استانی 11:44 - 08 تیر 1396
موج دوم گرما از هفته آینده می آید؛
ایلام-افزایش کم سابقه دما در نقاط مختلف استان ایلام باعث شده مصرف آب و برق در استان بالا رود و البته موج دوم گرما هفته آینده بازهم استان را فرا می گیرد.

افزیش کم سابقه دما در ایلام/مصرف آب و برق بالا رفت

خبرگزاری مهر-گروه استان ها: از دیروز موج گرما و افزایش دما تمامی مناطق استان ایلام را فرا گرفته و دمای ۵۱ درجه در شهرستان های مهران و دهلران در جنوب استان نیز ثبت شد، این گرمای شدید باعث شد ادارات یک ساعت زودتر تعطیل شده و مردم نیز از کارهای روزمره صرف نظر کنند.

گرما کم سابقه در استان ایلام باعث شده مردم از فعالیت های اقتصادی نیز محروم و علاوه بر این تعدادی نیز به دلیل گرمازدگی روانه بیمارستان شوند.

با افزایش دما و گرمای هوا افزایش مصرف آب و برق در استان روند چشمگیری داشته و حتی در بعضی از مناطق شاهد قطعی و جیره بندی آب و برق هستیم. حال با این اوصاف خبر آمده که موج دوم گرما طی هفته آینده در راه است و این اتفاق نیازمند همکاری مردم و مسئولان برای جلوگیری از خاموشی ها و قطعی آب است.

بیشتر مردم حوزه شمالی در استان ایلام از کولرهای آبی استفاده می کنند و این خود عاملی برای افزایش مصرف آب شده است، در این بین مناطق جنوبی استان به دلیل گرمای بیش از حد از کولرهای گاز استفاده می کنند که باعث افزایش مصرف برق در استان شده است.

گرمای هوا در استان ایلام ادامه دارد

مجتبی میهن پرست کارشناس هواشناسی استان ایلام در این ارتباط به خبرنگار گفت: انتظار داریم طی هفته جاری بین ۶ تا ۸ درجه دمای هوای استان بالا برود و این یعنی شاهد دمای بالای ۵۰ درجه در مناطق گرمسیری مثل مهران و دهلران باشیم.

وی گفت: گرمای هوا از روز گذشته آغاز شده و تا جمعه ادامه دارد، ضمن اینکه از هفته آینده دوباره موج گرما استان را فرا می گیرد و بازهم شاهد افزایش دما در مناطق مختلف استان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: نوسانان دمای هوا در استان نیز وجود دارد و ممکن است دمای شهرستان های دهلران و مهران حتی به ۵۲ درجه هم برسد.

مصرف برق در استان ایلام بالا رفت

هادی شیرخانی مدیر عامل شرکت برق استان ایلام هم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مصرف برق طی دو روز اخیر در استان افزایش یافته است، مصرف برق  در استان به ۳۲۵ مگاوات رسیده و ۲۵ مگاوات بیشتر از حد مجاز بوده است.

وی افزود: از مردم استان تقاضا داریم در مصرف برق صرفه جویی کنند چراکه در صورت مصرف بالا شاید خاموشی در بعضی از مناطق را شاهد باشیم.

مدیر عامل شرکت برق استان ایلام افزود: مردم برای تامین پایدار برق به خصوص در مناطق جنوبی با شرکت برق استان همکاری داشته باشند.

مصرف آب هم در استان بالا رفت

محمدرضا دادگر معاون امور مشترکین آب و فاضلاب استان ایلام در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: استانداردی که برای مصرف آب در هر شبانه روز تعریف شده در کشور حدود ۱۵۰ لیتر است اما این عدد در استان ایلام حدود ۱۷۰ لیتر است.

وی تصریح کرد: طی سال جاری شاهد افزایش هفت درصدی مصرف آب در استان ایلام بوده ایم که تقاضا داریم به دلیل موج های گرما، مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند و از مصارف غیرضروری خودداری کنند.


9212236
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است