گوناگون 07:35 - 10 مرداد 1393
یک کارشناس پاسخ داد
یک کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی گفت: غربی‌ها در تهاجم فرهنگی به ملت ایران بیکار ننشسته‌اند.

عمده دلایل بوجود آمدن فرقه‌های انحرافی چیست؟

کتایون جودکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، با اشاره به وجود برخی از فرقه‌های دینی متفاوت در کشور، افزود: عدم آگاهی نسبت به دین، ضعف عقاید در خانواده‌ها و دین‌گریزی‌های رایج در بین نسل جوان از عمده دلایل وجود چنین فرقه‌هایی است.

وی بیان کرد: متأسفانه برخی از اساتید و دبیران آنچنان که باید به مقوله دین و شفاف‌سازی در این خصوص نمی‌پردازند و دانش‌آموز و دانشجویان با ایمانی سست بار آمده و تربیت می‌شوند؛ از طرفی در برخی خانواده‌ها به دلیل ورود برخی از تکنولوژی‌ها همچون ماهواره عقاید دینی کم‌رنگ‌تر شده و جوان فردای آنها بی‌بند و بار و بی توجه به احکام دینی و اسلامی بار آمده و پذیرای فرقه‌های متفاوت و شیطانی می‌شود.

جودکی اظهار کرد: این فرقه‌ها افرادی را که آگاهی و اطلاعات کمتری نسبت به مسائل روز و دین داشته را هدف قرار داده و از آنها برای جذب و رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.

این کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی یادآور شد: غربی‌ها با تهاجمات فرهنگی به ملت ایران ناکام مانده اما بیکار ننشسته‌اند بلکه با جنگ نرم فرهنگ غنی اسلامی ایرانی را هدف و نشانه قرار داده‌اند.

وی با اشاره به برخی راهکارهای مهار این فرقه‌های شیطانی، اضافه کرد: کار فرهنگی در محدوده رسانه‌ها در این خصوص بسیار مؤثر است؛ متأسفانه تلویزیون‌ ما اسلام را بد جلوه داده و معمولاً در سریال‌ها خانم‌های بیچاره و فقیر را چادری و دختران باکلاس را شیک و با مانتو نشان می‌دهد و همین دلیلی می‌شود برای دین‌گریزی در بین جوانان که امروزه شاهد آن هستیم.

جودکی تصریح کرد: همچنین کار فرهنگی در حوزه خانواده، مدارس و دانشگاه‌ها در نابودی و کاهش فرقه‌های متفاوت دینی مؤثر است.

این کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند با جلسات هم‌اندیشی، گفت‌وگو و نشست‌های سیاسی مذهبی با علما و متخصصان دینی از ورود فرقه‌های متفاوت دینی به کشور جلوگیری کرده و اسلام ناب محمدی را ترویج دهند.

انتهای پیام


4363298
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است