ورزشی 12:53 - 01 اسفند 1397

تیم ملی بسکتبال مقابل ژاپن منسجم و سریع بازی کند

عنایت الله آتشی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اهمیت دیدارهای پیش روی تیم ملی بسکتبال در پنجره پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین گفت: ملی پوشان بسکتبال اگرچه مسیر اصلی برای صعود به جام جهانی را طی کرده اند اما برای این پنجره و دیدارهای آن فقط باید پیروزی را در نظر داشته باشند. دستیابی به این نتیجه در رقابت های پیش رو راحت نیست اما غیرممکن هم نیست.

وی به غیبت بازیکنانی مانند صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی و ارسلان کاظمی درترکیب تیم ملی بسکتبال اشاره کرد و ادامه داد: این بازیکنان جزو مهره های برجسته بسکتبال در گذشته و حال هستند. قطعا با حضور آنها ترکیب تیم قدرتمندتر بود و چالش ها و حواشی پیرامون آن کمتر؛ اما حالا که این بازیکنان نیستند مسئولیت برای جایگزین های آنها سخت می شود. به خصوص جایگزین حامد حدادی باید بازیکنی باشد که زیر سبد تمام توپ ها را در حمله بلاک شات کند و ریباند خوبی داشته باشد. در عین حال بتواند برای امتیازآوری هم موثر باشد.

این کارشناس بسکتبال با بیان اینکه مایک رستم پور و نوید نیکتاش دو بازیکنی هستند که می توان از آنها به جای حدادی استفاده کرد، یادآور شد: در مجموع و برای دیدار برابر ژاپن باید روی دفاع منسجم بود. جایگزینی و پوشش در دفاع باید بی نقص باشد. تیم ملی برای این دیدار باید عملکرد منسجمی داشته باشد. ژاپنی ها سرعتی کار می کنند بنابراین ملی پوشان باید سرعت بیشتری در جریان بازی داشته باشند و در عین حال سرعت ژاپن را هم مختل کنند. 

آتشی تاکید کرد: اگر حامد حدادی بود و در ترکیب تیم ملی قرار می گرفت، باید با بازی با تاخیر انجام می شد تا حامد بتواند خود را برساند اما حالا که این بازیکن نیست، سرعت باید در دستور کار باشد. 

وی با یادآوری اینکه تیم ملی بسکتبال ایران نتیجه دیدار رفت برابر ژاپن را واگذار کرد، گفت: تنها برتری تیم ایران به ژاپن برای دیدار فردا این است که میزبان هستیم. اینکه ژاپن دیدارهای تدارکاتی اخیر برابر لبنان را واگذار کرده دلیلی برای ضعف این تیم نیست و اینکه با تکیه بر همین مسئله بگوییم شانس پیروزی برابر ژاپن را داریم. قطعا ژاپنی ها هم دنبال صعود هستند و اینکه از تمام اعتبار و امتیازهایش برای بازی فردا استفاده کند. قاعدتا ژاپن هم از تمام بازیکنان اصلی خود در ترکیب استفاده می کند مگراینکه آنها مشغله ای داشته باشند. 

کارشناس بسکتبال ایران با یادآوری اینکه ایران پیش از این بارها موفق به شکست ژاپن شده بود و می تواند این نتیجه دوباره و در بازی فردا هم تکرار کند، تصریح کرد: اگر به هر دلیلی در دیدار فردا برابر ژاپن پیروزی به دست نیامد بازهم امیدی است که بتوان در دیدار برابر استرالیا چنین نتیجه ای را کسب کنیم. اگر هم در آن دیدار نتیجه ای غیر از این رقم خورد بازهم برای تیم ملی و نهایی شدن صعودش به جام جهانی، جای امیدواری وجود دارد. 

وی با یادآوری اینکه از هر یک از گروه های F و E انتخابی جام جهانی سه تیم به صورت مستقیم به این رقابت ها صعود می کنند، تصریح کرد: در صورتیکه تیم ملی ایران در دیدارهای پیش رومتحمل شکست شود، در ارزیابی با تیم چهارم گروه مقابل وضعیتش برای صعود به جام جهانی مشخص می شود که بازهم برتری از آنِ ایران است. در کل سهمیه جهانی بسکتبال ایران ۹۹.۹ درصد قطعی است اما بهتر است یک درصد باقی مانده را در دیدار برابر ژاپن یا استرالیا نهایی کرد.

عنایت الله آتشی در پایان تاکید کرد: حال با توجه به تمام جهات، وظیفه همه ما است که شرایط مطلوب روحی، روانی و ترغیبی برای تیم ملی فراهم کنیم تا فردا بتوانیم صعود خود را مسجل کنیم. 


10059694
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» حیدر سلیمانی کارشناس داوری درباره قضاوت داور مسابقه پرسپولیس و صنعت نفت آبادان توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس تهران با شکست سه بر صفر میزبان خود موقتا صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازی تیم‌های گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با تساوی ۲ - ۲ به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازی پیکان و هوادار در هفت بیست و چهارم لیگ برتر با تساوی ۲ -۲ به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته انضباطی فدراسیون رای خود را درباره شکایت باشگاه ذوب آهن از پرسپولیس اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا در کیش با اعلام کنفدراسیون مچ اندازی آسیا لغو شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» اعضای تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان تمرینات خود را در شهر بیشکک قرقیزستان پیگیری کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون کشتی به کشتی گیران شرکت کننده در رقابت های گزینشی المپیک گفت: اگر به دنبال کسب مدال در المپیک هستید، پس کسب سهمیه باید برایتان راحت‌تر باشد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سه آزادکار و دو فرنگی کار ایران رقبایشان را در رقابت‌های کشتی کسب سهمیه المپیک در قرقیزستان شناختند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» اتحادیه فوتبال انگلیس از تغییر نحوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است