سیاسی 04:30 - 13 فروردین 1394
خضری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: موضوع ارزش نسبی خدمات پرستاری باید در اجرای طرح تحول سلامت در سال 94 مورد اهمیت قرار گیرد.

لزوم افزایش تعرفه های پرستاری در سال 94/ تلاش برای رفع مسائل زیر بنایی طرح تحول سلامت در سال جدیدرسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول سلامت در سال 93 گفت: اجرای این طرح در سال 93 قطعا بدون نقص نبوده و معایب و مزایای خود را داشته است.

وی کاهش پرداختی از جیب مردم را از مزایای طرح تحول سلامت ارزیابی کرد و افزود: این موضوع باعث رضایتمندی بین مردم شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه بازنگری در تعرفه و ارزش نسبی خدمات در این طرح باعث کنترل زیر میزی شد، تاکید کرد: ضرورت دارد تا در اجرای رفع پدیده زیرمیزی و برخورد با متخلفان نظارت ویژه‌ای وجود داشته باشد.

خضری در ادامه با اشاره به اینکه عدم بازنگری در تعرفه‌های کادر پرستاری یکی از نواقص طرح تحول سلامت بود، تصریح کرد: تعرفه پرستاران از جمله موضوعاتی در طرح تحول سلامت بود که نیاز به توجه مسئولین ذیربط داشت چرا که پرستاران عضو اصلی تیم درمان بوده و طبق مسئولیت‌های داده شده باید نیازهای رفاهی آن‌ها هم مورد اهمیت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ارزش نسبی خدمات پرستاری باید در طرح تحول سلامت واقعی‌تر دیده شود.

خضری تاکید کرد: موضوع ارزش نسبی خدمات پرستاری باید در اجرای طرح تحول سلامت در سال 94 مورد اهمیت قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که طرح تحول سلامت در باب مسائل زیربنایی با کمبودهایی همراه بود که باید برای آن  تلاش شود، تصریح کرد: در حال حاضر بین 40 الی 45 هزار تخت بیمارستانی نیاز داریم که هر سال بتوانیم 4 الی 5 هزار تخت به آن اضافه کنیم که این موضوع 10 الی 13 سال بازده زمانی آن است.

 خضری افزود: هم چنین در حال حاضر 60 هزار پرستار  و بالای 1500 تا 2000 پزشک متخصص و پزشک عمومی کمبود نیرو داریم.

این نماینده مجلس با بیان این که آمارهای ارائه شده در خصوص میزان پزشکان عمومی در کشور با آمارهای اعلام شده همخوانی ندارد تصریح کرد: ما در خوشبینانه‌ترین حالت 30 هزار پزشک عمومی فعال و درگیر طبابت در کشور داریم که با آمارهای اعلام شده همخوانی ندارد.

خضری در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیازمند تربیت پزشک عمومی مجرب در کشور هستیم.


انتهای پیام/

6124480
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: مراسم محوری ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و با سخنرانی آیت الله رئیسی برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است