سیاسی 20:20 - 25 مهر 1397

عدم خدمات‌رسانی به روستائیان به معضل حاشیه‌نشینی شهرها دامن میزند

به گزارش خبرنگار مهر، بیت‌الله عبدالهی عصر امروز چهارشنبه  در دیدار مسئولان شهرستان اهر با اهالی روستای ذاخر با اشاره به اینکه تفاوت حکومت اسلامی با دیگر حکومت‌ها در پاسخگو بودن مسئولان به مردم است، اظهار داشت: اهالی روستاهای دورافتاده که برای پیگیری مشکلات مجبور هستند تا به مرکز شهرستان‌ها بیایند متحمل هزینه گزافی می‌شوند لذا باید مسئولان خود پیش‌قدم شده و با حضور در بین روستائیان نسبت به حل مشکلات آن‌ها اقدام کنند.

وی خطاب به مسئولان شهرستان اهر افزود: مسئولان بیش از گذشته در روستاهای دورافتاده حضور یابند و اگر اهالی روستاها مشکلی دارند نسبت به رفع آن اقدام کنند چون در غیر این صورت روستائیان از مسئولان دلسرد می‌شوند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی دستگاه‌ها در روستاها در خصوص تسهیلات گفت: متأسفانه بدعت غلطی که در کشور بنا شده این است که کسانی که تسهیلات می‌گیرند علاقه‌ای به برگرداندن تسهیلات ندارند و عمدتاً بانک‌ها به این دلایل سختگیری می‌کنند.

عبدالهی تصریح کرد: اخیراً تسهیلات خوبی در روستائیان و جامعه عشایری در نظر گرفته‌اند ولی متأسفانه به دلیل عدم اطلاع‌رسانی در روستاها و عشایر مناسب اغلب از تسهیلات اطلاع ندارند و از طرفی هم قبول داریم که سختگیری‌ها و دستورالعمل‌ها مانع از دریافت تسهیلات توسط روستائیان و عشایر می‌شود.

وی بابیان اینکه روستاها و مناطق عشایری شهرستان‌های اهر و هریس در حوزه زیرساخت‌های ارتباطات از قبیل تلفن ثابت، همراه و اینترنت مشکلات زیادی دارند، گفت: با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی وقتی می‌بینیم برخی از روستاها هنوز مشکل ارتباطی دارند باعث تأسف است که دستگاه‌ها کم‌کاری کرده‌اند و اخیراً بر همین اساس جلسه‌ای با مدیران وزارت ارتباطات داشتیم تا این مشکل را رفع کنند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با تأکید بر اینکه عدم خدمات‌رسانی به روستائیان و مهاجرت آن‌ها به شهرها بیشتر به معضل حاشیه‌نشینی دامن می‌زند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دولتی اگر می‌خواهند با معضل حاشیه‌نشینی مقابله کنند حداقل‌ترین کار این است که به روستائیان خدمات در خور شان ارائه شود.

عبدالهی اضافه کرد: تاکنون هیچ‌یک از روستائیان و عشایر نتوانسته‌اند از تسهیلات حمایت و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری بهره‌مند شوند ولی در مجموع علی‌رغم سختگیری‌ها، شهرستان اهر در پرداخت این تسهیلات رتبه نخست استانی دارد.

عدم پوشش تلفن همراه و آسفالت راه ارتباطی از جمله مهم‌ترین مشکلات روستای ذاخر است

زاهد محمودی فرماندار شهرستان اهر در دیدار با اهالی روستای ذاخر که در راستای بررسی مشکلات روستایی صورت گرفت اظهار داشت: هر مشکلی که از سوی روستائیان مطرح می‌شود اگر در شهرستان قابل‌حل باشد بدون شّک برای حل آن تلاش می‌کنیم و اگر مشکلی هم خارج از شهرستان قابل‌حل باشد یقیناً بنده و نماینده مجلس پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی افزود: روستای قشلاق ذاخر یکی از روستاهای دورافتاده شهرستان اهر است و قرار بود پیش از این‌ها به روستای ذاخر بیاییم اما چون اهالی در ییلاق بودند زمان حضور مسئولان در این روستا به فصل قشلاق موکول شد.

فرماندار شهرستان اهر، عدم پوشش تلفن همراه و آسفالت راه ارتباطی را از جمله مهم‌ترین مشکلات اهالی روستای ذاخر عنوان کرد.

آسفالت‌ریزی راه ارتباطی به طول ۷۰۰ متر، نبود آب شرب لوله‌کشی در مدرسه، عدم وجود مقطع راهنمایی که بعضاً موجب ترک تحصیل دانش آموزان می‌شود، نبود پزشک یا بهورز برای ارائه خدمات درمانی به روستائیان، نبود پل ارتباطی مناسب جهت تردد از رود قره‌سو، موانع اداری در دریافت تسهیلات عشایری از جمله مشکلاتی بود که اهالی روستای ذاخر بیان کردند.


9946062
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه توضیحاتی را درباره حادثه امنیتی امروز در محل کنسولگری کشورمان در پاریس ارائه داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بروجردی گفت: ‌نکته مهم این است که الگو انتخاب شده در عملیات وعده صادق الگوی ابر قدرتی بود. ما اعلام کردیم که در بالاترین سطح می‌زنیم و همین کار را هم کردیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در دیدار با همتای الجزایری خود بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌ما‌بین تاکید داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر ن...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در اتریش با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه کشورمان گفت که اعتیاد به تحریم و تحقیر قوانین بین‌المللی، معرفی کننده آن را مستعد ابتلا به زوال عقل می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است