استانی 12:39 - 23 مهر 1398
دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: ۸۶ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های مقابله با پدیده گرد و غبار به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.

تخصیص اعتبار 86 میلیارد تومانی برای مقابله با پدیده گرد و غبار در سیستان و بلوچستان



به گزارش ایسنا- به نقل از استانداری، علی محمد طهماسبی در دومین کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار استان که با هدف برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی بین دستگاه های متولی اجرای طرح مقابله با پدیده گرد و غبار به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی و حضور اعضای این کارگروه برگزار شد، براستفاده بهینه از اعتبارات تخصیص یافته و اثرگذاری آن تاکید کرد.

طهماسبی  اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص کشور و چالش های موجود در بحث اعتبارات، تخصیص اعتبار در جهت مقابله با پدیده گرد و غبار به صورت نقدی گام بلندی در این امر است لذا دستگاه های متولی این فرصت را مغتنم شمارند و از دپوی اعتبار جلوگیری کند و با توجه به نیازهای ضروری در سطح استان آن را هزینه کند .

وی با تاکید بر ضرورت همکاری دقیق دستگاه‌های دخیل افزود: دستگاه های متولی در بحث محیط زیست باید به گونه ای عمل نمایند که عملکرد آنها همپوشانی داشته باشد و با بررسی وضعیت استان بیشترین اثر پذیری را به دنبال داشته باشد و مردم استان از این طرح منتفع شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: بیشترین اعتبار طرح مقابله با پدیده گرد و غبار به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافت که نشان از توجه ویژه دولت به استان سیستان و بلوچستان است .

بیجار اظهار کرد: تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی نشان توجه مثبت مقامات کشوری به ویژه شخص مقام معظم رهبری به پدیده گرد و غبار و تبعات ناشی از آن دارد لذا باید اثر پذیری آن و استفاده بهینه از این اعتبار با جدیت مورد توجه دستگاه‌های دخیل قرار گیرد.

بیجار گفت: پدیده گرد و غبار منحصربه شمال استان نیست و در منطقه جازموریان و سواحل هم با این موضوع مواجهیم اما در این بحث کوتاه شده و تالاب جازموریان تاکنون و تبعات ناشی از خشک شدن این تالاب مغفول مانده است لذا باید طرح های اجرایی هم برای حوزه شمال و هم جنوب به طور دقیق برنامه ریزی شود .

 وی تاکید کرد: جلسات به طور ماهانه و با دستور کار مشخص برگزار شود و دستگاه‌های عضو، گزارشی دقیق  و ارزیابی کارشناسی ارائه دهند.

معاون استاندار همچنین مطالعه دقیق آیین‌نامه اجرایی و آگاهی بر وظایف محوله برای هر دستگاه را خواستار شد.

وی پیگیری و مطالبه مدیران از سطوح ملی برای اجرای به موقع موافقت نامه ها و تعریف ریز پروژه ها و اولویت بندی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را ضروری عنوان کرد.

انتهای پیام


10267024
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است