استانی 12:02 - 06 بهمن 1399
ایسنا/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از آغاز عملیات اجرایی احداث فاز دوم و سوم کارخانه فولاد راور به منظور تکمیلی زنجیره فولاد با اشتغال 1000 نفر در این شهرستان خبر داد.

عملیات اجرایی فاز 2 و 3 کارخانه فولاد راور آغاز شد

دکتر"محمدرضا پورابراهیمی" امروز ششم بهمن ماه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی فاز دوم و سوم فولاد راور گفت: امروز عملیات احداث واحد ذوب و ریخته گری فولاد راور با ظرفیت تولید 100 هزار تن شمش فولادی در سال آغاز شد که این ظرفیت قابل تبدیل به 200 هزار تن در سال است.

وی اظهار کرد: این طرح با اشتغالزایی 180 نفر مستقیم و 400 نفر غیرمستقیم و با سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد ریال و پنج و نیم میلیون یورو آغاز شد.

پورابراهیمی همچنین از آغاز طراحی فاز سوم فولاد راور و نورود لوله بدون درز و مقاطع فولادی در شهرستان راور خبر داد و گفت: این طرح نیز با ظرفیت 90 هزار تن در سال و سرمایه گذاری 230 میلیون یورو و اشتغال زایی 140 نفر موجب رونق این شهرستان خواهد شد.

رییس کمیسون اقتصادی مجلس با بیان اینکه فاز نخست کارخانه اول فولاد راور عملیاتی شده، افزود: فاز دوم ایجاد این چرخه پس از تولید آهن اسفنجی به منظور انجام ریخته گری و ایجاد واحدهای فولادی به مرحله اجرا در آمد.

وی ادامه داد: امروز عملیات اجرایی این طرح پس از پیگیری های انجام شده و اقداماتی که در وزارت صمت انجام شد بعد از اخذ مجوز احداث واحد فولادی در شهرستان راور در ادامه فعالیت تولید آهن اسفنجی به مرحله اجرا در آمد.

پورابراهیمی اظهار کرد: این طرح که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شده ظرف 2 سال آینده به بهره برداری می رسد و حدود 500 نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد و تقریبا حدود 600 میلیارد تومان در این طرح سرمایه گذاری می شود.

وی ادامه داد: فاز سوم این طرح نیز که مطالعات آن آغاز شده چرخه بعدی فعالیت این کارخانه است که تولید لوله های بدون درز است و کار آن نیز همزمان با آغاز فعالیت های فاز دوم آغاز شده و امیدواریم در بازه زمانی حداکثر 2 و سال و نیم به سرانجام برسد و محصولاتی کاملا صادراتی دارد.

نماینده کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: کار ارزشمندی را مجموعه سرمایه گذاری انجام داده و پیش بینی می شود حدود 500 تا 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این پروژه انجام شود و نزدیک به 500 نفر اشتغال زایی داشته باشد.

وی گفت: مجموعه سرمایه گذاری هایی که انجام می شود در فاز دوم و سوم بیش از 1100 میلیارد تومان است و این سرمایه گذاری ها برای 1000 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.  

پورابراهیمی بیان کرد: این طرح جزو بزرگترین پروژه هایی است که در شهرستان راور و در ادامه فعالیت های قبلی که در فاز نخست مجموعه بوده در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم ایجاد زیرساخت ها با توافقی که امروز در جلسه انجام شد بتواند برای توسعه صنعتی شهرستان راور خیر و برکت داشته باشد.

انتهای پیام


10920047
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است