سیاسی 07:36 - 16 اسفند 1393
غرضی در گفت‌وگو با فارس:
وزیر دولت سازندگی بنا دارد برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فقط با تابلوی «سیدمحمد غرضی» ورود پیدا کند اما اگر جناح‌های سیاسی برای حمایت از وی پیش قدم شدند، استقبال کند.

فقط با تابلوی «سیدمحمد غرضی» وارد انتخابات مجلس می‌شوم/ در قالب هیچ حربی فعالیت نخواهم داشت

سیدمحمد غرضی وزیر پست و تلگراف دولت سازندگی که چندی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، فارس اعلام کرده بود برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا خواهد شد در این گفت‌وگو نیز به جزئیات برنامه‌های خود پرداخت.

وی اظهار داشت: فعالیت من ظرف 30 سال گذشته شناختی را به وجود آورده است ومن هم دولت، مجلس و قوانین را می‌شناسم و می‌توانم به ترسیم مسیرهایی که بتوانم توسط آن کشور بهتر اداره شود، کمک کنم.

وزیر دولت سازندگی در پاسخ به این پرسش که آیا در قالب حزب یا گروه برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فعال خواهید شد، گفت: من عضو هیچ حزب و گروهی نیستم و بنا هم ندارم حزبی را فعال کنم. چرا که من احزاب مختلفی را دیدم و معتقدم نمی‌توان یک حزب پایدار درست کرد.

غرضی ادامه داد: بر این باورم که عمر احزاب سیاسی در ایران زیر 10 سال است و خیلی به نتیجه نمی‌رسد بنابراین مطالعات من در مورد احزاب در کشورهایی همچون ترکیه، مصر، تونس،‌پاکستان و اندونزی مرا به این کار تشویق نمی‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر جناحی بخواهد برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از شما حمایت کند آیا حمایت آنها را می‌پذیرید یا خیر، گفت: بله هر جناحی که از من حمایت کند استقبال می‌کنم.

وزیر دولت سازندگی در مورد مسائل اقتصادی و تورم صفر درصدی که چندی پیش از سوی حسن روحانی اعلام شد نیز،‌خاطرنشان کرد: صفر شدن تورم نقطه به نقطه‌ای خیلی کار خوبی است و نوعی معجزه محسوب می‌شود.

غرضی در عین حال ادامه داد: من معتقدم که هر دولت ثروتمندی که در ایران روی کار آمده به ضرر فقرا کار کرده یعنی هر چه درآمد دولت‌ها بیشتر باشد تورم نیز بالا می‌رود. بنابراین، این مدیریت است که می‌تواند کشور را اداره کند.

به گفته وی صفر شدن تورم بخشی از مدیریتی بود که دولت یازدهم توانست انجام دهد اما این کافی نیست و باید دولت بتواند به اندازه درآمدش هزینه کند.

وزیر دولت سازندگی در پاسخ به این پرسش که آیا گره زدن مسائل اقتصادی به مذاکرات هسته‌ای درست است یا خیر، اظهار داشت: من معتقدم کسانی که می‌گویند تحریم‌ها باید برداشته شود به فکر فروش نفت هستند و فروش نفت نیز مساوی است با درآمد بیشتر و این درآمد بیشتر منجر به بهتر اداره کردن کشور نمی‌شود.

غرضی تاکید کرد: نتیجه مذاکرات هر چه که باشد آن چه که باید نصیب ملت شود این است که دولت فعلی و دولت‌های بعدی بتوانند مطابق نرخ جهانی تورم نداشته باشند؛ وقتی از دولت‌های قبل می‌پرسیم چه کار کردم می‌گویند نیروگاه و سد زدیم، کارخانه ایجاد کردیم و خانه ساختیم اما ما می‌گوییم در عوض مردم را تضعیف کردید چرا که پول از جیب فقرا برداشته شود و برای عده‌ای دیگر خانه‌ای صورت بگیرد شرعا حرام است.

وی در پایان تصریح کرد: اینکه عده‌ای سازندگی را معادل با عدالت می‌دانند غلطی فاحش است.


5987955
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح به منطقه این است که شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران و استماع مشکلات این منطقه در زمینه‌های درمانی، آموزشی و بافت فرسوده، دستوراتی را برای رفع این موانع صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است