سیاسی 00:07 - 05 مرداد 1395
بحث مبارزه با مواد مخدر، راه کارها و چالش های پیش روی آن موضوع برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما بود که مسوولان این حوزه به بحث و بررسی پیرامون این موضوع پرداختند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "علی مویدی" قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور در این برنامه با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر در دولت یازدهم چهار نشست برگزار کرده است گفت: تعداد دو جلسه از جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور رییس جمهور و دو جلسه دیگر با حضور وزیر کشور برگزارشده و مصوبات این ستاد نیز معمولا به نظر رییس جمهور می رسد که وی هماهنگی های لازم را در این رابطه انجام دهد.


وی تصریح کرد این ستاد صرفا به تعداد برگزاری جلسات کمتر توجه می کند و آنچه که حائز اهمیت است محتوا، تحرک و نوع نگاهی است که توسط دولت ها نسبت به موضوع احصاء می شود لذا این نگاه ملاک عمل است و تعداد برگزاری جلسات در بحث مبارزه با مواد مخدر ملاک عمل ما نیست.


قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این که یکی از جرائم عمده ای که در کشور رخ می دهد بحث مواد مخدر است و گفت با توجه به این موضوع مقرر شد روسای سه قوه و دستگاه های مرتبط ورود جدی به این موضوع داشته باشند و ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز از آغاز سال جاری در راستای تحقق شعار سال جلسات متعددی با حضور همه دستگاه ها تشکیل داده و دولت نیز به صورت هدفمند برنامه ها را به دستگاه ها ابلاغ کرده است.


مویدی خاطر نشان ساخت در چهارمین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر که امروز برگزار شد، تصمیمات بین دستگاهی و تفکیک وظایف در این جلسه اتخاذ شد و تصمیم گیری ها و هماهنگی لازم توسط رییس جمهور ابلاغ گردید.


رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر در دهه گذشته رویکرد پیشگیرانه و اجتماعی محور بوده است


رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه رویکرد این ستاد در ده سال گذشته رویکرد پیشگیرانه و اجتماعی محور بوده خاطر نشان ساخت: بررسی های علمی که در دنیا صورت گرفته نشان می دهد که تنها راه مهار مخدر و اعتیاد صرفا کار اجتماعی کردن و کار پیشگیرانه است.


مؤیدی با اشاره به هماهنگی و هم فکری همه دستگاههای مرتبط با امر مبارزه با مواد مخدر گفت: 20 دستگاه عزم و اراده جدی برای این مهم دارند.


قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر در پاسخ به سوال دیگر مجری برنامه پیرامون آمار دقیق معتادین متجاهر افزود: در کشور یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار نفر معتاد متجاهر وجود دارد که البته این آمار مربوط به 5-6 سال پیش است لذا آمار دقیق باید با برنامه ریزی های لازم مشخص شود.


وی با اشاره به بیمه معتادان اظهار داشت: سال گذشته اعتبارات مورد نیاز معتادان 30 میلیارد تومان بود که خوشبختانه این رقم به 66 میلیارد رسیده است بنابراین؛ بخشی از مشکلات بیمه ای این دسته با تاکیدات رییس‌جمهور برطرف خواهد شد.


مؤیدی در ادامه با اشاره به اعلام آمادگی 20 هزار خیر در سطح کشور در راستای تامین مالی به منظور پیشگیری از اعتیاد بیان کرد: امروزه مواد مخدر روان گردان مهمترین مانع رشد و توسعه کشورها به ویژه در حوزه اقتصادی و اجتماعی محسوب می شود؛ به طوری که تنها راه کاهش نگرانی ها استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های اجتماعی است.


وی با اشاره به اینکه 3 هزارو 100 نفر از معلمان به عنوان سفیر در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت خواهند کرد گفت: معلمان از روز اول آموزش خود باید در امر پیشگیری از اعتیاد اقدام کنند.


سردار زاهدیان رییس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به کشف 218 تن مواد مخدر طی چهار ماهه نخست سال جاری ادامه داد: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد رشد داشته است و از سوی دیگر؛ در برخورد با معتادین متجاهر بیش از 30 درصد افزایش عملکرد داشته ایم.


وی با اشاره به کافی نبودن زیرساخت ها برای نگهداری این افراد گفت: ظرف یک هفته می توانیم تمامی معتادین متجاهر  را از نقاط مشخص شده جمع آوری کنیم اما به شرط اینکه دستگاههای مسؤول بتوانند آنها را نگهداری کنند.


وی ادامه داد: هر هفته در نقاط مختلف 4-5 مورد بسته به گزارشات مردم با عطاری های عرضه کننده موادی مانند متادون برخورد می کنیم.


رییس مبارزه با مواد مخدر ناجا آمار معتادان متجاهر را حدود 60 هزار نفر اعلام کردو گفت: مردم می توانند شکایات خود را با سامانه 110 درمیان بگذارند.


انتهای پیام/





8061862
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران و استماع مشکلات این منطقه در زمینه‌های درمانی، آموزشی و بافت فرسوده، دستوراتی را برای رفع این موانع صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دولت ارمنستان بر تصمیم خود مبنی بر افتتاح سرکنسولگری در تبریز تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس گفت: ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  امیر سرتیپ آشتیانی به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به قزاقستان سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با حضور علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مسکو آغاز به کار کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است