استانی 01:34 - 05 خرداد 1401

آخرین خبرها از فاز ۴ سیمان دورود/ اختصاص تسهیلات برای تکمیل پروژه

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: احداث فاز چهارم کارخانه سیمان دورود از مصوبات سفرهای هیئت دولت به استان لرستان است که هنوز عملیاتی نشده و به‌عنوان یکی از مطالبات جدی مردم این شهر صنعتی همواره مطرح بوده است.

اجرای این مصوبه از آنجا اهمیت دارد که احداث فاز چهارم کارخانه سیمان دورود علاوه بر اینکه زمینه توسعه این صنعت بزرگ را در شهرستان دورود فراهم می‌آورد، می‌تواند منجر به انتقال کارخانه سیمان از مرکز شهر و رفع آلودگی هوای دورود به‌عنوان معضلی ۳۰ ساله شود.

از سوی دیگر در حال حاضر کارخانه سیمان دورود با فعالیت چند دهه‌ای خود در این شهرستان با معضل فرسوده بودن خطوط تولید مواجه است، موضوعی که موجب افزایش هزینه‌های این واحد صنعتی و درنتیجه به مخاطره افتادن حیات این واحد تولیدی شده است.

آخرین خبرها از فاز ۴ سیمان دورود/ اختصاص تسهیلات برای تکمیل پروژه

همچنین راه‌اندازی فاز چهارم کارخانه بزرگ سیمان دورود علاوه بر توسعه هر چه بیشتر این صنعت در شهرستان دورود زمینه ایجاد اشتغال در این بخش و ارتقای صنعتی دورود را فراهم می‌سازد، موضوعی که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذاشت.

وعده وزیر برای تکمیل پروژه تا ۲ سال آینده

در جریان سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به لرستان، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نماینده دولت به شهرستان دورود اعزام شد تا از نزدیک مسائل و مشکلات این شهرستان را پیگیری و بررسی کند.

فاز ۴ «سیمان دورود» تا دو سال آینده تکمیل می‌شود

حجت الله عبدالملکی در جریان سفر خود به دورود، از برخی پروژه‌های این شهرستان از جمله طرح فاز چهار کارخانه سیمان دورود بازدید کرد و در این بازدید تاکید کرد که فاز ۴ کارخانه سیمان دورود که از جمله طرح‌های توسعه‌ای این شهرستان است تا دو سال آینده تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه منابع مورد نیاز این طرح اختصاص داده شده است، افزود: شهرستان دورود، ظرفیت‌های بالایی در حوزه صنایع دارد اما با مشکلاتی از جمله سرمایه در گردش مواجه است که با تأمین اعتبار لازم حل می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که تلاش ما به حرکت درآوردن صنایع راکد این شهرستان خواهد بود، تصریح کرد: امیدواریم در سفر بعدی به این شهرستان بر اساس تصمیم دولت بخش قابل توجهی از این طرح‌ها به فعلیت رسیده و مردم شهرستان دورود از مزایای آن‌ها بهره‌مند شده باشند.

اختصاص تسهیلات و اعتبار برای پروژه

حسین گودرزی نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین خبرها از این پروژه اظهار داشت: پیرو دیدار با وزیر کار و همچنین جلسه هماهنگی با مدیرعامل بانک رفاه و مدیران سیمان، برای پروژه فاز چهار سیمان دورود تسهیلات و اعتبار در نظر گرفته شد.

آخرین خبرها از فاز ۴ سیمان دورود/ اختصاص تسهیلات برای تکمیل پروژه

وی از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک رفاه برای این طرح خبر داد و گفت: همچنین ۱۲۰ میلیارد تومان نیز از محل منابع داخلی شستا برای تکمیل فاز چهار سیمان دورود اختصاص پیدا کرده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مناقصه شروع خط تولید فاز چهار سیمان دورود انجام شده و با تأمین اعتبار، ساخت این کارخانه در ۱۸ ماه انجام می‌گیرد.

بنا بر این گزارش، پروژه فاز چهارم کارخانه سیمان دورود از آنجا اهمیت دارد که علاوه بر بسترسازی برای خروج این واحد آلاینده از شهر، می‌تواند در راستای افزایش ظرفیت صنعت سیمان لرستان و همچنین به‌کارگیری جوانان جویای کار گامی مؤثر باشد.


11573983
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است