اجتماعی 11:10 - 28 آذر 1393
بیجار - سنندج - ایرنا - ضریح امامزادگان حضرت قاسم، حضرت طیب و حضرت خانم کلثوم روستای جبرئیل از محل کمک های مردم متدین و مذهبی شهرستان بیجار ساخته، نصب و مورد استفاده زائرین قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، امام جمعه بیجار روز جمعه در آیین نصب و افتتاح این ضریح به وقایع صدر اسلام و جور حکام ستمگر وقت پرداخت و افزود: ستمکاران وقت فکر می کردند با تبعید و شهادت فرزندان و نوادگان امامان عزیز(ع) وقت، می توانند چراغ نورانی و نورافکن دیانت و حقانیت را خاموش کنند.



حجت الاسلام علی مرادی با اشاره به نقش و تاثیر معنوی امامزادگان در زندگی مردم گفت: همه مردم به وجود نیروی معنوی و الهی در زندگی نیاز دارند و نمی توانند از آن غافل باشند و وجود افراد مومن و خداپرست در تامین این نیاز با توجه به ارتباط آنان با خداوند متعال، مهم است.



او همچنین از تکریم و گرامیداشت شعائر اسلامی و نکو داشت بزرگان دین و مورد احترام مردم به عنوان الگوهای ارزشمند جامعه یاد کرد و گفت: باید زمینه معرفی و آشنایی مردم با این الگوها را فراهم کنیم.



او اظهار کرد: امامزادگان در نزد مردم و اهالی منطقه مورد تکریم و از جایگاه خاصی برخوردار هستند و مسوولین باید از این فرصت و ظرفیت مغتنم با برنامه ریزی منسجم و هماهنگ، استفاده لازم را ببرند.



امام جمعه بیجار افزود: در این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با هماهنگی مردم و ادارات شهرستان ها تلاش می کند، فضایی مناسب و زیبا را برای اماکن و امامزادگان و مکان های مورد احترام مردم فراهم نماید.



حجت الاسلام مرادی از کمک و همیاری خیرین و مردم متدین برای ساخت ضریح خبر داد و گفت: ساخت ضریح این سه امامزاده گرانقدر که بیش از 120 میلیون ریال هزینه داشته است، توسط مردم دوستدار و اردتمند اهل (ع) تامین شده است.



رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیجار برگزاری برنامه های مذهبی و دینی، آموزش قرآن، کلاس های آموزش احکام و انجام آیین های خاصی از سال در اماکن و امامزادگان را مفید دانست و تاکید کرد نباید از تاثیرات معنوی و انفاس قدسیه این انسان های پاک و الهی غافل شویم.



در حاشیه این آیین سه قطعه زمین مزروعی توسط سه خیر اهل روستای جبرئیل جهت تامین هزینه برنامه های مذهبی و دینی، عمران و توسعه اماکن و امامزادگان وقف شد.



در حال حاضر 14 امامزاده در سطح شهرستان بیجار شناسایی و اقدامات عمرانی، ضریح گذاری و زیباسازی آنها با کمک خیرین انجام شده است.



بیجار در 145 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع است.ک/3



7350/533

انتهای پیام /*


5447580
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است