استانی 14:50 - 21 مرداد 1399

۷۰ درصد متهمان بازداشت شده بیکار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار هوشنگ حسینی بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد ضمن تقدیر از تلاش‌های اصحاب رسانه و خبرنگاران جهت رساندن خواسته‌ها و تأکیدات نیروی انتظامی به مردم، عنوان کرد: با توجه به اینکه نیروی انتظامی مسئول امنیت فردی و اجتماعی جامعه را بر عهده دارد لذا استان اردبیل با تلاش‌های کارکنان انتظامی و مشارکت مردم جزو سه استان امن کشور است.

وی افزود: خوشبختانه در بحث رضایتمندی مردم در بین تمامی دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی، نیروی انتظامی توانسته رتبه اول را به خود اختصاص دهد که دلیل این امر هم از تلاش پرسنل نیروی انتظامی و هم از تلاش خبرنگاران در راستای اطلاع رسانی و روشنگری مسائل نشأت گرفته است.

۵۴ درصد جرایم در استان اردبیل شامل جرایم خرد است

فرمانده انتظامی استان اردبیل تصریح کرد: در استان اردبیل ۵۴ درصد از جرایمی که رخ داده شامل جرایم خرد است مانند سرقت وسایل زینتی خودرو، کپسول و دوچرخه و سایر موارد، ۴۶ درصد مابقی نیز شامل سرقت و جرایم مهم از قبیل سرقت از منزل، مغازه، موتور سیکلت و خودرو است.

سردار حسینی افزود: خوشبختانه در استان اردبیل جرایمی از قبیل سرقت از بانک، گروگان‌گیری و نظایر اینها منفی است و دلیل آن را می‌توان در همبستگی و هم افزایی شورای تأمین، تلاش‌های پرسنل نیروی انتظامی و زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه و بالا بودن فرهنگ اجتماعی در استان دانست.

وی بیان کرد: در سرقت‌هایی از قبیل سرقت احشام، منزل، مغازه و اتومبیل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته و در بحث کشف سرقت‌های انجام شده در سال جاری که به میزان ۲ هزار و ۳۵۱ فقره اتفاق افتاده نیز نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اردبیل ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد یک هزار و ۸۰۴ نفر سارق شناسایی و دستگیر شده است و در این رابطه نیز ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش و بهبود عملکرد داشته‌ایم.

اقدامات بازدارنده از وقوع جرایم سایبری در استان تأثیرگذار بوده است

سردار حسینی از کاهش ۲۹ درصدی جرایم سایبری در استان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۸۷۶ فقره جرایم سایبری وجود داشته که امسال این رقم به ۶۲۵ فقره کاهش یافته است و این مسئله نشان می‌دهد که پیشگیری در موضوعات سایبری موفق و تأثیر گذار بوده است.

وی در خصوص وقوع کل جرایم در استان بیان کرد: وقوع کل جرایم نسبت به پرونده ۲۶ هزار و ۶۰۴ فقره بوده که در این خصوص کاهش ۲ درصدی داشته‌ایم و کل متهمین دستگیر شده در سال جاری ۱۰ هزار و ۹۲۷ نفر بوده که این رقم در سال گذشته ۱۰ هزار و ۱۵۴ نفر بوده و در این خصوص ۸ درصد افزایش دستگیری متهمین داشته‌ایم و گفتنی است که ۷۰ درصد دستگیر شدگان بیکار هستند، ۲ درصد دستگیرشدگان دارای تحصیلات عالیه و بیشتر دستگیرشدگان نیز اعتیاد به مواد مخدر دارند.

کشف حدود یک تن مواد مخدر در سال جاری

فرمانده انتظامی استان اردبیل از کشف حدود یک تن مواد مخدر از آغاز سال تاکنون خبر داد و گفت: در کشفیات مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته‌ایم و در این خصوص ۳ هزار و ۱۶۰ نفر دستگیر شده‌اند که این تعداد نیز نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

سردار حسینی در خصوص کشفیات مربوط به سلاح اظهار کرد: در کشف سلاح‌های قاچاق ۱۰ درصد کاهش داشته‌ایم اما در جمع کشفیات سلاح به نیروی انتظامی استان اردبیل یک درصد افزایش داشته‌ایم.

وی از کشف ۳۰ فقره احتکار کالاهای اساسی خبر داد و افزود: مجموعاً به ارزش بیش از ۵۸ میلیارد ریال کالای احتکار شده کشف کرده‌ایم و مجموع پرونده‌های قاچاق نیز ۵۷۰ فقره می‌باشد که نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد افزایش در ارتباط با بحث قاچاق داشته‌ایم و تعداد پرونده‌هایی که بالای یکصد میلیون تومان بوده ۲۴ فقره می‌باشد و ۵۸۲ نفر متهم در این خصوص دستگیر شده که این آمار در سال گذشته ۳۸۵ نفر بوده که ارزش ریالی مجموع کالای مکشوفه ۱۴۳ میلیارد تومان است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل در خصوص اقلام بهداشتی احتکار شده نیز عنوان کرد: تعداد ۷۳ هزار و ۱۹۰ ماسک، ۵۷۸ هزار انواع دستکش، الکل و مواد ضد عفونی کننده و مایعات دستشویی و سایر اقلام بالغ بر یک میلیون و ۶۵۴ مورد بوده است.

سردار حسینی بیان کرد: در رابطه با بحث تصادفات طی ۴ ماه و ۱۵ روز اول سال ۷ هزار و ۹۰۷ فقره تصادف رخ داده که نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد کاهش داریم که این آمار هم مربوط به راهنمایی رانندگی و هم مربوط به پلیس راه است و مجموع تصادفات به وقوع پیوسته یک درصد فوتی، ۱۸ درصد جرحی و ۸۱ درصد خسارتی بوده و تعداد جان باختگان نیز ۶ درصد نسبت به سال گذشته در همین مدت کاهش داشته‌ایم و از مجموع جان باختگانی که در استان اردبیل داشته‌ایم ۸۶ درصد برون شهری و مابقی درون شهری بوده است.

وی در خصوص آمار مقایسه‌ای ۳ اولویت اول وقوع جرم در استان اردبیل اظهار کرد: در نزاع و درگیری در استان اردبیل که رتبه نخست وقوع جرایم را تشکیل می‌دهد ۱۸ درصد از کل جرایم را به خود اختصاص داده و جرایم عمومی علیه اموال دولتی و اشخاص ۱۷ درصد را به خود اختصاص داده و سرقت نسبت به کل جرایم شامل ۱۱ درصد می‌باشد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل در پایان نشست خبری بیان کرد: میانگین کل تماس‌های دریافتی ما در مدت ۴ ماه و ۱۵ روز اول سال روزانه ۲ هزار و ۲۱۵ مورد بوده است که در سال گذشته روزانه ۷۵۲ مورد تماس عملیاتی داشته‌ایم و این رقم امسال به ۸۲۸ مورد رسیده است.


10662463
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است