استانی 10:07 - 08 مهر 1399

تجمع هیات‌های عزاداری استان مرکزی در اربعین حسینی

حجت الاسلام مهدی عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: براساس مصوبات کمیته فرهنگی اربعین، امسال همزمان با شب و روز اربعین تجمع هیأت‌های عزاداری و مردم در شهرهای استان برگزار خواهد شد که این مراسم در شهر اراک در مصلی بیت‌المقدس پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: به همین مناسبت نمایشگاه تجسمی اربعین با همکاری حوزه هنری استان دایر می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: به مناسبت فرارسیدن اربعین مقرر شد، شهرداری اراک در فضا سازی شهری مانند محرم ورود پیدا کند و از سایر دستگاه‌ها نیز انتظار می‌رود حداقل در محل ادارات خود سیاه‌پوشی و فضاسازی متناسب با ایام اربعین را داشته باشند.

وی گفت: مقرر شد، تلویزیون‌های شهری نیز در اختیار اداره کل تبلیغات قرار بگیرد تا امکان استفاده از آن برای هیأت‌های مذهبی در سه روز ماه صفر فراهم شود.

عباسی بیان کرد: تکیه سیار برنامه‌ای مشترک بین هیأت‌های عزاداری، کانون مداحان و اداره تبلیغات شهرستان اراک و استان است و با هماهنگی‌های انجام شده هر روز مقابل درب منازل شهدا مراسم سخنرانی، مداحی و روضه در فضای باز برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: به مناسبت اربعین موکب‌های جمع‌آوری نذورات و ارائه وسایل بهداشتی مانند ماسک و الکل در راستای پیشگیری از کرونا با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان راه اندازی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه موضوع اهدای خون در روزهای منتهی به اربعین بسیار مهم است، عنوان کرد: در این راستا پویشی راه اندازی شده است تا اهدای خون را به عنوان حرکت جمعی در استان شاهد باشیم.

عباسی افزود: برنامه‌های فرهنگی از طریق هیأت‌های مذهبی دنبال می‌شود و اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از آنها در برگزاری مراسم اربعین حمایت خواهد کرد.


10739422
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است