بین‌الملل 20:34 - 11 فروردین 1394
گزارش فارس از گردهمایی جهانی سازمان‌های غیردولتی در تونس
گردهمایی بین‌المللی سازمان‌های غیر دولتی با آغاز فعالیت باشگاه جهانی جوانان مدافع فلسطین و بررسی نقش زنان فلسطینی در مقاومت و مبارزه با اشغالگران برگزار شد.

بررسی نقش زنان فلسطینی در مقاومت/آغاز فعالیت باشگاه جهانی جوانان مدافع فلسطین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گردهمایی بین‌المللی سازمان‌های غیر دولتی از جمله برنامه‌های مدونی بوده که از سال 2000 میلادی در حال انجام است و هر ساله در کشورهای مختلف با حضور جمع زیادی از سازمان‌های غیر دولتی فعال در عرصه‌های گوناگون برگزار می‌شود که مسئله فلسطین یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی موضوعی این گردهمایی به شمار می‌رود.

امسال هم در راستای برگزاری این گردهمایی، جمعی از اعضای تشکل‌های غیردولتی حامی فلسطین و قدس شریف با هدف احقاق حقوق ملت فلسطین در نخستین روزهای فروردین به شهر تونس رفتند که می‌توان به حضور «فروز رجایی‌فر» از فعالان سیاسی حوزه فلسطین و «فاطمه نواب‌صفوی» فرزند شهید نواب‌صفوی اشاره کرد.

نهادهای غیر دولتی برای برگزاری این گردهمایی، برنامه‌هایی را نیز تدارک دیده بودند که می‌توان به برگزاری نشست‌های جانبی با محوریت فلسطین و مقاومت، همچنین برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی عکس و شرکت در راهپیمایی اشاره کرد.

ضمن اینکه علی‌رغم حملات تروریستی اواخر اسفند سال 93 در شهر تونس که منجر به انصراف تعدادی از فعالان جهانی برای شرکت در اجلاس تونس شد، نزدیک به 50 نفر از فعالان دفاع از ملت فلسطین در ایران، در این همایش شرکت کرده و نقطه نظرات خود در زمینه دفاع از فلسطین و احقاق حقوق فلسطینیان را اعلام کردند.

 

این گردهمایی با تجمع سازمان‌های غیردولتی ایرانی با شعار «نه تروریسم، نه صهیونیسم» و حمل نمادهای حمایت از جریان مقاومت در فلسطین در کنار دیگر سازمان‌های مردم نهاد سراسر جهان آغاز شد و ضمن اینکه راهپیمایان جنایت گروگان‌گیری گروهک تروریستی صهیونیستی که منجر به کشته شدن حدود 20 گردشگر در تونس شده بود را محکوم کردند.

* حضور فعال بانوان ایرانی در این گردهمایی

در جریان برگزاری گردهمایی اجتماعی جهانی سازمان‌های غیردولتی در تونس، بانوان ایرانی حضور فعال و مؤثری در عرصه‌های میدانی و علمی داشتند که در این راستا درباره موضوعاتی چون دفاع از فلسطین، پاسخ به برخی شبهات درباره وضعیت زنان در ایران، وظایف زنان و به ویژه زنان مسلمان در جهان امروز به تبادل نظر پرداختند.

 

* طرح مشروعیت تسلیح کرانه باختری

مجمع سازمان‌های غیر دولتی فعالان حامی قدس شریف در ادامه برگزاری این گردهمایی، به طرح موضوع مشروعیت تسلیح کرانه باختری از دیدگاه حقوق بین‌الملل و مسئله رفراندوم و حق تعیین سرنوشت در سرزمین‌های اشغالی پرداختند.

 

این نشست‌ها که در دانشگاه المنار برگزار شده بود، به موضوعات عدالت برای فلسطینی‌ها، مقاومت مشروع و نفی تروریسم، نقش زنان فلسطینی در مقاومت و مبارزه با اشغالگران و نقش سازمان‌های غیر دولتی در استقرار صلح و عدالت در خاورمیانه پرداخته شد.

 

* آغاز به کار باشگاه جهانی جوانان مدافع فلسطین

در ادامه جریان برگزاری این گردهمایی، باشگاه جهانی جوانان مدافع فلسطین در میان استقبال پرشور صدها جوان تونسی کار خود را آغاز کرد.

این باشگاه مجازی با همت تعدادی از سازمان‌های غیر دولتی مدافع فلسطین از کشورهای لبنان، فلسطین، لیبی، الجزایر و ایران راه‌اندازی شد که برای اولین فعالیت بین‌المللی خود به منظور جذب و سازماندهی مجازی جوانان مدافع فلسطین، با توجه به برگزاری همایش اجتماعی جهانی در تونس، این کشور را به عنوان اولین هدف بین‌المللی خود برگزید.

بنابر اطلاعات به دست آمده از این سازمان‌های غیر دولتی نزدیک به هزار نفر از جوانان تونسی اعم از مسیحی، مسلمان و ادیان دیگر به عضویت این باشگاه در آمدند و شعبه تونس این باشگاه رسما به عنوان یک عضو پرشمار وارد این مجموعه مجازی بین‌المللی شد.

 

گفتنی است دختران و زنان جوان تونسی اکثریت اعضای این باشگاه را در تونس تشکیل می‌دادند که قرار شد این شعبه مجازی مدافع فلسطین رسما فعالیت خود را از جذب افراد علاقمند تا سازماندهی موضوعی مجازی اعضا در زمینه دفاع از فلسطین آغاز کند.

برگزار کنندگان این برنامه به این مطلب نیز اشاره کردند که جوانانی از کشورهای انگلیس، الجزایر، مراکش، لیبی و لبنان خواهان پیوستن به این باشگاه بودند که با توجه به این استقبال فرایند تشکیل شعبه‌های مجازی جوانان مدافع سایر کشورها در این باشگاه فراهم خواهد شد.

 

* امضای بنری با پیام «کلنا مقاومه»

در روز پایانی این گردهمایی، تمامی شرکت‌کنندگان در راهپیمایی که از میدان اصلی شهر تونس به سمت سفارتخانه فلسطین مقرر شده بود، حضور یافتند تا همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین اعلام کنند. ضمن اینکه در این راهپیمایی، شرکت‌کنندگان بنر بزرگی با پیام «کلنا مقاومه» که توسط هیأت اعزامی از ایران تهیه شده بود را امضا کردند.

در پایان راهپیمایی این بنر به کاردار فلسطین در تونس تحویل داده شد؛ وی نیز از حضور نهادهای مردمی قدردانی کرد.


6120095
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی به رئیس رژیم صهیونیستی درباره حمایت کامل واشنگتن از امنیت این رژیم اطمینان داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل ناتو گفت پیمان ناتو در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در کشور‌های دیگر به عنوان بخشی از تلاش‌های بازدارندگی خود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک عضو ارشد جنبش حماس گفت: جنبش حماس به تنهایی ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۴۰ گور دسته جمعی ایجاد شده توسط نظامیان اسرائیلی در نوار غزه شناسایی شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد جهش بیش از یک دلاری بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سناتور آمریکایی خواهان افزودن ۲ اصلاحیه به کمک‌های اهدایی واشنگتن به تل آویو شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا مدعی شد گزارش‌های مربوط به گور‌های دسته‌جمعی غزه نگران‌کننده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات صهیونیست کشته شدن نظامی این رژیم در شمال غزه را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تظاهرکنندگان صهیونیست در تظاهرات گسترده علیه نخست وزیر این رژیم، خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرا شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تظاهرکنندگان صهیونیست خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرا شدند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است