استانی 15:27 - 28 شهریور 1399

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید در مدارس با جدیت بیشتری دنبال شود

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان ظهر جمعه در دیدار با حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: متأسفانه در چند سال اخیر مقوله فرهنگ آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفت که این موضوع اعتراض بسیاری از بزرگان این حوزه و دلسوزان کشور را به همراه داشت.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و آشنایی با فن باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، ابراز داشت: این آموزش‌ها باید در مدارس با جدیت دنبال شود چراکه در غیر این صورت خروجی این مدارس مطلوب جامعه نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با انتقاد از حذف دوره‌های تربیت معلم تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان با رویکردی مطلوب در حال آموزش و تربیت معلم برای آموزش دانش آموزان است که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های جامعه در مدارس شکل می‌گیرد، بیان داشت: در مدارس معلمان نقش مهمی در آموزش دانش آموزان دارند و بر همین مبنا باید معلمان به شکل صحیح و مطلوب آموزش داده شوند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه خروجی مدارس و دانشگاه‌ها باید مطابق با نیازهای جامعه باشد، ادامه داد: مردم ایران توانایی و ظرفیت زیادی برای رفع مشکلات دارند و هر جا کار دولت به زمین ماند این مردم بودند که با همت و تلاش مشکلات را از پیش رو برداشتند.

وی یکی از شاخص‌های حضور فعال مردم برای حل مشکلات را در هشت سال دفاع مقدس دانستند و گفت: تفکر بسیجی مردم ایران در آن زمان و حتی زمان کنونی حلال بسیاری از معضلات و مشکلات است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به برخی از اشتباهات مدیران در حوزه آموزشی کشور افزود: حذف هنرستان و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از این تصمیمات اشتباه بود.

وی با اشاره به اینکه امروز دانشگاه فرهنگیان یعنی امید به یک چشم‌انداز روشن در حوزه تربیت معلم گفت: این دانشگاه می‌توان زیرساخت‌های لازم برای تأمین نیازهای واقعی مردم در حوزه فرهنگ و آموزش را مهیا کند.


10721920
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است