اقتصادی 23:17 - 09 تیر 1394
معاون وزیر ارتباطات خبر داد:
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به ایجاد 128 ایستگاه برای نصب تجهیزات پروژه تلاش و تحت پوشش درآمدن 100 شهر در قالب این طرح، اظهار کرد:‌ با ایجاد این طرح ظرفیت آی‌پی کشور تا حدود 1200 مگابیت بر ثانیه افزایش پیدا خواهد کرد.

افزایش ظرفیت شبکه آی‌پی کشور تا مرز 1200 مگابیت بر ثانیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه تلاش به ارائه توضیحاتی درخصوص روند اجرای این طرح و تاثیرات آن پرداخت.

محمود خسروی در این خصوص اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های اصل 44، تصمیم بر آن بود که شبکه‌های مادر مخابراتی در دولت باقی بماند که البته این تصمیم بسیار هوشمندانه بود چرا که امروز اتفاقاتی که در مخابرات می افتد موجب می شود همواره در سازمان تنظیم مقررات بحث‌هایی در این زمینه وجود داشته باشد اما زیرساخت با توجه به آن‌که از امکانات دولت تامین شده بدون هیچ تبعیضی آن را در اختیار تمام اپراتورها می‌گذارد.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌ها در تمام کشورها امری هزینه‌بر محسوب می‌شود، یادآور شد: بر همین اساس کشورهای مختلف در همین حوزه یا به طور کامل خود اقدام می کنند یا به حمایت از بخش های مختلف می‌پردازند.

خسروی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته در کشور بیش از 5 هزار و 500 کیلومتر فیبر نوری کشیده شده، اظهار کرد: اگر قرار بود این موضوع در بخش خصوصی انجام شود برای بازگشت سرمایه آن سال‌ها زمان لازم بود.

معاون وزیر ارتباطات همچنین به ارائه توضیحاتی درخصوص شبکه ارتباطی کشور پرداخت و عنوان کرد: اکنون شبکه زیرساخت ما شامل یک لایه فیبر نوری می شود که این لایه در سطح کشور گسترده است. علاوه بر این یک شبکه مایکرویو هم وجود دارد که شاید تنها 5 تا 10 درصد ترافیک کشور از این طریق منتقل شود اما با توجه به اینکه ابتدا کل کشور به شبکه مایکرویو دسترسی داشت اکنون به عنوان بک‌آپ این شبکه نگهداری می‌شود که البته این مساله هزینه‌های بالایی را هم به دنبال دارد.

وی لایه‌های آی‌پی و ایستگاه‌های زمینی ماهواره را نیز از دیگر بخش‌های شبکه زیرساخت دانست و افزود: برای ایجاد شبکه تلاش نیز سال قبل این‌گونه صحبت شد که در زمانی که راه اندازی پروژه‌های بزرگی مانند تدبیر و امید کمی زمان نیاز دارد این طرح به عنوان نوعی میان‌بر اجرایی شود چرا که اگر این طرح اجرا نمی‌شد تمام اپراتورها دچار مشکل می‌شدند.

معاون وزیر ارتباطات همچنین اظهارکرد: فکر این پروژه و طراحی آن به سال گذشته مربوط می‌شود که در این مدت با تهیه تجهیزات و راه اندازی این طرح کار بزرگی انجام شد.

وی همچنین یادآور شد: تا پیش از دولت یازدهم ما در کشور حدود 450 هزار خط E1 داشتیم که اکنون این رقم به 1350 خط E1 رسیده است که این موضوع گویای آن است که در مدت دو سال دولت جدید، این رقم حدود دو و نیم برابر رشد داشته است.

خسروی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز به ایجاد 128 ایستگاه برای نصب تجهیزات پروژه تلاش اشاره کرد و افزود: این پروژه حدود 100 شهر کشور را پوشش می دهد و ظرفیت شبکه آی پی کشور را تا حدود 1200 مگابیت بر ثانیه افزایش می‌دهد.

انتهای پیام


6670258
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با نوسازی و بازسازی یک فروند هواپیمایی بویینگ ۷۳۷ به دست متخصصان ایرانی روزانه یک هزار و ۲۰۰ صندلی به چرخه هوایی کشور اضافه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر نیرو گفت: دو میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک خانگی طی دو سال گذشته به کنتور‌های هوشمند متصل شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل سازمان سرمایه گذاری خارجی گفت: ۵ میلیارد و ۵۳۱ میلیارد دلار در سال گذشته سرمایه گذاری مصوب و خارجی داشته ایم که طی سال‌های گذشته با پایش‌های صورت گرفته این میزان افزایش یافته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: ایجاد فضای کسب‌وکار برای سازندگان بخش خصوصی و مردم در بخش مسکن برای تحقق شعار امسال بسیار حائز اهمیت است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بندر شهید رجایی گفت: با توجه به سرویس و تعمیرات تمامی شناور‌ها امسال از ابتدای اجرای طرح نوروزی هیچ شناوری از سرویس خارج نشد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: مقدار صادرات آبزیان و محصولات شیلاتی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ حدود پنج میلیون و ۱۸۶ هزار تن بوده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترافیک سنگین در محور کرج _ چالوس و محور هراز نیمه سنگین گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه وشهرسازی گفت: کاهش مدت زمان ساخت و هزینه مسکن از طریق واگذاری اراضی به مردم امکان پذیر خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت ­گفت: با الکترونیکی شدن خدمات صدور کارت‌های سوخت تا پایان اردیبهشت، ­ زمان تحویل این کارت‌ها از یک ماه به یک هفته کاهش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکائو برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین المللی اخذ شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است