اجتماعی 05:24 - 07 اسفند 1395
اولویت های کمیته اشتغال ستاد مبارزه با موادمخدر؛
مدیرکل دفتر توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر، مهمترین اولویت های پیشنهادی کمیته اشتغال و توانمندسازی این ستاد را اعلام کرد.

راه اندازی صندوق حمایت از اشتغال بهبودیافتگان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بیرجندی در جلسه کمیته اشتغال و توانمندسازی ستاد مبارزه با مواد مخدر به وظایف هفتگانه این کمیته پرداخت و گفت: احصاء، ارتقا و استفاده از ظرفیت های موجود کشور در بخش دولتی و مردم نهاد در زمینه حمایت های اجتماعی و توانمندسازی، بررسی سیاست ها و قوانین مرتبط با توانمندسازی و حمایت های اجتماعی و اشتغال و حرفه آموزی و ارائه پیشنهاد برای طرح در کمیته تلفیق و ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی ذی ربط و نهادهای اجتماعی از اهم اهداف و وظایف کمیته می باشند.

وی؛ همچنین بررسی و ارائه پیشنهاد در خصوص برنامه ها ، طرح ها و فعالیت های مرتبط با توانمندسازی و حمایت های اجتماعی در قالب زمان بندی سالیانه و بلند مدت پس از بررسی در کارگروه های تخصصی مربوطه، پایش طرح ها و برنامه ها و فعالیت های ابلاغی، نظارت بر حسن اجرای اقدامات و جمع بندی برای ارائه به دبیرخانه و تهیه گزارش از اقدامات و نتایج حاصله و ارائه به دبیرکل ستاد را از دیگر اهداف و وظایف کمیته اشتغال و توانمندسازی ستاد برشمرد.

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد ستاد به بسته حمایتی اشتغال معتادان بهبودیافته اشاره کرد و بیان داشت: توانمندسازی معتادان بهبودیافته با تکیه بر کرامت انسانی، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت بهبودیافتگان، حمایت اجتماعی و صیانت از بهبودیافتگان، کنترل رشد آسیب های اجتماعی و عوارض ناشی از آن، جلوگیری از لغزش و عود مجدد بهبودیافتگان از جمله اهداف این بسته است.

وی افزود: در این بسته حمایتی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان فنی و حرفه ای، سازمان زندان ها، صندوق کارآفرینی امید، سازمان بسیج مستضعفین، معاونت رفاه، وزارت کشور، خانه خیرین، کمیته امداد، سازمان رفاه خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران و معاونت اجتماعی قوه قضائیه اقدامات پیشنهادی آتی خود را ارائه کرده اند و در نظر داریم این بسته حمایتی به صورت آیین نامه درآمده و ابلاغ شود، بنابراین اعضای کمیته ظرف ده روز آینده نظرات خود را نسبت به آیین نامه ی این بسته به ستاد ارائه کنند.

بیرجندی در پایان به اولویت های پیشنهادی سال ٩٦ پرداخت و گفت: اجرای طرح صیانت و حمایت های اجتماعی (بسته حمایتی)، راه اندازی صندوق حمایت از اشتغال بهبودیافتگان، ارتقاء کمی و کیفی آموزش های مهارتی برای آسیب دیدگان اعتیاد، راه اندازی نمایشگاه های دائمی عرضه محصولات تولیدی بهبودیافتگان با استفاده از پتانسل شهرداری ها از اولویت این کمیته در سال آتی است.


8851924
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین شاخص کیفیت هوای پایتخت (۱۰ فروردین) در وضعیت پاک است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دختر حمید نوری (شهروند بازداشت‌شده ایرانی توسط سوئد) در پیامی از بازداشت برادرش که برای ملاقات با پدرش به سوئد رفته بود، در آن کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» احدپور گفت: خانه های هلال به عنوان دیده بان اصلی در کنار مردم هستند تا بتوانند گروه های امداد و نجات را از گستردگی میزان حادثه به موقع مطلع کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است