فرهنگی‌هنری 04:04 - 12 شهریور 1393
در نمایشگاه "ITD MEX"عرضه می‌شود؛
نخستین «فرهنگ واژگان و دائره المعارف بازی سازی» با همکاری معاونت آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال (ITDMEX)، عرضه می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، معاونت آموزش و پژوهش این بنیاد اقدام به تدوین و تهیه فرهنگ واژگان و دانشنامه تولید بازی های رایانه ای کرده و این دانشنامه برای اولین بار در این نمایشگاه ارایه خواهد شد.



تدوین دانشنامه بازی‌های رایانه‌ای برای نخستین بار است که در دنیا انجام می‌شود، برای طراحی و تدوین این دانشنامه از کارشناسان و متخصصان عرصه بازی‌های رایانه‌ای استفاده شده و یک هزار و 500 لغت تخصصی بازی‌های رایانه‌ای در این دانشنامه برای علاقه‌مندان در شاخه‌ های "هنری"، "فنی"، "طراحی بازی" و "مدیریت پروژه‌" طبقه‌بندی شده است.



در این دانشنامه ذیل هر لغت علاوه بر ترجمه و معادل فارسی آن توضیحاتی درباره موارد استفاده آن در بازی‌سازی آورده شده و در عین حال تلفظ این لغات و همچنین شرح تخصصی آنها نیز به صورت دقیق بیان شده است.



همچنین لغات هم‌خانواده حدود یک هزار و ۲۰۰ لغت این دانشنامه در کنار هر لغت بیان شده است و برای بیش از 900 واژه که به توضیح دقیق تری نیاز داشته شرح جامعی ارائه شده است.



این مجموعه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی با هدف توسعه و گسترش دانش گیم در کشور تدوین شده است.



علاوه بر ترجمه لغات تخصصی و مورد استفاده در عرصه بازی‌های رایانه‌ای، ۳۰۰ کنسول بازی مورد استفاده در تولید بازی‌های رایانه‌ای نیز در این دانشنامه معرفی شده است.



بر این اساس، در دانشنامه گیم نام شرکت‌های بازی‌سازی و افراد فعال در عرصه بازی‌های رایانه‌ای دنیا آورده شده است،۵۰ ژانر (گونه) بازی‌های رایانه‌ای در این دانشنامه برای علاقه‌مندان تشریح شده است.



همچنین" آموزش بازی سازی برای آیفون" ،"آموزش ساخت بازی با موتور یونیتی"،"هوش مصنوعی در ساخت بازی"،"مدل سازی برای بازی های رایانه ای با3DMUD"،"هنردر بازی رایانه ای (جلد اول)"و" هنر در بازی رایانه ای (جدل دوم)" از دیگر کتاب های آموزشی در ساخت بازی های رایانه ای انستیتو ملی بازی سازی است که در دومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ارائه می‌شود.



دومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال 15 تا 18 شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار می‌شود. 





انتهای پیام/ اس




4632812
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری عوامل برنامه تلویزیونی« به افق فلسطین » صبح امروزدر اداره کل سازمان صدا و سیما برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فرهاد قائمیان گفت: در تدارک برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام هستیم و امیدوارم هنرمندان عزیزمان در این عرصه افتخارآفرین باشند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پوستر ویژه به هنرمندی حسن روح‌الامین به مناسبت انتشار سروده‌ای که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات علیه اسرائیل خواندند منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین تجلیل از دست اندرکاران ویژه برنامه‌های قرآنی کشور» به میزبانی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» چهل‌وششمین جشنواره فیلم مسکو در حالی در پایتخت روسیه در حال برگزاری است که حضور نمایندگان کشور‌های عضو گروه بریکس، جلوه متفاوتی به این رویداد بخشیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پس از آنکه ده‌ها نویسنده نامزد جوایز قلم آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از شرکت در این مراسم انصراف دادند، این انجمن مراسم اهدای جوایز خود را لغو کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آکادمی اسکار قوانین جدیدی را اعلام کرد که بر فیلم‌ها در شاخه‌های بهترین فیلم بین‌المللی، انیمیشن، موسیقی متن و فیلمنامه‌نویسی تأثیر می‌گذارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد و مهلت ارسال آثار تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نگاهی به آمار انتشار کتاب در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که تولید کتاب نسبت به مدت مشابه بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حسین‌نژاد گفت: موضوع شهروند - رسانه و بلاگری در فضای مجازی فراگیر شده و احساس می‌کنم طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است