استانی 21:23 - 04 مرداد 1393
مدیر کمیته امداد سربیشه خبر داد
مدیر کمیته امداد سربیشه از قطع حمایت این نهاد از معتادان در صورتی که برای درمان اقدام نکنند، خبر داد.

قطع حمایت‌های کمیته امداد از معتادان در صورت عدم اقدام برای درمان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی قریب امشب در نشست آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه حمایت‌هایی که از مددجویان این نهاد صورت می‌گیرد از طریق وجوه مردمی تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: بنابراین هزینه‌کرد این وجوهات در راستای حمایت از افرادی که در دام اعتیاد گرفتار هستند کاری بیهوده و از منظر دین اسلام غیر‌موجه است.

وی ادامه داد: در نتیجه لازم است این افراد با توجه به حمایت‌هایی که این نهاد انجام می‌دهد، نسبت به درمان خود اقدام کنند در غیر اینصورت این نهاد حمایت‌های مالی خود را از این افراد قطع می‌کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سربیشه نیز با بیان اینکه یکی از عوامل روی آوردن به مواد مخدر لذت‌طلبی است، اظهار داشت: به طوری که احساس می‌شود مصرف مواد سبب افزایش انرژی می‌شود درحالی که بعد از گذشت سه ماه معضلات آن گریبان‌گیر شخص می‌شود.

حسن‌رضا نوغابی ترس را یک عامل بسیار مهم در ترک آسیب عنوان کرد و افزود: قاطعیت یکی از عوامل موثر در پیشگیری و درمان اعتیاد است.

مدیر کمیته امداد سربیشه نیز در این جلسه گفت: هدف از برگزاری این نشست آموزش و آشنایی مددجویان با آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد است.

علی قریب تصریح کرد: جامعه مددجویی کمیته امداد امام خمینی جامعه پاکی است اما تعداد انگشت شماری از این افراد نیز در دام اعتیاد گرفتار هستند.

وی متذکر شد: اقدامات لازم برای شناسایی این افراد صورت گرفته که امید است با همت خود افراد و حمایت‌های کمیته امداد، سایر نهادها و ارگان‌های مربوطه گام موثری در درمان این افراد برداشته شود.

معاون عمرانی فرماندار نیز در این جلسه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تقدیر و تشکر از برگزاری این نشست گفت: کانون گرم خانواده است که انسان‌های لایق در آن رشد پیدا می‌کنند و وارد جامعه می‌شوند و موجبات پیشرفت و تعالی یک جامعه را فراهم می‌کنند.

خسروی یادآور شد: دشمنان می‌دانند که ما مسلمانیم و انواع دسیسه‌ها را به کار می‌برد و این روش استکبار جهانی است که با اعتیاد غیرت و راستی و صداقت را از خانواده‌ها بگیرد و مسیر زندگی را عوض کند.

وی اضافه کرد: این روند تا جایی ادامه پیدا می‌کند که شخص معتاد تنها خود را می‌بیند و سایر اعضای خانواده برایش بی‌اهمیت می‌شود.

معاون عمرانی فرماندار خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در هر زمان دستگیر مردم است و سعی می‌کند گرفتاری‌های جامعه را برطرف کند.

فرمانده انتظامی سربیشه نیز در این جلسه گفت: 82 درصد از مواد مخدر دنیا در همسایگی ما و در کشور افغانستان تولید می‌شود.

سید‌محمدرضا سرفرازی خاطرنشان کرد: کشور ما با توجه به اینکه در مسیر ترانزیت این محصولات قرار دارد، با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بوده و نیروی انتظامی به عنوان یک دستگاه امنیتی تمامی تلاش خود برای مبارزه با این را انجام می‌دهد به‌طوری که بیش از 3 هزار و 700 نفر در این راه شهید شده‌اند.


4333940
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است