استانی 14:48 - 30 اردیبهشت 1398
مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 112دستگاه تجهیزات در شهربازی‌های استان مورد بازرسی قرار گرفتند.

جلوگیری از فعالیت وسایل بازی‌های غیراستاندارد در کهگیلویه و بویراحمد

بهمن رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: با توجه به آغاز فصل بهره‌برداری از تجهیزات بازی و ضرورت اجرای استاندارد اجباری تجهیزات مستقر در شهرهای بازی و اماکن تفریحی، اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای وظایف نظارتی، کنترلی و برای حفظ حقوق شهروندان و پیشگیری از بروز حوادث احتمالی از ادامه فعالیت وسایل بازی غیراستاندارد جلوگیری می کند.

وی اظهار کرد: از 112مورد بازرسی تجهیزات شهربازی در استان، 45دستگاه در شهر یاسوج، 30دستگاه در شهر گچساران،21دستگاه در شهر دهدشت و 16دستگاه در شهر چرام انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تمامی شهربازی‌های استان، باید بصورت مستمر و با برنامه زمان‌بندی شده، توسط شرکت‌هایی که توسط سازمان ملی استاندارد تایید صلاحیت شده اند مورد بازرسی و بازدید فنی و ایمنی قرار گیرند.

رحمتی تصریح کرد: طبق ضوابط قانونی، شهرداری های استان باید برای حفظ ایمنی و سلامت شهروندان از فعالیت تجهیزات پارک های بازی و فضاهای تفریحی که نسبت به دریافت گواهی ایمنی از استاندارد اقدام نکرده اند جلوگیری به عمل آورند.

وی ادامه داد: وجود یک نقص کوچک در دستگاه ‌ها، وسایل تفریحی و بازی غیراستاندارد می‌تواند خسارات و حوادث جبران ناپذیری را برای خانواده ها و جامعه به همراه داشته باشد که این مهم ضرورت تشدید نظارت ها و تعاملات بین دستگاهی در تمام دستگاه های مرتبط را افزایش می دهد.

مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد توصیه کرد: هم استانی‌ها هنگام استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات بازی مستقر در شهربازی ها از وجود گواهی بازرسی استاندارد که ضرورت نصب آن در فضای قابل مشاهده در مجاورت تجهیز مورد استفاده تعریف شده است اطمینان حاصل کنند و بدون مشاهده گواهی های بازرسی استاندارد، از استفاده از این تجهیزات خودداری کرده و این گونه موارد را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات 1517به اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام


10131895
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است