اجتماعی 17:13 - 15 تیر 1394
معاون ساماندهی امور جوانان تاکید کرد
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: باید توجه داشت که گفتمان جوانان اکنون در اختیار بدنه جوان کشور است. جوانان به سرعت در این زمینه پیش می روند و آنچه در ذهن دارند را در حوزه رفتاری پیاده می‌کنند. ما به عنوان مسئولان امور جوانان باید برنامه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم گفتمان جوانی را به گفتمان رسمی کشور نزدیک کنیم.

ضرورت نزدیک‌سازی گفتمان جوانان به گفتمان رسمی کشور

به گزارش سرویس «جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمد رضا رستمی در دیدار با مدیر رادیو جوان اضافه کرد: مقام معظم رهبری گفتمان شفافی در حوزه جوان و جوانی دارند که این گفتمان باید با همکاری مسئولان و دست اندرکاران نظام و رسانه‌ها عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: شفاف‌سازی در گفتمان جوانان و عملیاتی کردن آن قطعا گره‌ها و مشکلات موجود در حوزه جوانان را رفع می کند. به همین منظور قصد داریم با همکاری اصحاب رسانه گفتمان جوانان از سطح به عمق برسانیم.

رستمی افزود: همزمان با گفتمان حاکمیتی وگفتمان اجتماعی و جوانان، گفتمان دیگری در کشور حاکم است که باید بیش از پیش به آن پرداخت و آن، گفتمان خانواده درباره جوانان و از سوی دیگر گفتمان خود جوانان درباره جوانان است. این حوزه بسیار مهم است و به اندیشه و تفکر جوانان در زمینه مسائلی چون هویت، سبک زندگی و مباحث تربیتی شکل می‌دهد. اگر در این حوزه مشکلی وجود داشته باشد باعث بروز آسیب‌های اجتماعی جدی برای جوانان می شود.

وی در ادامه اظهارکرد: برای اصلاح این گفتمان باید رسانه‌ها وارد میدان شوند تا به لحاظ اندیشه‌ای و رفتاری یاری‌کننده جوانان باشند. اگر گفتمان به درستی تبیین شود، در گام بعد مسئولان امور جوانان که در دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و قانونگذار حضور دارند، پاسخگوی سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات خود در حوزه جوانان خواهند بود.

رستمی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها با ترویج گفتمان جوانی امکان پاسخگویی مسئولان امور جوانان را فراهم کنند، گفت: پاسخگویی مسئولان و نقد سازنده تنها بخشی از نتایج ترویج گفتمان جوانی در رسانه ها است، قطعا با بیان مطالبات و نیازهای واقعی جوانان و جامعه در فضای رسانه‌ای کشور و بیان سیاست‌ها و اقدامات از سوی مسئولان امر، شاهد حل بسیاری از مسائل و مشکلات خواهیم بود.

وی رادیو جوان را به دلیل ساختار مناسب در برنامه‌سازی و میزان بالای مخاطبان از جمله رسانه‌هایی دانست که می‌تواند به خوبی گفتمان جوانی را در کشور ترویج کند.

علی سیفی -مدیر شبکه رادیویی جوان- نیز در این نشست گفت: رادیو جوان از ابتدا سعی کرده است در موضوعاتی همچون گفتمان جوانی و پرداخت ویژه به مسائل جوانان وارد شود و حلقه واسط بین مسئولین و مردم باشد و ما بازتاب دهنده جامعه هستیم.

وی افزود: از جمله مواردی که در گفتمان رهبری بر آن تاکید شده بحث اقتصاد مقاومتی است که در حوزه جوانان نیز تاثیرات عمیقی دارد. سرعت عمل رادیو در پرداختن و انتقال مطالب و ویژگی‌های خاص این رسانه از قبیل سهولت دسترسی و امکان فعالیت مخاطب در زمان استفاده از این رسانه، تبیین و سیاستگذاری برای ترویج گفتمان جوانی را برای ما فراهم می‌سازد.

شایان ذکر است در این دیدار که با حضور معاون ساماندهی امور جوانان، مدیر شبکه رادیویی جوان، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و رئیس گروه جوان و جامعه رادیو جوان برگزار شد، مقرر شد کارگروه مشترکی با حضور نمایندگان دو حوزه برای تبیین گفتمان جوان و تعیین استراتژی های مرتبط تشکیل شود.

انتهای پیام


6706658
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است و ما به کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است