استانی 14:32 - 18 خرداد 1399

نماز جمعه در قزوین از تیرماه برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر حبیبی در جلسه ستاد کرونا که روز یکشنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: با روند کاهشی بیماری کرونا فعالیت برخی دیگر از اصناف نیز از روزهای آینده آغاز می‌شود که انتظار داریم با افزایش فعالیت‌ها شاهد رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی باشیم.

وی بیان کرد: نمازهای جمعه در شهرهای سفید از اول تیرماه اقامه می‌شود و با یک سوم ظرفیت مساجد این فریضه می‌تواند از سر گرفته شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآور شد: استفاده از سرویس‌های بهداشتی برای وضو در مساجد و مصلی‌ها فقط برای گرفتن وضو مجاز است و شهروندان باید ضمن رعایت دقیق نکات بهداشتی از زیرانداز و مهر نماز شخصی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: فعالیت مهدکودک‌ها، کلاس‌های قرآنی، آموزشگاه‌های زبان از روز شنبه ۲۴ خرداد ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز می‌شود.

حبیبی تصریح کرد: فعالیت تورهای مسافرتی از ۲۴ خرداد و سینماها با شرط استفاده ۵۰ درصدی از ابتدای تیرماه مجاز است و برگزاری مراسم در آرامستان ها با رعایت نکات بهداشتی و در فضای باز مجاز است.

وی اظهار داشت: برای تمدید مرخصی زندانیان و برگزاری اردوی راهیان نور در جلسات آینده تصمیم گیری می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآور شد: فعالیت بیمارستان رحیمیان که با همکاری کادر پزشکی و درمانی سپاه تا پایان خرداد ماه تمدید می‌شود و مقرر شده خدمت رسانی سپاه در این بیمارستان ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اطلاع رسانی، اداره ارشاد، خبرگزاری‌ها، صدا و سیما باید ضمن آگاهی بخشی مردم را توجیه کنند که با ویروس پیچیده‌ای روبرو هستیم که در گرما و سرما

فعال است و رفتار عجیبی دارد و اگر در رعایت فاصله گذاری اجتماعی غفلت کنیم بدون شک آلودگی بیشتر می‌شود.

حبیبی توجه به مراقبت بهداشتی اتباع بیگانه را مهم دانست و افزود: با تست غربالگری اتباع بیگانه باید از شیوع احتمالی ویروس در میان این افراد پیشگیری کرد.

وی اظهار داشت: استفاده از ماسک در جلسات و تجمع چند نفره الزامی است و باید رعایت نکات بهداشتی در ادارات هم جدی گرفته شده و از برگزاری جلسات و همایش‌های غیر ضروری جدا خودداری شود.



حبیبی گفت: پیش بینی می‌شود در پاییز و زمستان شاهد افزایش شیوع ویروس کرونا باشیم لذا باید آمادگی دستگاه‌های متولی در حوزه تولید، نظارت، سازمان صمت، دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت بحران حفظ شود تا غافلگیر نشویم.

وی تصریح کرد: برای آینده باید برنامه ریزی کنیم زیرا هیچ کمبودی پذیرفته نیست و از امروز برای تولید و ذخیره سازی ماسک و مواد ضد عفونی بهداشتی اقدام شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی برای تأمین تجهیزات بیمارستانی اقدام کنند تا با کمبود مواجه نشویم و واحدهای تولیدی پدافند غیر عامل و دستگاه‌های نظارتی و بازرسی هم همت کنند تا دچار مشکل نشویم و در این ایام از ورود ارباب رجوع بدون ماسک به ادارات جلوگیری شود.


10564244
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است