علمی فناوری 10:29 - 30 مرداد 1393
رییس دانشگاه مراغه:
مراغه – ایرنا – رییس دانشگاه مراغه گفت: تکریم شخصیت دانشجویان و دانشگاه مهمترین رویکرد دولت تدبیر و امید است.

صالح شهابی وند، روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان افزود: در راستای سیاست های دولت، دانشگاه های کشور طبق برنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای تعالی دانشگاه، ایجاد فضای همکاری و همدلی، بکارگیری مشی اعتدال و اصول اسلامی فعالیت می کنند.



وی اظهار کرد: در این دولت، شایسته سالاری در دانشگاه ها به صورت جدی مورد اهمیت قرار گرفته و در توسعه متوازن و پایدار دانشگاه ها از اهم فعالیت هاست.



رییس دانشگاه مراغه با اشاره به برنامه های توسعه علمی، زیربنایی و اقتصادی این دانشگاه ادامه داد: تقاضا محور کردن پژوهش با توجه به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب، تاکید بر کیفیت آموزش و پژوهش، تعامل با کارآفرینان و صنایع منطقه و کشور، ارتقای تحصیلات تکمیلی در رشته های میان دروس از مهمترین برنامه های کاری این دانشگاه است.



شهابی وند، یادآوری کرد: در سال جاری در راستای تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اقتصاد مقاومتی، شورای اقتصاد مقاومتی و کمیته ارتباط دانشگاه با کارآفرینان تشکیل شده که در این ارتباط چند جلسه با حضور هیات رییسه، اعضای شورا و کمیته و دانشجویان نخبه انجام شده و مصوبات آن ها پیگیری می شود.



وی گفت: دانشگاه مراغه هم اکنون دارای 113 عضو هیات علمی ثابت در 50 رشته کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بوده و در شهریور سال جاری نیز در سه رشته مهندسی صنایع، الکترونیک و کامپیوتر هیات علمی جذب می شود.



رییس دانشگاه مراغه، جذب و بکارگیری نیروهای متخصص و ارزشی را از دیگر برنامه های این دانشگاه اعلام و ادامه داد: در این راستا در سال جاری دانشگاه مراغه به صورت مستقل اقدام به جذب برخی از این نیروها کرده است.



شهابی وند، اظهار کرد: دانشگاه مراغه، مرکز آموزش عالی در حال توسعه بوده که توسعه زیربنایی و کیفی آن بر اساس تامین مراکز تحصیلی و ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش مهمترین رویکرد کارکنان است.



وی با اشاره به اجرای طرح های عمرانی در این دانشگاه گفت: هم اکنون طرح های عمرانی کتابخانه مرکزی، گلخانه تحقیقاتی و آموزشی، دانشکده جدید علوم پایه و سوله ورزشی در حال احداث است.



رییس دانشگاه مراغه گفت: خرید تجهیزات آزمایشگاهی، سلف سرویس، تصب هواساز و تکمیل سردخانه و محوطه سازی از دیگر طرح های در حال اجرای این دانشگاه است.



هم اکنون سه هزار و 300 دانشجوی دختر و پسر در سه رشته دکتری تخصصی، 18 رشته کارشناسی، 26 رشته کارشناسی، دو رشته کاردانی به کارشناسی و یک رشته کاردانی مشغول تحصیل هستند.



این دانشگاه دارای چهار دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی است.



7483/590/245

انتهای پیام /*


4527031
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است