استانی 08:47 - 22 مهر 1398
معاون دادگستری یزد تاکید کرد؛
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد گفت: با اتخاذ رویکرد پیشگیرانه در سایه تعامل و هماهنگی دستگاه‌‏های متولی، زمینه برای برگزاری انتخاباتی باشکوه با حضور حداکثری مردم و در کمال سلامت و امنیت فراهم می‏‌شود.

رویکرد پیشگیرانه مهمترین اصل برای سلامت و امنیت انتخابات

به گزارش ایسنا، «محمد حسین رحیمی‌‏زاده» می‌گوید: براساس بخشنامه ریاست قوه قضائیه و در اجرای ماده ۶۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، تشکیلات قضایی در حوزه انتخابیه به منظور پیشگیری از وقوع جرم، ضمن هماهنگی با ناظرین شورای نگهبان و هیأت اجرایی اقدامات لازم را در محدوده مقررات معمول می‌دارد.

وی تعامل، همراهی و هماهنگی دستگاه‌ها را در برگزاری انتخابات سالم و امن مهم و اساسی می‌داند و تصریح می‌کند: باید  همه دستگاه‌ها در جهت فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات در یک رقابت سالم، آزاد و با رعایت قانون و مقررات با یکدیگر در تعامل باشند.

رحیمی زاده ابراز می‌کند: برگزاری جلسات و نشست‏‌های توجیهی با نامزدها، رؤسای ستادهای انتخاباتی، اعضاء هیئت نظارت و ستاد انتخابات و همچنین نیروی انتظامی در زمان‌‏های مناسب در دستور کار است.

وی توجیه عوامل دخیل در انتخابات و ادارات مختلف را ضروری می‌داند و خاطر نشان می‌کند: تشکیل کمیته‌های اطلاع‌رسانی با محوریت صدا و سیما و رصد فضای مجازی، با حضور کارشناسان مربوطه برای پیشگیری از تخلفات و اطلاع‌رسانی لازم است.

این مسئول در پایان حضور نمایندگان و کارشناسان سازمان‌های مرتبط را لازم  و ضروری می‌خواند و می‌گوید: رصد تخلفات و جرایمی که اتفاق می‌افتد باید از طریق نمایندگان و کارشناسانی که در این زمینه مسئولیت قانونی دارند، صورت پذیرد.

انتهای پیام


10265696
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است