلامی و فرهنگ شیعی است و حالا به خاطر وجود چنین ویژگی‌هایی، این شهر مقدس به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال 2017 (1396 شمسی) از سوی اجلاس وزیران فرهنگی کشورهای اسلامی"آیسسکو" انتخاب شده است.

انتهای پیام


7683875
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است