استانی 14:48 - 08 شهریور 1395
وزیر انرژی، محیط زیست و دریاهای فرانسه گفت: این کشور آماده همکاری در اجرای روش های علمی و به روز آبیاری در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در راستای کمک به احیای آن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سگولن رویال روز دوشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر، از برخی از روش های قدیمی نظیر آبیاری بارانی برای آبیاری اراضی کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه استفاده می شود که این روش ها تلفات زیادی دارند.


وی اضافه کرد: طبق بررسی ها در این روش آبیاری به ویژه در فصل تابستان، 80 درصد آب آبیاری بخار می شود و تنها 20 درصد وارد زمین می شود که این میزان به صرفه نیست.


سگولن رویال اظهار کرد: برای احیای دریاچه ارومیه و افزایش راندمان بخش کشاورزی، اجرای روش های نوین و به روز آبیاری در این حوضه ضروری است که در خصوص تبیین این روش ها، آماده همکاری هستیم.


وزیر انرژی، محیط زیست و دریاهای فرانسه با اشاره به امضای تفاهم نامه ای با رئیس سازمان محیط زیست کشورمان در خصوص حوزه های مرتبط ادامه داد: می توانیم موضوع دریاچه ارومیه را نیز در این قالب پیگیری کنیم.


رویال گفت: در کنار برخی کارشناسان، در نیمه دوم تابستان امسال نیز بازدید دیگری از دریاچه ارومیه خواهیم داشت تا با وضعیت این دریاچه بیشتر آشنا شویم.


وی ارتقای بهره وری آب را در دنیای امروز یک ضرورت عنوان کرد و افزود: می توان از تجربیات مسئولان در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و مسئولان فرانسوی برای تحقق این امر استفاده کرد.


قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی هم در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت فعلی استان و دریاچه ارومیه اضافه کرد: دولت یازدهم برنامه 10 ساله ای را برای تثبیت و احیای دریاچه ارومیه آغاز کرده که ثمرات بسیار خوبی داشته است.


وی اظهار کرد: ما در زمینه مدیریت آب در بخش کشاورزی و الگوی کشت های مناسب به فناوری های نوین نیاز داریم تا بتوانیم زمینه ارتقای بهره وری این بخش را فراهم کنیم.


 استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: یکی دیگر از نیازهای استان با توجه به قابلیت های موجود، استفاده از انرژی های تجدیدشونده است که می توان روی این ظرفیت بسیار مهم سرمایه گذاری کرد.


 وزیر انرژی، محیط زیست و دریاهای فرانسه پس از این دیدار، عازم بازدید هوایی از دریاچه ارومیه شد.


انتهای پیام/ع

8127831
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است