علمی فناوری 12:56 - 24 بهمن 1394
میرزاده خبر داد
رییس دانشگاه آزاد اسلامی در کمیسیون دائمی هیات امنا از تاسیس دفتری برای ثبت اختراعات بین‌المللی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

تاسیس دفتری برای ثبت اختراعات بین‌المللی در دانشگاه آزاد

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر میرزاده با اعلام این خبر اظهار کرد: بر این اساس به منظور ترغیب پژوهشگران، برای هر اختراع که ثبت بین‌المللی شود، 10 میلیون تومان پاداش در نظر گرفته شده است.

وی در این جلسه با اشاره به تصویب به موقع برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با تصویب برنامه و بودجه سال 95 دانشگاه قبل از اتمام سال، همکاران ما در دانشگاه می‌توانند از ابتدای فرودین سال آینده برنامه‌های خود را بر اساس بودجه جدید اجرایی کنند.

وی با اشاره به برگزاری هفتادمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای 28 و 29 بهمن ماه، افزود: در حاشیه این اجلاس 12 کمیسیون تخصصی برای تمامی رؤسای واحدها برگزار می‌شود، در واقع هدف از برگزاری این کمیسیون‌ها تبیین برنامه و تشریح اهداف دانشگاه آزاد اسلامی است.

دکتر میرزاده با اشاره به خروج بسیاری از واحدهای دانشگاه از حالت زیان‌ده بودن، اظهار کرد: دو سال گذشته بسیاری از واحدهای دانشگاه در حالت زیان‌دهی قرار داشتند و دانشگاه مجبور بود از سازمان مرکزی هزینه‌های آنها را تامین کند. این در حالی است که در حال حاضر تعداد معدودی از واحدها زیان‌ده بوده و کسری هزینه‌های آنها از صندوق مشترکی که در هر استان تشکیل شده، تامین می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه همچنین از تدوین آیین‌نامه رکود اعضای هیات علمی و اجرایی شدن از سال آینده خبر داد.

دکتر میرزاده همچنین از برنامه‌ریزی برای کاهش روند هزینه‌های جاری در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: کاهش هزینه‌های جاری یک ضرورت است؛ چرا که می‌توان به نفع کارهای سرمایه گذاری و عمرانی از آن بهره برد.

در این جلسه همچنین دکتر ابطحی، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت روند بازسازی بیمارستان‌ها و اقدامات انجام شده در خصوص کیفی‌سازی حوزه پزشکی پرداخت.

در این جلسه، کلیات برنامه ششم توسعه دانشگاه، بودجه سال 1395 (تلفیق بودجه استانی دانشگاه، سازمان سما و واحد الکترونیک) با اصلاحاتی به تصویب کمیسیون دائمی هیات امنا رسید تا در پنجم اسفندماه در هیات امنای مرکزی مطرح شود.

همچنین در این جلسه با ایجاد دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی در چارچوب ضوابط و مقررات دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهایی چون اتریش، اسلواکی، برزیل، انگلستان، کانادا، نیوزلند و ... موافقت شد.

شهریه دانشجویان عادی رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برای سال 95 معادل 60 درصد شهریه مصوب وزارت بهداشت برای پردیس‌های خودگران و شهریه دانشگاه‌های خودگران نیز معادل 80 درصد شهریه مصوب وزارت بهداشت برای دانشگاه‌های خودگران تعیین شد.

انتهای پیام


7678929
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان فضایی گفت: در داخل کپسول زیستی مناسب برای پرتاب انسان باید شرایط زیستی فراهم باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه نوبت اول آزمون سراسری در نیمه مرداد اعلام می شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت OpenAI فناوری Voice Engine خود را جمعه گذشته رونمایی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان چینی آزمایشی ابداع کرده‌اند که سه نوع سرطان را تنها با یک قطره خون خشک شده و در عرض چند دقیقه تشخیص می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و همچنین گروه آزمایشی علوم انسانی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم گفت: کنکور در ۱۹۱۳ حوزه امتحانی برگزار می شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان به دانش فنی ساخت موتور‌های ۶ سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافت و طی مراسمی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری از آن رونمایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان به دانش فنی ساخت موتور‌های ۶ سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافت و طی مراسمی با حضور معاون علمی...
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مطالعه‌ای جدید نشان داده است «شب‌پره‌های بِلا» (Bella moths) از سم برای جذب جفت خود استفاده می‌کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فرآیند برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از امروز صبح آغاز می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است