استانی 16:33 - 03 بهمن 1395
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری و اشتغالزایی در دریاچه نمک قم گفت: مطالعات اولیه ساخت جاده دسترسی مصوب با پرداخت مبلغ 2000 میلیارد ریال اعتبارات استانی و مشارکت سرمایه گذار و شرکت بهره بردار به اتمام رسیده است.

آخرین وضعیت ساخت جاده دسترسی به دریاچه نمک قم

به گزارش ایسنا، احمد ذاکری در بازدید کارگروه ویژه دریاچه نمک قم از جاده دسترسی دریاچه نمک، موقعیت جغرافیایی و لزوم احداث جاده دسترسی مصوب، افزود: مشارکت سرمایه‌گذار و شرکت بهره بردار در مرحله جذب اعتبارات و اخذ موافقت نامه قرار گرفته است.



 وی، هدف از این بازدید عملیاتی از منطقه دریاچه نمک را آشنایی مدیران دستگاه‌های مربوطه استان از منطقه و کمک، تشویق و ترغیب سرمایه گذار جهت سرمایه گذاری در این منطقه ذکر کرد و افزود: به زودی عملیات اجرایی، استحصال و فرآوری املاح معدنی دریاچه با پایلوت قرار دادن و استقرار مدیریت شرکت در استان قم آغاز می‌شود.



وی، نزدیکی به تهران و برخورداری سرمایه گذار از امتیاز معافیت مالیاتی مناطق محروم و قابلیت گردشگری از مزیت‌های احداث این جاده برشمرد و اظهار کرد: احداث این جاده برای معادن و کارگاههای موجود در این منطقه نیز اهمیت بسزایی دارد و باعث توسعه و رونق آنها می‌شود.



محدوده دریاچه نمک قم در مرز جغرافیایی مشترک استان قم، اصفهان و سمنان است و با وسعتی در حدود 2300 کیلومتر مربع یکی از معادن بزرگ کشور بشمار می رود که در آن علاوه بر نمک موجود در سطح دریاچه تاکنون 32 میلیون تن منیزیا (یون منیزیم) و 200 میلیون تن کلرید سدیم و 5/5 میلیون تن کلرید پتاسیم کشف شده است. این دریاچه منبع عظیم و سرشاری از انواع املاح معدنی است که ارزش تخمینی ذخایر آن بالغ بر 100 میلیارد دلار است.



انتهای پیام


8698975
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است