استانی 15:53 - 14 اسفند 1399

کشت ۴۰۰ هزار نهال طی نیمه دوم سال در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی ظهر پنج شنبه در آئین درختکاری که به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی برگزار شد، از کاشت ۴۰۰ هزار نهال در هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان از پاییز امسال تاکنون خبر داد و اظهار داشت: خراسان شمالی از جنگل‌های بسیار انبوهی برخوردار است.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد استان را جنگل و مرتع پوشانده است بنابراین بحث منابع طبیعی در استان بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: در دو سال اخیر با جذب کمک‌های مالی و اعتباری از سطح ملی و سازمان جنگل‌ها و مراتع، در قالب یک تفاهم‌نامه طرح‌های آبخوان داری و آبخیزداری بسیار عظیمی در استان اجرا شده است.

شجاعی با بیان اینکه بخش کشاورزی پیشران اقتصادی استان است، گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری در استان خراسان شمالی از طرح‌های حیاتی است و استان با اجرای این طرح‌ها توانسته بخش عمده‌ای از زمین‌های پایین دست سدها را زیر پوشش ببرد.

بر اساس این گزارش به مناسبت آغاز هفته منابع‌طبیعی و آبخیزداری و روز درختکاری، استاندار خراسان شمالی با غرس چند اصله نهال در استانداری، ضمن نکوداشت این سنت حسنه، مردم را به توسعه فرهنگ کاشت و نگهداری از درخت فراخواند.


10977424
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است