اجتماعی 23:17 - 09 اسفند 1395
رنگ‌آمیزی استفاده از مهارت‌های حرکتی خوب را ایجاب می‌کند، حرکاتی که ماهیچه‌های کوچک انگشتان را درگیر می‌کنند. انجام حرکات کوچک برای رنگ‌آمیزی همچنین هماهنگی و قدرت دست را بهبود می‌دهد.

سرویس سبک زندگی فردا: اخیرا، در یک مناسبت تِد‌ایکس شرکت‌کردم و بلافاصله بعد از این‌که وارد مرکز همایش شدم، با کمال شگفتی متوجه یک میز بزرگ با کوهی از کاغذ و مدادرنگی روی آن شدم. جمعیت زیادی دور میز گرد‌آمده‌ بودند، و به نوبت طرح روی برگه‌شان را با انواع رنگ‌ها پر می‌کردند. سال‌ها بود که نقاشی و رنگ آمیزی نکرده‌بودم اما به آنها ملحق شدم و مبهوت‌ماندم وقتی دیدم که تصاویر بعد از تکمیل شدن چقدر متفاوت به نظر می‌رسیدند. در ادامه این مطلب را به نقل از بازده بخوانید.
 
۸ اتفاق غیرمنتظره که پس از شروع به نقاشی در شما رخ می‌دهد 
 
 در این‌جا ۸ اتفاق غیرمنتظره را می‌بینید که بعد از شروع نقاشی و رنگ آمیزی رخ می‌دهند.


۱. خلاقیت خود را کشف خواهیدکرد



نقاشی و رنگ آمیزی کمک‌ می‌کند که خلاقیت خودنمایی‌کند. زمان رنگ‌کردن، تخیل‌تان بیدار می‌شود. از آن‌جایی که رنگ‌آمیزی جز برنامه‌های روزمره‌تان نیست، می‌تواند کمک‌تان‌کند به ایده‌های جدید فکر‌کنید و بینشی تازه کسب کنید. می‌توانید داخل یک طرح کلی را با قطرات رنگ پر کنید یا می‌توانید روی قسمت‌های خالی کاغذ را پر‌کنید. می‌توانید بین خطوط بمانید یا تمام صفحه را رنگ کنید. رنگ‌آمیزی باعث می‌شود هنرمند درون‌تان را بیدارکنید و هنر خلق کنید.


۲. شما در هر زمان و هر مکان از آن لذت خواهید برد.



نقاشی و رنگ آمیزی شکل مقرون‌به صرفه‌ی آرامش است. بسیار ارزان‌تر از ماساژ گرفتن است، و نیازی به وقت گرفتن از قبل ندارد. شما می‌توانید هرجایی رنگ‌آمیزی کنید. کاغذ و مدادرنگی ندارید؟ مشکلی نیست. حتی ابزارک‌های کتاب رنگ‌آمیزی مثل کالرفی وجود دارند که می‌توانید با آنها در تلفن‌همراه‌تان رنگ‌آمیزی کنید.



شاید نتوانید کتاب رنگ‌آمیزی‌تان را در روز کاری استفاده‌ کنید، اما اجازه ندهید این مسئله شما را از رسیدن به مزایای رنگ‌آمیزی در محیط کار بازدارد. دیوید وگنِر پیشنهاداتی دارد برای این‌که رنگ‌امیزی را در روز کاری‌تان بگنجانید. او می‌نویسد: «اگر نمی‌توانید از کتاب رنگ‌آمیزی در محل کار استفاده‌کنید، ماژیک‌های رنگی داشتهباشید و مرکز داده، شبکه‌تان و نمودار سازمان‌تان را با دست بکشید و رنگ‌آمیزی کنید»
 
۳. تمرکزتان را بهبود خواهیدداد.



نقاشی و رنگ آمیزی نیازمندِ تمرکز و توجه به جزییات است. تمرین تمرکز روی برگه‌های رنگ‌آمیزی تا تکمیل‌شدن آن‌ها، بهره‌وری شما را در دیگر حوزه‌های زندگی بهبود می‌دهد.
 
۴. فوایدی شبیه به فواید مراقبه را تجربه خواهید کرد



سال‌ها است که فواید رنگ‌آمیزی در عرصه‌ی پزشکی شناخته شده‌است. گزارش شده‌است که کارل یونگ، یک روان‌پزشک، در اوایل دهه‌ی ۱۹۰۰ برای بیماران خود رنگ‌آمیزی تجویز می‌کرد. او اغلب طرح ماندالا [جدولی است هندسی مورد استفاده در ادیان بودا و هندو که به عنوان نمادی برای جهان هستی به کار می‌رود] را به عنوان الگو به کار می‌برد. در این‌جا چند طرح ماندالای قابل چاپ برای‌ شما گذاشته‌ شده‌است که می‌توانید آنها را رنگ‌آمیزی کنید. رنگ‌آمیزی تمرینی برای بهبود تمرکز حواس و حضور کامل در لحظه است. به این صورت شما در یک روز پر از عجله و شلوغی، آرامش می‌یابید.



۵. مهارت‌های حرکتی خود را بهبود خواهیدداد



رنگ‌آمیزی استفاده از مهارت‌های حرکتی خوب را ایجاب می‌کند، حرکاتی که ماهیچه‌های کوچک انگشتان را درگیر می‌کنند. انجام حرکات کوچک برای رنگ‌آمیزی همچنین هماهنگی و قدرت دست را بهبود می‌دهد.
 
۶. متوجه نقش آن در کاهش تنش و نگرانی‌تان خواهیدشد



لوسی ماکلو، یک هنردرمان‌گر که کتاب‌های رنگ‌آمیزی بزرگ‌سالان را طراحی می‌کند و به فروش می‌رساند، می‌گوید: «آرامش و شفا می‌تواند ناشی از یک وقفه در انجام کارهای روزمره باشد» مارتی فیست، یک هنردرمان‌گرِ دیگر، درباره‌ی مزایای رنگ‌آمیزی می‌گوید: «من بر آدم‌هایی که تحت تنش شدیدی بوده‌اند یا دچار وحشت‌زدگی می‌شوند نظارت داشته‌ام، با رنگ‌آمیزی فشار خون آنها به سرعت کاهش می‌یابد»
 
۷. افکار منفی‌تان را کاهش خواهید داد



زمان رنگ‌آمیزی روی انتخاب رنگ‌های متنوع تمرکز می‌کنید و بعد قسمت‌های خالی طرح را پر می‌کنید. تمرکز روی برخی کارها افکار منفی را دور می‌کند. کم‌تر شدن افکارِ خود-متناقض به شدت زندگی‌تان را بهبود می‌دهد.



۸. شما از تکمیل طرح خشنود خواهیدشد



کامل کردن طرح رنگ‌آمیزی‌تان به شما حس غرور خواهدداد. احساس موفقیت از انجام کار اعتماد‌به‌نفس‌تان را افزایش خواهدداد.



حالا که مزایای رنگ‌آمیزی را شناختید، زمان آن رسیده که چند مدادرنگی بردارید و به کودک درون‌تان اجازه‌ی عمل بدهید.




8866607
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پارک ملی توران گفت: اعلام آمادگی و مشارکت مردم در طرح حفاظت از یوز در ایام نوروز بی سابقه و تاریخی بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف پژو پارس با تریلر خبر داد و گفت: راننده خودرو سواری در این حادثه جان باخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام تهمیدات ترافیکی شب‌های قدر گفت: تردد کامیون‌ها در هر سه شب و فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: معابر و بزرگراه‌های پایتخت همچنان خلوت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام موحدی گفت: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم. همچنین با توجه به قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف و تبذیر جلوگیری شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهری منطقه یک گفت: تونل نوری در پیاده راه باغ فردوس به عنوان یکی از نقاط پر تردد گردشگری منطقه یک با هدف زیباسازی محیطی و بصری، اجرا و نصب شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دستگاه قضائی مقابل زمین خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان ایستاد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است