استانی 13:52 - 26 مهر 1396
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی از" نبود ایستگاه دپو چغندر قند"به‌عنوان مهمترین مشکل چغندرکاران در قطب تولید چغندر استان سمنان نام برد.

نبود ایستگاه دپوی چغندر مهمترین مشکل چغندرکاران میامی

به گزارش ایسنا، علی اصغر محمدی بااشاره به برخی از مشکلات موجود در حوزه تولید چغندر قند در میامی اظهار کرد: نبودن ایستگاه دپو چغندر قند یکی از مشکلات موجود در شهرستان میامی و منطقه مستعد کالپوش است.

وی با اشاره به ظرفیت تولید این محصول در میامی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 160 هزار تن چغندر قند از اراضی کشاورزی شهرستان میامی برداشت شود.

محمدی به میزان سطح زیر کشت این محصول در شهرستان اشاره کرد و افزود: 3هزار و 495 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت محصول چغندرقند است.

وی سطح سبز قابل برداشت محصول چغندرقند را در این شهرستان 3 هزار و 395 هکتار برشمرد و گفت: از این میزان سطح زیرکشت بالغ بر 160 هزار تن محصول برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی میزان سطح زیر کشت محصول چغندر قند را در سال گذشته 2 هزار و 500 هکتار دانست و افزود: سال گذشته در این شهرستان 154 هزار و 500 تن محصول چغندرقند تولید شد .

وی با بیان اینکه چغندر قند یک محصول آب بر است گفت: با توجه به نیاز آبی بالای این محصول و ضرورت مصرف بهینه آب کشت نشایی چغندرقندر در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اشاره به مزایای کشت نشایی چغندر قند گفت: مهمترین ویژگی کشت نشایی کاهش و صرفه‌جویی در مصرف آب است.

محمدی به دیگر مزایای کشت نشایی چغندرقند اشاره کرد و گفت: یک‌نواختی سطح سبز،  کاهش هزینه های مرحله داشت (وجین کردن و تنک کردن)، کوتاه شدن مرحله کاشت تا برداشت و کنترل و کاهش عوامل خساراتزا مانند علفهای هرز، آفات و بیماریها از دیگر مزایای این نوع کشت است. کشت نشایی چغندرقند برای اولین بار در سطح 3.1 هکتار و تعداد 130 هزار نشا چغندرقند در منطقه دشت دانیال کالپوش انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی بر ضرورت انجام تحقیقات برای معرفی ارقام زودرس، کشت غده و یا کشت پاییزه این محصول تأکید کرد و گفت: با اجرای این اقدامات بسیاری از مشکلات درزمینه کشت چغندرقند رفع می‌شود.

انتهای پیام


9484324
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است