فرهنگی‌هنری 20:38 - 29 بهمن 1395
با اینکه امسال ایران در بخش رسمی جشنواره برلین نماینده ندارد و تنها «تمارض» عبد آبست در بخش فورم روی پرده رفته اما نام ایران به واسطه حضور تازه‌ترین تجربه کارگردانی مجید مجیدی بارها در بازار فیلم اروپا مطرح شد.

به گزارش همشهری، با اینکه نخستین فیلمساز ایرانی نامزد اسکار این روزها برای ساختن پروژه هندی‌زبان «آن سوی ابرها» در سرزمین 72ملت به سر می‌برد، شرکت هندی زی استودیوز اینترنشنال ZSI در بازار فیلم اروپا در حاشیه جشنواره برلین فیلم را به خریداران بین‌المللی ارائه داده است. ویبا چوپرا که مدیر بخش بین‌الملل ZSI است، به نمایندگی از گروه تولید به آلمان سفر کرده و انتظار می‌رود حق پخش آن سوی ابرها را به شرکت‌های اروپایی و آمریکایی بفروشد.

چوپرا درباره فیلمی که خالق «بچه‌های آسمان» در حال کارگردانی آن است، به اسکرین دیلی گفت: مجیدی همواره احترامی فوق‌العاده برای سینما و فرهنگ هند قائل بوده و به ما گفت که قصد دارد از زاویه‌ای تازه و متفاوت با فیلم‌های بالیوودی به هند نگاه کند. ما از برخی لوکیشن‌هایی که او کشف کرده شگفت‌زده شده‌ایم و به این واقعیت پی بردیم که این مناظر هرگز پیش‌تر در فیلم‌های هندی دیده و به‌کار گرفته نشده‌اند.

فیلمبرداری آن سوی ابرها اواخر مارس (اوایل بهار) در بمبئی و مناطق اطراف آن به پایان می‌رسد تا برای نمایش در پاییز آینده آماده شود. فیلم داستانی نوجوانانه درباره روابط یک خواهر و برادر دارد و ایشان خاطر نقش اصلی آن را ایفا می‌کند. با وجود ایرانی بودن کارگردان و نویسنده، تمام عوامل آن سوی ابرها هندی هستند؛ ازجمله‌ای آر رحمان (آهنگساز «میلیونر زاغه‌نشین» و «محمد رسول‌الله(ص)») و آنیل مهتا (مدیر فیلمبرداری «لاگان»).

مجیدی از محبوب‌ترین فیلمسازان و چهره‌های خارجی در سینمای هند است و پس از تجربه موفق تولید فیلم زندگی پیامبر اسلام با عوامل بین‌المللی، در نخستین پروژه مطلقا خارجی خود هند را برای روایت داستانی انسانی برگزید. او ابتدا قرار بود از برخی ستاره‌های بالیوودی در آن سوی ابرها استفاده کند که در آخرین لحظه‌ها از این تصمیم برگشت.


8819820
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با شب وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ره)، مراسم استقبال از پرچم متبرک حرم امام رضا (ع) با حضور ایرانیان مقیم مالزی در کوالالامپور برگزار شد.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری با سابقه رادیو ایران گفت: من ۲۷ سال برنامه‌های «راه شب» اجرا کرده‌ام و مردم همیشه با رادیو دوست بوده اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حسنین الحلو، میزبان برنامه قرآنی محفل در یک ویدیویی همراه با مجری برنامه از مخاطبان تلویزیون دعوت کرد تا این مسابقه قرآنی را تماشا کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک استاد زبان و ادبیات پارسی با اشاره به روز جهانی کتاب و حق مولف، سرانه مطالعه در ایران را در مقایسه با دیگر کشور‌ها پایین دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست نقد و تحلیل فیلم سینمایی درخت گردو در سالن شیخ بهایی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شش فیلم داریوش مهرجویی با قاب‌هایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان در جشنواره فیلم مسکو به نمایش گذاشته می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری و رونمایی از پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری برگزار و بخش‌های رقابتی، ترویجی و کارگاه‌های این دوره تشریح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونسیتی باعث افتخار مردم پاکستان هم شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افتخاری گفت: ما صدای لحظه‌ها هستیم و رادیو این توان را دارد که به روز و به لحظه صدای خود را به مخاطب برساند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری عوامل برنامه تلویزیونی« به افق فلسطین » صبح امروزدر اداره کل سازمان صدا و سیما برگزار شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است