گوناگون 10:18 - 01 فروردین 1398

«کتاب ایران» به زبان سوئدی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «کتاب ایران» به عنوان یک متن و تصویر فاخر ایران‌شناسی که به زبان سوئدی تهیه و تنظیم یافته، نشانگر و روایتگر تاریخ وجلوه‌های تاریخی تمدنی از سرزمین ایران و زیبایی‌ها و جلوه‌های طبیعی آن است که می‌تواند برای مخاطب خود بسیار جذاب باشد.

این اثر در دو جلد فارسی و سوئدی در ۲۲۶ صفحه تهیه و تدوین شده است. «کتاب ایران» حاوی معرفی ۳۱ استان ایران که برگرفته از مطالعات بنیاد ایران‌شناسی است. همچنین نمونه‌های شاخص سبک‌های معماری بناهای ایرانی در قالب تصاویر فاخر ایران‌شناسی در این کتاب معرفی شده است.

«کتاب ایران» ابتدا بر مبنای اسناد و مدارک برگرفته از منابع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با بهره‌گیری از مجموعه رهاوردهای مطالعات حوزه بنیاد ایران‌شناسی به همراه تصاویر فاخر و زیبای انحصاری این بنیاد در فضای مجازی منتشر شد.

انگیزه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوئد از انتشار این کتاب، آشنایی جامعه کشورهای اسکاندیناوی از ایران و تاریخ فرهنگ و تمدن ایرانی است که کمتر به مجموعه کشورهای حوزه اسکاندیناوی معرفی شده است.

گفتنی است؛ علیرغم تاریخ دیرینه روابط فرهنگی ایران و اروپا، این کشورها به دلیل بعد فاصله و بن‌بست شمال اروپا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی چندان با ایران و تاریخ فرهنگ و تمدن آن آشنایی ندارند.

گسترش و تعمیق روابط فرهنگی البته مرهون شناخت و آشنایی بیشتر دو فرهنگ ایرانی و اسکاندیناویایی است که باید در سایه تعارف متقابل و شناخت بیشتر همدیگر فراهم آید.


10084005
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است