اجتماعی 15:44 - 27 دی 1395
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه ۵۲۰ شهر با بحران آب آشامیدنی مواجه هستند گفت: به هفت هزار و ۵۰۰ روستای کشور نیز به وسیله تانکر آبرسانی می‌شود.

به گزارش ایرنا اسماعیل نجار در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یزد با بیان اینکه تامین آب شرب کشور در اولویت است افزود: اکنون در کشور نزدیک به 100 میلیارد مترمکعب آب از روان آب‌ها استحصال می‌شود که حدود 3 درصد آن در اختیار شرب، 7 درصد در اختیار صنعت و باقی ‌مانده در اختیار کشاورزی است.

وی بر مدیریت صحیح و اصولی مصرف آب تاکید و اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا در این برهه از زمان کشت‌های پر محصول، کم آب و پربازده را در دستور کار قرار دهیم.

نجار در ادامه با بیان اینکه تغییر اقلیم واقعیتی است که باید در مدیریت لحاظ شود اضافه کرد: تغییر بارش، تغییر میزان بارش ، پراکنش باران و برف، خشکسالی‌های بلند مدت ، کاهش پوشش گیاهی و افزایش بیابان زایی در کشور در طول سالیان در کشور نشان دهنده عمق اثرات تغییر اقلیم در ایران است.

وی با بیان اینکه فرونشست زمین یکی از مخاطرات جدی در کشور است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد افزود: برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های آب زیرزمینی منجر به این معضل شده و در برخی نقاط کشور شاهد فرونشست‌های عمیق زمین هستیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران از زلزله نیز به عنوان یکی از مخاطرات نام برد و اظهار داشت: با تغییر اقلیم، مخاطرات جدیدی نیز اضافه شده و ما راهی جز پیشگیری، پیش‌بینی و آموزش نداریم.

وی افزود: امروز بسیاری از کشورها با بکارگیری علم و دانش، خود را در مقابله با زلزله ایمن کردند و حتی در زلزله‌های بالای هفت ریشتر هم یک جانباخته ندارند.

رئیس سازمان مدیریت بحران خاطرنشان کرد: همانطور که به نمای ساختمان اهمیت داده می‌شود باید به مقاوم سازی و مصالح استاندارد آن هم توجه جدی شود.

وی تصریح کرد: امروز بسیاری از ساختمان‌هایی که در کشور ساخته می شود پس از چندسال نیاز به بهسازی دارد و مقاوم نبودن ساختمان‌ها هدر رفت سرمایه است.

نجار با تاکید بر اینکه آموزش در مدیریت بحران نقش اصلی را ایفا می‌کند ادامه داد: آموزش در سطح مدیران و مردم باید جدی گرفته شود تا افراد با آگاه سازی، خود را در برابر حوادث ایمن کنند.

وی با اشاره به کمک‌های صندوق توسعه بیمه کشاورزی با حمایت بانک کشاورزی به توسعه بیمه و جبران خسارات این بخش افزود: سال گذشته یک هزار ‌میلیارد تومان از سوی این صندوق برای خسارات برجا مانده از مخاطرات طبیعی تخصیص یافت که از این مبلغ بخشی محقق و بخشی را به بانک کشاورزی محول کرد و الان هم دولت مبلغی به این بانک بدهکار است.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: امسال نیز برای خسارات وارده به محصولات باغی و زراعی یکهزار و 350 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

استاندار یزد هم در این نشست با بیان اینکه حوزه مدیریت بحران بسیار گسترده است گفت: ما باید علاوه بر ایمن کردن خود در برابر بحران طبیعی در مقابل بحران غیر طبیعی هم امادگی لازم را داشته باشیم.

سید محمدی میرمحمدی با بیان اینکه استان یزد چندین سال است که با بحران خشکسالی و کم‌آبی دسته و پنجه نرم می‌کند گفت: در مورد انتقال آب از خلیج فارس به استان گرچه مطالعات انجام شده و مسیر یابی هم صورت گرفته اما نیازمند سرمایه‌گذاری است.


8672553
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین شاخص کیفیت هوای پایتخت (۱۰ فروردین) در وضعیت پاک است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دختر حمید نوری (شهروند بازداشت‌شده ایرانی توسط سوئد) در پیامی از بازداشت برادرش که برای ملاقات با پدرش به سوئد رفته بود، در آن کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» احدپور گفت: خانه های هلال به عنوان دیده بان اصلی در کنار مردم هستند تا بتوانند گروه های امداد و نجات را از گستردگی میزان حادثه به موقع مطلع کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است