استانی 13:09 - 24 شهریور 1393
اعضای کمیسیون‌ها شناخته شدند
بعد از دو هفته التهاب در شورای شهر اردبیل بر سر انتخابات هیئت رئیسه و اعضای کمیسیون‌ها و رد و بدل شدن برخی از صحبت‌ها و اظهارنظرها بالاخره انتخابات اعضای کمیسیون‌های شورا در آرامش نسبی برگزار شد.

فروکش التهاب در شورای شهر اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل که صبح امروز با حضور همه اعضا در صحن علنی شورای شهر اردبیل برگزار شد، بعد از ساعت‌ها بحث و بررسی اعضای کمیسیون 13گانه شورای شهر اردبیل و همچنین کمیسیون‌های شهرداری و نمایندگان شورا در سازمان‌های شهرداری و چهار کمیته فرعی مشخص شدند.

در این جلسه که اعضای 13 کمیسیون و روسای آنها با تعامل و تفاهم اعضا بدون رای‌گیری و برگزاری انتخاباتی تعیین شدند حسین افسانه به عنوان رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی، ‌حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری به عنوان رئیس کمیسیون ایثارگران، علیرضا سلیمانی رئیس کمیسیون فنی و عمرانی، اسفندیار هوشیار به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، لیلا تقوی به عنوان روسای کمیسیون پیگیری نظارت، کمیسیون بانوان و خانواده و کمیسیون حقوقی انتخاب شدند.

علی هدایتی به عنوان رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری، ولی نعمتی به عنوان رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست، حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری به عنوان رئیس کمیسیون تحول اقتصادی،‌ اصلاح‌ الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی، رحیم آقازاده رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت صفری به عنوان رئیس کمیسیون زیباسازی و محیط شهری و محمد اصلانیان به عنوان رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک برگزیده شدند.

در این جلسه بیشترین مباحث در حوزه انتخاب روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری و کمیسیون حمل و نقل و ترافیک بود که بعد از بحث و بررسی‌های مختلف و بیان سوابق و تجربه اعضای شورای شهر در کمیسیون‌های تخصصی ولی نعمتی که کاندیدای ریاست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بود با سعه صدر و رعایت ادب و احترام در مقابل بزرگان از کاندیداتوری انصراف داد و در کمیسیون خدمات شهری نیز که رحیم آقازاده تجربه 30 ساله خدمت در شهرداری و 15 سال شهرداری مناطق دیگر را مطرح کرد رقیب او سلامت صفری با ایثارگری که بازار ایثارگری‌ها نیز در شورای شهر اردبیل در انتخابات کمیسیون‌ها داغ بود به نفع رحیم آقازاده کنار کشید.

سلامت صفری گفت: باید برخی اظهارنظرها و سخنان اعضای شورا در جلسه قبلی که نوعی توهین به دیگران بود تعدیل شود که با انجام این تعدیل به نفع رحیم آقازاده برای انتخاب رئیس کمیسیون خدمات شهری کنار می‌روم تا همه بدانند که روح تعامل در شورا برقرار است.

اما نقطه حساس این جلسه رقابت برای ریاست کمیسیون حمل و نقل و ترافیک بود که دو کاندیدا داشت که در قدم اول محمد اصلانیان از سابقه 40 ساله خود به عنوان کارشناس زبده ترافیک و رئیس پلیس راهور اردبیل با کوله‌باری از تجارب و حضور در جلسات مختلف حمل و نقل و ترافیک سخن به میان آورد و عضو دیگر که در گروه اکثریت قرار داشت علیرضا سلیمانی نیز به صراحت گفت که من در انتخابات به مردم قول داده‌ام تا با حضور موثر در این کمیسیون نسبت به حل مشکلات ترافیکی شهر اردبیل اقدامات مفید و موثری را انجام دهم و برای این کمیسیون برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های خوبی را کرده‌ام.

سلیمانی گفت: ما به تغییر در شورا رای دادیم و به هیچ‌وجه لفظ من در این مجموعه معنا ندارد و قطعاً باید در کمال صداقت و صمیمیت سعی کنیم تا کارها با روند مناسب به پیش برود.

به دنبال این اظهارات تعدادی از اعضای شورای شهر اردبیل که در اقلیت قرار داشتند و عده‌ای نیز که در اکثریت بودند مباحث مختلفی را مطرح کردند که در نهایت جمع‌بندی به انتخاب محمد اصلانیان به عنوان رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری منجر شد تا تکلیف رئیس این کمیسیون مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه همچنین اعضای کمیسیون‌های تخصصی شهرداری اردبیل نیز این بار با قرعه‌کشی انجام شد به طوری که عده‌ای خواستار انتخاب افراد بر اساس تخصص بودند اما اکثریت نظرشان بر قرعه‌کشی در انتخاب افراد برای کمیسیون‌های شهرداری بود که بالاخره تکلیف اعضای این کمیسیون‌ها نیز که حضور در این جلسات دارای درآمد مالی برای اعضای شورای شهر بود مشخص شد که برای کمیسیون ماده 100 منطقه یک شهرداری اردبیل لیلا تقوی، برای ماده 100 منطقه دو شهرداری اردبیل سلامت صفری، ماده 100 منطقه سه علی هدایتی، ماده 100 منطقه چهار ولی نعمتی، ماده 100 تجدید‌نظر حجت‌الاسلام محمد رضا سرداری و ماده 77 کفالت و تقسیم املاک سالار شاکر برگزیده شدند.

‌برای کمیسیون رفع مزاحمت و انضباط تاکسیرانی زکی‌الله خوشبخت، کمیسیون مشارکت شهرداری و تخلفات اتوبوسرانی محمد اصلانیان، کمیسیون مشارکت‌های مردمی و فضای سبز علیرضا سلیمانی، کمیسیون مشارکت و اتاق فکر شهرداری اسفندیار هوشیار، شورای نامگذاری و اقتصاد مقاومتی حسین افسانه، پژوهشی، آموزشی و توانمندسازی محمد فیضی و ناظر کمیسیون معاملات نواحی رحیم آقازاده انتخاب شدند.

در این جلسه همچنین نمایندگان شورا در سازمان‌های تابعه شهرداری انتخاب شدند که برای تاکسیرانی سلامت صفری، اتوبوسرانی علیرضا سلیمانی، فضای سبز حسین افسانه، سازمان عمران سالار شاکر، بهسازی و نوسازی اسفندیار هوشیار، سازمان پسماند حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری، آتش‌نشانی رحیم آقازاده، آرامستان‌ها محمد اصلانیان، فرهنگی و ورزشی ولی نعمتی، میوه و تره‌بار زکی‌الله خوشبخت، حفاظت بهداشت و محیط کار لیلا تقوی، تقسیم املاک و ثبت احوال علی هدایتی و کمیته تحول و سلامت محمد فیضی انتخاب شدند.

همچنین برای کمیته‌های فرهنگ و ترافیک محمد اصلانیان، کمیته فنی ماده 5 علیرضا سلیمانی و کمیته سیمای منظر شهری حسین افسانه انتخاب شدند.

تقوی صدرنشین و شاکر قرق‌نشین کمیسیون‌ها

در انتخابات کمیسیون‌ها که بعد از نزاع هفته گذشته بالاخره به انجام رسید گروه اقلیت بیشترین کرسی‌ها در مقابل اکثریت به دست آوردند به طوری که لیلا تقوی با عضویت در هشت کمیسیون صدرنشین بوده و در عین حال سالار شاکر که نائب رئیس شورای شهر اردبیل است تنها در کمیسیون بهداشت و محیط زیست به عنوان منشی حاضر شده که البته خوشبخت رئیس شورای شهر اردبیل نیز در کمیسیون بانوان و خانواده نائب رئیس و محمد فیضی نیز در کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری و کمیسیون پیگیری جزو اعضا انتخاب شده‌اند.

در این جلسه که بازار ایثارگری برای واگذاری مسئولیت داغ بود در قدم اول ولی نعمتی با انصراف از ریاست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی قدم اول را در این زمینه برداشت سپس سلامت صفری و علیرضا سلیمانی نیز این رویه را در پیش گرفته و با گذشت از حق خود سعی کردند آرامش بر پارلمان محلی حاضر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نکته جالب توجه در این جلسه استفاده از نایلون دستی به جای گلدان برای جمع‌آوری آرای اعضای شورای شهر اردبیل بود که به نظر می‌رسد شورای شهر باید در این زمینه تجدید نظر کند.

با برگزاری این انتخابات فضای ملتهب دو هفته گذشته شورا فرو نشست و بالاخره انتخابات هیئت رئیسه و اعضای کمیسیون‌ها در سال دوم چهارمین دوره انتخابات شورای شهر اردبیل مشخص و معلوم شدند.


4734136
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است