استانی 00:27 - 29 مهر 1393
معاون دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد البرز خبر داد
معاون فرهنگی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان البرز از آمادگی این استان برای برگزاری نهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان خبر داد.

برگزاری نهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان در البرز

رسول عطاپوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از راهنمایی‌ها و ارشاداتی که به صورت مکرر از سوی مقام عظمای ولایت مطرح می‌شود، تلاش در جهت انس بیشتر مردم به ویژه جوانان با کلام‌الله مجید است.

وی تصریح کرد: به طور قطع جوانانی که با پیام وحی و قرآن انس دارند، هرگز گرفتار دام‌ها و تهاجم‌های فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب نمی‌شوند لذا مسئولان دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی باید تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند.

این مسئول افزود: در این راستا کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان البرز برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار دارند که از جمله آنها می‌توان به برگزاری نهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان اشاره کرد.

عطاپوری بیان داشت: ثبت نام متقاضیان به اتمام رسیده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، جشنواره قرآنی فوق در رشته‌های مختلفی از جمله حفظ، قرائت، تفسیر، مفاهیم قرآنی، اذان، نهج‌البلاغه و اذکار نماز برگزار می‌شود.

وی گفت: در این دوره رشته تفسیر تنها ویژه ائمه جماعت مساجد استان البرز برگزار شده و به صورت کتبی خواهد بود و منابع از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی کانون‌های مساجد در اختیار ثبت نام‌کنندگان قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان البرز افزود: مسابقات مرحله شهرستانی در تاریخ‌های 30 مهر و اول آبان ماه برگزار شده و تاریخ رقابت‌های استانی در رشته تفسیر قرآن 23 آبان ماه و باقی بخش‌ها در 30 آبان ماه برگزار می‌شود.

عطاپوری اعلام کرد: همچنین در این دوره رشته صحیح‌خوانی حمد و سوره و اذکار نماز، ویژه سنین 8 تا 15 سال نیز در نظر گرفته شده است که این بخش با هدف ترویج فرهنگ اقامه نماز اجرا می‌شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که برپایی این مسابقات قرآنی نقش موثری در ترویج مفاهیم دینی در استان البرز داشته باشد.


4997835
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است