وبگردی 14:34 - 02 مرداد 1396
نماینده سابق ایران در اوپک:
خطیبی نماینده سابق ایران در اوپک گفت: کماکان این سوالات وجود دارد چرا فازی را که می شود با حدود 5 میلیارد دلار توسعه داد، 12 میلیارد دلار برای کشورمان هزینه داشته باشد.

پاسخ وزیر نفت در گفتگوی خبری، قانع کننده و کارشناسی شده نبود/ چرا فازی را که می‌شود با حدود ۵ میلیارد دلار توسعه داد، باید ۱۲میلیارد دلار برای کشورمان هزینه داشته باشد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس به نقل از صابرنیوز، شب گذشته وزیر نفت مهمان برنامه ویژه خبری 22:30 شبکه دو بودند که در آن برنامه پیرامون قرارداد با توتال و دیگر مسائل پیرامون حوزه مدیریت وزارت نفت صحبت کردند که واکنش های متفاوتی از صحبت های آقای وزیر به همراه داشت.

 

در همین خصوص مهندس خطیبی نماینده سابق ایران در اوپک به خبرنگار صابرنیوز گفت: از نگرانی هایی که در مورد قرار دارد توتال وجود دارد، پاسخ قانع کننده ای نشنیدم مثلا شرکتی است که در آن طرف قطری دارد و فعال است اگر این طرف هم فعال شود می تواند از اطلاعات این طرف در آنجا استفاده کند و این ایراد جدی است.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت اظهار داشت: ایشان گفتند شرکت داری کاسبی است و هر شرکتی به دنبال منافع خود است ما هم همین را می گوییم به خاطر منافع خودش می تواند در قسمت دیگر، از اطلاعات ما استفاده کند و منافع بیشتری ببرد. نکته دیگر در مورد این است که چرا به شرکت های ایرانی داده نشده با وجودی که شرکت های ایرانی سابقه خوبی در توسعه میادین پارس جنوبی دارند، واقعا پاسخ قانع کننده ای نشنیدیم یا مثلا در مورد بحثی که خیلی گران تمام شده با فازی که حدود 5 میلیارد دلار توضیح دادند حدود 12 میلیارد برای مملکت هزینه خواهد داشت و این اختلاف قیمت توجیهی ندارد ضمن این که خودشان بر مواضع تاکید  کردند و سعی کردند کارشان را درست جلوه دهند اما کماکان این سوالات وجود دارد چرا فازی را که می شود با حدود 5 میلیارد دلار توسعه داد، 12 میلیارد دلار برای کشورمان هزینه داشته باشد و یا در بحث دادن این کار به شرکت های ایرانی که ثابت کردند می توانند این قبیل کارها را انجام دهند، چرا باید با شرکت خارجی قرارداد ببندیم که اگر منافعی هم وجود دارد به آن برسد واقعا پاسخ های قانع کننده ای ندادند.

وی ادامه داد: ما باید در انجام کار مراقبت کنیم باید منافع کشورمان را به حداکثر برسانیم و فازهای دیگر را توسط شرکت های ایرانی با هزینه های بسیار بسیار کمتر توسعه دهیم. چرا باید برای این فاز خیلی بیشتر هزینه داشته باشیم؟ ضمن این که دادن کار به شرکت ایرانی باعث می شود شرکت فعالیت کند، اشتغال ایجاد شود و پول در کشورمان به گردش در بیاید.

نماینده سابق ایران در اوپک اظهار داشت: همه این ها اتهام است می گویند عده ای هستند که سرمایه گذاری خارجی و توسعه را قبول ندارند و نمی خواهند مملکت پیشرفت کند در صورتی که منتقدین ایرادهای فنی را وارد می کنند و به هیچ وجه اینگونه نیست که سرمایه گذاری را قبول نداشته باشند من فکر می کنم هیچ منتقدی وجود ندارد که بخواهد سرمایه گذاری و توسعه را نفی کند بلکه بهترین شکلی که منافع کشور را در برداشته باشد، خواستارند و این درست نیست که بگویند ما قبول نداریم حتی سرمایه گذاری خارجی را هم قبول داریم و اینطور نیست که بگوییم سرمایه گذاری خارجی نباید باشد. اشکالی ندارد که کار را به آن ها بسپاریم اما زمانی درست است که شرکت های ایرانی توان کار را نداشته باشند وقتی این توان وجود نداشته باشد به خارجی واگذار می کنند اما کاری که بتوانیم خودمان انجام دهیم چه دلیلی دارد به شرکت خارجی بدهیم.این سخن اتهام است.

 

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.


9289721
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» این روز‌ها واژه رژیم‌های سم‌زدایی زیاد به گوش‌مان می‌خورد و اکثر افراد در مورد «سم زدایی» یا «پاکسازی» صحبت می‌کنند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه عملیات وعده صادق به معنای عبور ایران از قدرت بازدارندگی به قدرت تهاجمی نیست، گفت: این عملیات بازتعریف آستانه تحمل جمهوری اسلامی نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی در رابطه با...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» برخی بر این باورند که سر راه هم قرار گرفتن افراد برای ازدواج اتفاقی نیست و سرنوشت و قسمت برخی افراد را سر راه هم قرار می‌دهد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مهمان خانه پدر موشکی ایران، حاج «حسن طهرانی مقدم» می شویم و قرار است همسر این قهرمان از فراز و فرودهای زندگیش بگوید که شنیدن و خواندنش هزار حرف و درس زندگی دارد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وقتی ما به عنوان والدین به قول خود عمل می‌کنیم، این کار به فرزندانمان کمک می‌کند احساس امنیت کنند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کسانی که از انسانیت دور می‌شوند باید آماده مواجه با آثار اعمال خود باشند. با این حال خداوند برای جهنمیان و انسان‌های گناهکار تخفیفاتی نیز در نظر گرفته است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تیتراژ سریال «آژانس دوستی» به عنوان یکی از بهترین و خلاقانه‌ترین تیتراژ‌های مرتبط با سریال‌های دهه هفتاد سیما محسوب می‌شود.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» با نزدیک شدن به روز‌های کنکور بازار صفحات و کانال‌هایی در فضای مجازی گرم شده که مدعی فروش یا پیش فروش سوالات کنکور هستند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یافتن فرد مناسب برای ازدواج به مهمترین دغدغه جوانان برای تشکیل خانواده تبدیل شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تبعیض نژادی در مجازات اعدام در آمریکا از زمان صدور حکم تا اجرای آن در اتاق‌های اعدام سیاه‌پوستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است