استانی 10:24 - 14 تیر 1394
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اعتبارات حوضه آبخیزداری استان را ناکافی دانست و گفت: در صورت اختصاص اعتبار توانایی جذب 100 میلیارد تومان جهت اجرای پروژه‌های آبخیزداری در استان کرمانشاه را داریم.

ناکافی بودن اعتبارات حوضه آبخیزداری استان کرمانشاه

علی ‌اکبر دارابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، در مورد مهمترین برنامه‌های در حال اجرا در حوضه آبخیزداری استان، گفت: مهمترین برنامه‌های درحال اجرا شامل کنترل فرسایش و رسوب حوضه آبخیز سدهای موجود در استان شامل سدهای گاوشان، سلیمانشاه، گیلانغرب و سد زاگرس و سدهای در دست ساخت استان شامل زمکان، آزادی و تنگ حمام و همچنین آبخیزداری حوضه‌های فاقد سد مانند برخی از مناطق مرزی استان است.

دارابی افزود: از محل اعتبارات استانی نیز طرح‌های پیشگیری و مهار سیل در شهرستان‌های کرمانشاه، کنگاور، صحنه، سنقروکلیایی، روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی، قصرشیرین و سرپل ذهاب و طرح‌های پخش سیلاب در شهرستانهای گیلانغرب و هرسین و اسلام آبادغرب و آبخیزداری حوضه رودخانه‌های مرزی در دست اجرا است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اعتبارات اختصاص یافته برای اجرای این پروژه‌ها را حدود پنج میلیارد تومان دانست و گفت: این اعتبارات برای اجرای پروژه‌ها کافی نبوده و در صورت اختصاص اعتبار این معاونت توانایی جذب 100میلیارد تومان جهت اجرای پروژه‌های آبخیزداری را دارد.

دارابی سپس در مورد اهمیت اجرایی شدن برنامه‌های آبخیزداری در استان نیز گفت: اجرای پروژه‌های آبخیزداری چند منظوره بوده و می‌تواند در حفظ و احیاء جنگلها، مراتع و دیمزارهای استان موثر بوده و جهت تقویت چشمه‌ها و قنوات و احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی بسیار کارساز باشد و در مجموع در حفاظت از خاک و آب بسیار موثر خواهد بود.

به گفته این مسئول از مزایای اجرایی کردن این پروژه‌ها می توان به کنترل فرسایش و پایداری خاک در حوضه های آبخیز و کنترل رسوب مخازن سدهای موجود و در دست ساخت و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی مانند چاه ها، چشمه‌ها و قنوات اشاره کرد.

انتهای پیام


6696542
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است