فرهنگی‌هنری 09:39 - 06 آذر 1394
ایسنا در دو گفت‌وگو بررسی کرد
در پی ابراز گلایه تهیه‌کنندگان فیلم «من سالوادور نیستم» نسبت به وضعیت مبهم اکران این فیلم ، سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت که این شورا نمی‌تواند برای اکران شدن یا نشدن فیلمی امر و نهی کند و اصولا شورا در اکران هیچ فیلمی دخل و تصرفی ندارد.

چرا فیلمی با بازی رضا عطاران دچار مشکل شد؟

غلامرضا فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایسنا با بیان این مطلب ادامه داد: سازندگان همه فیلم‌ها بر اساس قواعد و آیین‌نامه شورای صنفی نمایش درباره اکران خود در سرگروه‌ها یا آزاد و همین‌طور در مقطع زمانی خاصی تصمیم گیری می‌کنند و هر فیلمی که قرار‌داد ارائه کند، شورا موظف است براساس آن قرار‌داد، مراحل بعدی را طی کند.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد فیلمی به هر دلیل اکران نشود، شورا خیلی راحت و به وضوح اعلام می‌کند.

فرجی اضافه کرد: هر فیلمی که برای تاریخی مشخص درخواست اکران داشته باشد، درخواست‌اش در شورا بررسی می‌شود، اما سازندگان فیلم «من سالوادور نیستم» هنوز خودشان تاریخی را برای اکران اعلام نکرده‌اند، در واقع آنها مشکل سرگروه دارند و این موضوع برعهده تهیه‌کننده و پخش‌کننده است که با سینماداران به توافق برسند.

در همین زمینه پخش‌کننده فیلم «من سالوادور نیستم» با تایید سخنان فرجی به ایسنا گفت: قرار‌دادهایی که برای اکران بسته می‌شود، ارتباطی به شورای صنفی پیدا نمی‌کند و اصولا وزارت ارشاد دخل و تصرفی در این زمینه ندارد و ما هم کاملا به این موضوع آگاهیم.

حبیب اسماعیلی خاطرنشان کرد: اگر اشکالی در اکران فیلم‌ها وجود دارد به قرار‌داد میان تهیه‌کننده و پخش‌کننده با سرگروه‌ها بر می‌گردد.

وی تصریح کرد: گاهی بعضی از سرگروه‌ها قرار‌دادهایی را براساس رابطه دوستانه و بعضا با نیت خیر می‌بندند، اما متاسفانه آن فیلم‌ها در جذب مخاطب موفق نیستند. ضمن این‌که بعضی سینمادارها برای اکران چند فیلم آینده‌شان قرار‌داد بسته‌اند و همین موضوع ایجاد مشکل می‌کند، زیرا مشخص نیست آن فیلم‌ها چقدر در جذب مخاطب، موفق باشند.

اسماعیلی تاکید کرد: سرگروه باید امانتدار فیلم‌های سینمایی و حافظ منافع سینماهای زیرمجموعه خود باشد و مدیر سرگروه نیز باید آنقدر فیلم خوب انتخاب کند تا بازده مالی برای تهیه‌کننده و همین‌طور صاحبان سینما دربر داشته باشد.

پخش‌کننده فیلم «من سالوادور نیستم» با اشاره به مراحل قانونی که برای اکران این فیلم طی کرده است، یادآور شد: قرار بود فیلم ما از یک ماه گذشته در گروه آزاد اکران شود. ما این پیشنهاد را داشتیم و وزارت ارشاد و به ویژه سازمان سینمایی با توجه به استقبال کمرنگ مخاطبان از بعضی فیلم‌های سینمایی و به ویژه شرایط نامساعد سینما در شهرستان‌ها (به لحاظ جذب مخاطب) ، تصمیم داشتند فیلم‌هایی را اکران کنند که جذابیت داشته باشند. بر همین اساس ما هم درخواست خود را ارائه کرده بودیم و شورای صنفی هم مشکلی ندارد.

اسماعیلی با اشاره به برخی مشکلات دیگری که در چرخه اکران فیلم‌ها وجود دارد، توضیح داد: تنها اشکالی که وجود دارد، این است که یکسری دوستان دیگر که فیلم‌های دیگری را اکران می‌کنند، بحث فیلم‌سوزی را مطرح کرده‌اند و با نامه‌نگاری‌های مکتوب یا به صورت حضوری از ارشاد خواسته‌اند فیلم تازه‌ای اکران نشود، در حالی که فصل تابستان هم وضعیت مشابهی وجود داشت و فیلم‌های زیادی به‌طور همزمان روی پرده بود، اما چون همه آن آثار تماشاگر داشتند، کسی اعتراضی نمی‌کرد، در حالی که الان در جذب مخاطب، مشکل وجود دارد.

او با تاکید بر ضرورت اکران فیلم های پر تماشاگر در سینما خاطرنشان کرد: اگر تماشاگر از سینما قهر کند، بازگرداندن دوباره‌اش به سینما، دشوار است.

این پخش‌کننده سینما یادآور شد: از آنجا که بحث «فیلم سوزی» به کرات پیش کشیده شده است، مسوولان وزارت ارشاد برای اکران فیلم‌های جدید دچار تردید شده‌اند.

اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که با این شرایط فیلم «من سالوادور نیستم» احتمالا چه زمانی اکران می‌شود، ادامه داد: تهیه‌کنندگان فیلم در این زمینه تصمیم‌گیرنده هستند. آنها حسن نیت خود را نشان داده‌اند که در فصل فعلی حاضر شدند فیلم را در گروه آزاد اکران کنند چون به قدرت این فیلم در جذب مخاطب اعتماد داشتند و باید به این تهیه‌کنندگان احترام گذاشت. اما متاسفانه تنگ‌نظری بعضی از دوستان که فکر می‌کنند منافع‌شان به خطر می‌افتد، وزارت ارشاد را در اکران فیلم، دچار تردید می‌کند.

وی ادامه داد: اگر شرایط شهرستان‌ها را هم در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم اکران این گونه فیلم‌ها می‌تواند در جذب مخاطب سینما در شهرهای دیگر تاثیرگذار باشد.

این پخش‌کننده سینما یادآور شد: در این وضعیت تنها ایرادی که به وزارت ارشاد بر می‌گردد، این است که چرا قول و قرار اکران در گروه آزاد را نادیده گرفته‌اند؟ در حالی که از ابتدا اعلام کرده بودند، شش ماهه دوم امسال، متقاضیان می‌توانند در گروه آزاد فیلم‌هایشان را نمایش بدهند، بنابراین وزارت ارشاد باید در عملکرد خود در زمینه اجرای این تصمیم قدری تجدید نظر کند.

او تاکید کرد: وزارت ارشاد نباید تحت تاثیر یکسری منافع شخصی افراد قرار بگیرد. در حال حاضر چندین فیلم پرمخاطب داریم که اگر اکران نشوند، به فیلم‌های متقاضی اکران در سال آینده اضافه می‌شوند و وضعیت سال آینده را دشوار می‌کنند بویژه اینکه به نظر می‌رسد جشنواره فجر امسال هم جشنواره‌ای پربار باشد.

حبیب اسماعیلی در پایان سخنانش، مشکل اساسی سینمای ایران را کمبود سالن دانست و اضافه کرد: اگر فیلم‌های خوب اکران شود، حتی در گروه آزاد هم می‌تواند تماشاگر را جذب کند، مثلا تعدادی از سینماداران برای اکران فیلم «شیفت شب» به سختی قرار‌داد بستند، اما وقتی از این فیلم استقبال شد، سالن‌های بیشتری آن را اکران کردند. بنابراین اگر فیلمی خوب باشد، مهم نیست در چه فصلی یا چه گروهی اکران شود.

به گزارش ایسنا، روز چهارشنبه 4 آذر ماه گروه سازنده این فیلم در نشستی خبری ابراز تاسف کردند که علیرغم انجام تمام مراحل قانونی برای اکران این فیلم، هنوز وضعیت اکران آن به دلایل نامشخصی مبهم است.

فیلم «من سالوادور نیستم» نوشته رضا مقصودی و کار منوچهر هادی داستان ناصر و خانواده‌اش است که به سفری سیاحتی به برزیل دعوت می‌شوند، آنجل دختری برزیلی او را با نامزد سابق خود اشتباه گرفته است و ...

80 درصد از فیلمبرداری این فیلم سینمایی در برزیل صورت گرفته و رضا عطاران و یکتا ناصر بازیگران اصلی آن هستند.

حضور ریوالدو بازیکن مشهور فوتبال برزیل و مرد سال فوتبال جهان در سال ۱۹۹۹ در این فیلم سینمایی یکی از نکات قابل توجه آن است. مهدی محرابی، ژیلا صادقی و سوگل محرابی، کارول ویدوتی و بری فیوکا از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

رضا عطاران

انتهای پیام


7433898
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است