علمی فناوری 18:15 - 02 تیر 1397
معاون پژوهشی وزیر علوم در معارفه رییس شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان:
معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دارای فرهنگ سازمانی قوی است و می‌تواند به عنوان سدشکن مشکلات کشور باشد.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان باید سدشکن مشکلات در کشور باشد

به گزارش خبرنگار ایسنا، مسعود برومند بعد از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و فعلی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، اظهار کرد: در سال 62، بعد از انقلاب و زمان بازگشایی دانشگاه‌ها، اولویت وزارت علوم بر آموزش و تربیت نیروی متخصص بود، به گونه‌ای که از تعداد117 هزار دانشجو در آن سال‌ها به حدود چهار میلیون دانشجو در سال 95 دست یافتیم، اماعملکرد پژوهشی بالایی در آن زمان ثبت نشد.

وی افزود: رفته رفته پس از انقلاب تحصیلات تکمیلی در کشور قوت گرفت و در دهه 70 تعداد مستندات علمی پژوهشی کشور افزایش یافت تا جایی‌که، از حدود 670 سند علمی ثبت شده در آن زمان، اکنون به تعداد بالغ بر 48 هزار نمایه علمی رسیدیم.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در طی این سال‌ها ایران به مقام‌های علمی بسیاری در سطح دنیا دست یافته است، ادامه داد: این موفقیت‌ها، موجب دستیابی به رتبه 16 ایران از نظر تعداد مقالات علمی در بین کشورهای جهان شد. ضمن اینکه از 1.9 درصد مقالات نمایه شده در دنیا حدود 2.9 درصد با کیفیت بالا ارائه می‌شود.

برومند با بیان اینکه در دهه 70 توسعه فناوری در کشور آغاز شد، افزود: در همین سال‌ها، صنعت توسعه محصول شکل گرفت و با خودکفایی در این حوزه توانستیم فناوری‌هایی مختص خود تولید کنیم.

وی تاکید کرد: در سال‌های 85 به بعد تعداد واحدهای فناور در کشور افزایش یافت و صنعت کارآفرینی در کشور شکل گرفت. به گونه‌ای که امروز تعداد 43 پارک فناوری در کشور و 190 مرکز رشد مشغول به فعالیت هستند و با اشتغال‌زایی 33 هزار نفر در کشور به افزون بر 33 هزار میلیارد تومان فروش محصولات در کشور دست یافته‌ایم.

فعال کردن شرکت های دانش بنیان، راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که کارآفرینی و نوآوری موضوع اساسی کشور است، تاکید کرد: امروزه، فناوری به مرزی رسیده است که میزان اشتغال به آن بستگی دارد و غیر از توسعه در این حوزه، راهی برای ایجاد اشتغال وجود ندارد؛ نجات کشور از مشکلات اقتصادی در فعال کردن جوانان در حوزه کارآفرینی و فعال کردن شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی با تاکید بر اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نقش مهمی در رفع مشکلات کشور دارد، گفت: از یک سو، شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، یکی از قدیمی‌ترین مجموعه های فناوری در کشور است و از سوی دیگر گستردگی و بزرگی این شهرک در کشور نمونه است. از همین رو وظیفه بزرگ‌تری نیز بر دوش دارد و باید سد شکن مشکلات در کشور باشد.

برومند ادامه داد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دارای فرهنگ سازمانی بسیار مناسب و در حال تیم‌سازی است که باعث می‌شود هر روز بزرگ‌تر و قدرتمندتر شود؛ شهرک علمی و تحقیقاتی باید به همه نشان دهد که راه درستی را رفته است.

وی ارتباط بسیار خوب دانشگاه صنعتی و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را دلیل موفقیت آن برشمرد و گفت: این ارتباط مناسب باید الگویی برای دیگر مراکز رشد در کشور باشد و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان باید به همه نشان دهد که می‌توان اینچنین کار کرد.

برومند همچنین ارتباط خوب شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با مسئولان استانی را دیگر نقطه قوت شهرک عنوان کرد.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان ابراز امیدواری کرد که دوران طلایی دیگری در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز شود.

به گزارش ایسنا، مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و فعلی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان بعدازظهرامروز، در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار شد. باصدور حکمی از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سید مهدی ابطحی به سمت «رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان» منصوب  شد.

ابطحی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان است و تاکنون چاپ بیش از ۷۰ مقاله در نشریات علمی معتبر داخلی و بین‌المللی و کنفرانس‌های داخلی و بین‌المللی، تألیف ۳ جلد کتاب و ثبت ۵ اختراع را در کارنامه فعالیت علمی و دانشگاهی خود دارد. وی پیش از این به مدت ۴ سال معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان بین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ و از سال ۱۳۹۲ نیز معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان بوده است.

پیش از این مهدی کشمیری، ریاست شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را بر عهده داشت.



انتهای پیام


9819951
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ثبت‌نام متقاضیان و پشت کنکوری‌ها جهت شرکت در امتحانات خردادماه به منظور ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره از امروز آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در پستی بیان کرد که ممنوعیت احتمالی تیک‌تاک برخلاف آزادی بیان است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز ۳۱ هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته عضو صندوق در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: ایجاد گفتمان اول آموزش و پرورش در هر مسئله‌ای یعنی پایه‌گذاری گفتمان آینده‌سازی در کشور است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، از عملیاتی شدن واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور تا ۱۰ روز آینده خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درباره نحوه فعالیت مراکز سراج توضیح داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نائب رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: فروش اینترنتی دارو در دنیا انجام می‌شود اما برای اجرای این طرح باید مطالعات دقیقی داشته باشیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دکتر «داود یونسیان» را به عنوان سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تغییرات غیرمعمول در دست‌های شما می‌تواند نشانه بیماری شایع، اما کشنده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است