بین‌الملل 04:55 - 07 مهر 1401
دولت آلمان اعلام کرد، دو نیروگاه‌ هسته‌ای فعال این کشور احتمالا تا ماه آوریل سال2023 به کار خود ادامه می‌دهند.

آلمان فعالیت دو نیروگاه‌ هسته‌ای خود را تمدید می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت آلمان برنامه تعطیل کردن نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور را از روی نگرانی درباره بحران در زمینه تامین برق به تعویق انداخته اما برنامه کلی خود را برای کنارگذاشتن این نیروگاه‌های برق هسته‌ای تغییر نمی‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، «استفی لمکه»، وزیر محیط زیست دولت آلمان روز چهارشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «فکر می‌کنم معقول باشد این دو نیروگاه برق هسته‌ای همچنان برای چند ماه دیگر به شبکه برق متصل نگه داشته شوند.» او حمایت خود را از برنامه وزارت انرژی آلمان برای به تعویق انداختن برنامه تعطیل کردن همه نیروگاه‌های هسته‌ای آلمان که در ابتدا با ضرب‌الاجل پایان سال جاری میلادی در نظر گرفته شد، اعلام کرد.

به گفته لمکه، آلمان دو نیرگاه هسته‌ای «ایزار 2» و «نکاروِشتایم » را تا چند ماه دیگر با هدف جلوگیری از وقوع کمبود انرژی در فصل زمستان فعال نگه خواهد داشت اما تمدید استفاده از نیروگاه‌های برق هسته‌ای برای مدتی طولانی‌تر را رد می‌کند.

او بیان کرد: «تمدید فعالیت آنها برای مدت چند سال حرکتی مسئولانه نخواهد بود.»

به گفته این وزیر دولت آلمان، پارلمان این کشور باید تصمیم نهایی را در این مورد بگیرد.

آلمان در سال 2011 تصمیم به متوقف ساختن استفاده از انرژی هسته‌ای در پی وقوع فاجعه نیروگاه هسته‌ای «فوکوشیما» ژاپن گرفت. هر چند که برنامه آلمان تعطیل کردن سه نیروگاه برق هسته‌ای باقی مانده این کشور تا پایان سال جاری میلادی بوده اما «روبرت هابک»، وزیر انرژی آلمان نیز روز سه شنبه اعلام کرد دو نیروگاه هسته‌ای «ایزار 2» و«نکاروشتایم» این کشور قرار نیست تا پایان سال جاری میلادی تعطیل شوند.

او گفت، وزارتخانه تحت امر او و شرکت‌های اپراتور آلمانی به توافق رسیده‌اند تا آنها را دست کم تا اواسط ماه آوریل با هدف جلوگیری از کمبود برق فعال نگه دارند چرا که فرانسه، همسایه آلمان، ممکن است در ماه‌های زمستان برق کافی به آلمان صادر نکند.

پایان پیام/


11698509
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی که سال گذشته بار‌ها به قرآن کریم هتاکی کرده بود، در پی اخراج از سوئد به نروژ پناهنده شد. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «جوزف لیبرمن» سناتور اسبق آمریکایی که اغلب به اتخاذ مواضع ضد ایرانی و حمایت از رژیم صهیونیستی شهرت داشت، در سن ۸۲ سالگی در اثر عوارض ناشی از زمین خوردگی درگذشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از حمله تروریستی روز جمعه در یک سالن کنسرت در روسیه، ۹۵ نفر مفقود هستند. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات فرانسه روز چهارشنبه اعلام کردند بیش از پنجاه مؤسسه آموزشی در پاریس، عمدتاً کالج ها، روز چهارشنبه از طریق ENT (فضا‌های کاری دیجیتال) هدف تهدید حملات جدید قرار گرفتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمار‌ها حاکی از افزایش شمار مهاجران غیرقانونی است که در سه ماهه نخست سال جاری به طور غیر قانونی و از طریق کانال مانش وارد خاک انگلیس شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه می‌گویند ارتش اشغالگر حمله زمینی به رفح را برای اواسط آوریل یا نهایتا اوایل ماه مه برنامه‌ریزی کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از شهادت چهار رزمنده خود در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آرژانتین در ادامه حمایت بی قید و شرط خود از رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل حتی یک اقدام افراطی هم در غزه مرتکب نمی‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد: اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده و بقیه نیز با حملات ارتش اشغالگر و کمبود منابع مواجه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آلمان پاسخ دادن به سوالات در مورد زندگی یهودیان و رژیم صهیونیستی را به آزمون شهروندی خود اضافه می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است