استانی 00:19 - 30 تیر 1398

ضروت تفکیک شبکه آبیاری فضای سبز از آب شرب گرگان

به گزارش خبرنگار مهر، صد و شصت و پنجمین جلسه شورای شهر گرگان شامگاه شنبه با حضور اعضای شورا و مدیران شهرداری گرگان برگزار شد.

در این جلسه ابتدا لایحه شهرداری در خصوص اجرای عملیات طرح جامع آب رسان و جداسازی آب خام فضای سبز شهری مطرح شد.

سرپرست معاونت زیربنایی شهرداری گرگان در این خصوص گفت: طبق تأکید آب و فاضلاب باید آب شرب و آب فضای سبز را از یکدیگر جدا کنیم.

مرتضی فاضلی عارف افزود: برای انجام این پروژه باید طرحی نوشته شده تا به تأیید استانداری برسد که هزینه مشاور یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است.

وی ادامه داد: با تأیید این لایحه در شورا و سپس در استانداری، شهرداری گرگان می تواند از مبالغی که هر ساله دولت به این کار اختصاص می دهد بهره مند شود.

در ادامه حسین ربیعی عضو شورای شهر گرگان بر لزوم داشتن پیوست نظر کارشناسی همه لوایح تأکید کرد.

وی همچنین گفت: این حق مشاوره بسیار بالاست و باید دانست که مبنای قیمت گذاری چه بوده است؟

محمدابراهیم جرجانی، دیگر عضو شورای شهر گرگان در ادامه گفت: دیگر شهرها از این بودجه استفاده کرده و با توجه به ضرورت کار لازم است تا مطالعه ای در خصوص این پروژه صورت گیرد.

سیدمحمد مرتضوی دیگر عضو شورا هم بیان کرد: اختصاص منابع مالی در این قسمت هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری بوده و علاوه بر اینکه در سال های آتی هزینه نیروی انسانی را کاهش می دهد، به حفظ سلامت و جان نیروهای خدمات شهری و شهروندان کمک می کند.

در ادامه این لایحه برای بررسی بیشتر در خصوص قیمت گذاری و نحوی اجرا به کمیسیون عمران رفت.

قرارداد ۶۴ میلیارد ریالی بیمه شهرداری گرگان

لایحه مورد بحث دیگر در خصوص عملیاتی کردن بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری با مبلغ بیش از ۶ میلیارد تومان بود که برخی از اعضا نسبت به کنار گذاشتن یکی از طرفین مناقصه توسط شهرداری اعتراض داشتند.

حمیدرضا آقاملایی سخنگوی شورا در این زمینه گفت: چرا شهرداری تنها به سرپرستی بیمه ها این کار را واگذار کرده و کارگزاران حق شرکت در مناقصه را ندارند.

وی به نحوی واگذاری این مناقصه اعتراض داشت و تصریح کرد: تردیدی نیست که ما به دنبال آرامش کارکنان شهرداری هستیم ولی باید مناقصه ها هم قانونی برگزار شود.

سعید رحیمی دیگر عضو شورای شهر گرگان گفت: کاهش دو میلیارد تومانی رقم مناقصه توسط شرکت برنده بعد از کنار گذاشتن طرف رقیب جای سوال دارد و باید دید شرح خدمات نسبت به قبل چه تغییری کرده است.

در ادامه رئیس شورای شهر گرگان این لایحه را اعلام رأی کرد و با رأی مرتضوی، گرزین، کاظم نژاد، ربیعی و جرجانی لایحه مصوب شد.

تعریض پل زنگیان

لایحه طرح عملیات تعریض پل زنگیان هم در شورا مطرح و با حداکثر آرا مصوب شد. این پروژه مکمل پروژه ۶۰ متری افسران بوده که با مبلغ چهار و نیم میلیارد تومان (۲۰ درصد نقدی و ۸۰ درصد غیرنقدی) و ۷.۸ درصد پلوس به شرکت برنده واگذار شد.

از جمله لوایح دیگر لایحه خرید وسایل پارکی و پایه پرچم توسط سازمان فضای سبز شهرداری بود که بدون مصوبه شورا خریداری و نصب شده بود.

علی اصغر یوسفی گفت: تاکنون لایحه ای در این خصوص به شورا نیامده و اجرای بدون مصوبه ایراد دارد.

این لایحه برای بررسی تفاوت قیمت قبل از اجرا و بعد از اجرای پروژه به کمیسیون مربوطه ارسال شد.


10183488
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است