استانی 15:08 - 15 مهر 1401

تعصب‌های جناحی و قومی نباید وحدت جامعه را تضعیف کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: تقوای الهی زیرساخت همه خصوصیات انسانی از حمله وحدت، شرف و امنیت در جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه تقوا انسان را به توفیقات بزرگی می‌رساند، عنوان کرد: حتی در اقتصاد نیز با تقوا می‌توان شاهد سلامت و رشد و پیروزی جامعه بود.

امام جمعه قزوین با اشاره به فرارسیدن سالروز ازدواج پیامبر اکرم (ص) با حضرت خدیجه بیان کرد: همه تریبون‌ها در جامعه اسلامی از جمله در مساجد باید مروج ازدواج آسان در جامعه باشد.

وی با اشاره به حوادث اخیر کشور ادامه داد: فتنه گرانی که امروز نا امنی را در جامعه ایجاد می‌کنند دنبال جامعه ایده آل امریکایی هستند این در حالی است که برای همین آمریکا کودک کشی و جنایت در دنیا امری عادی است.

آیت الله عابدینی ادامه داد: جوانانی فرهیخته و دانشمند داریم که در هر عرصه‌ای وارد می‌شوند امید، نوسازی و نوآوری را با خود به همراه می‌آورند.

وی با بیان اینکه اعتماد به جوانان زمینه رشد و توسعه کشور را فراهم می‌آورد، تصریح کرد: بسیاری از پیشرفت‌های ما در عرصه‌های فناوری نظیر هوا – فضا، صنایع دفاعی و موشکی محصول تلاش جوانان بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت، اضافه کرد: تعصب‌های قومی و وابستگی‌های حزبی و جناحی موجب تفرقه و از بین رفتن وحدت در جامعه می‌شود و همه باید سعی کنیم این تعصبات را کنار بگذاریم.

وی گفت: همه با هر اعتقاد و گرایشی باید «واعتصموا بحبل الله جمیعا» محور قرار دهیم و بدون شک با این اتحاد می‌توان دشمن را مأیوس و کشور را در مسیر پیشرفت قرار داد.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: از سوی دیگر دشمنان اسلام تلاش می‌کنند تا شیعه و سنی را روبروی یکدیگر قرار داده و با دامن زدن به اختلافات مسلمانان را به حاشیه ببرند اما باید با بصیرت به دشمن اجازه ندهیم اختلاف در بین مسلمانان ایجاد کند.

وی با اشاره به فرارسیدن سالگرد نخستین نماز جمعه تاریخ اسلام افزود: اولین مخالفان اصلی نماز جمعه در اسلام منافقین بودند و تلاش کردند با ساختن مسجد ضرار نماز جمعه در زمان رسول خدا (ص) را تحت تأثیر قرار داده و تضعیف کنند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: آن‌هایی که در تضعیف نماز جمعه هر کاری می‌کنند یقیناً و دقیقاً کار منافقین را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: مؤمنین و جوانان ما همواره پای کار نماز جمعه بوده و هستند و امیدواریم هر روز حال مساجد، نمازهای جماعات و نمازهای جمعه ما بهتر از گذشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه دشمن برای تضعیف نماز جمعه به اقدامات متفاوتی همچون ترور دست زد، ادامه داد: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی و قلب تپنده شهر است و دشمن تلاش می‌کند تا این سنگر بزرگ فرهنگی تضعیف شود.

وی در پایان از زحمات ناجا در استان قزوین در برقراری امنیت پایدار تقدیر و تشکر کرد.


11704483
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است