اجتماعی 17:09 - 26 شهریور 1398
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از برگزاری همایش روز ملی روستا و عشایر در ۱۵ مهر ماه در استان خراسان جنوبی خبر داد.

برگزاری همایش روز ملی روستا و عشایر در خراسان جنوبی

به گزارش ایسنا، محمد امید در جلسه هماهنگی برگزاری همایش روز ملی روستا و عشایر گفت: روز ۱۵ مهر ماه در تقویم کشور به نام روز روستا و عشایر نامگذاری و مقرر شده امسال همایش این روز خارج از تهران برگزار شود. در ایام برگزاری نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر وزارت نیرو به رئیس جمهور پیشنهاد داده بودند که پروژه‌های افتتاح حوزه آب و برق در روستاها در هفته دولت انجام شود اما مقرر شد که هماهنگی های افتتاح این پروژه‌های حوزه روستایی با هماهنگی  معاونت توسعه روستایی انجام شود.

وی افزود: پیشنهاد ما برای افتتاح این پروژه‌ها ۱۵ مهر ماه یعنی روز روستا و عشایر بود اما وزارت نیرو اصرار بر افتتاح این پروژه‌ها در هفته دولت داشت که مقرر شد پروژه‌های زیر بنایی در این ایام افتتاح شود که در این راستا برنامه بسیار خوبی انجام شد و بازتاب خوبی هم داشت.

وی ادامه داد: قطعا افتتاح این پروژه‌ها در کنار برگزاری نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر حاکی از عنایت و توجه خاص دولت به حوزه روستاییان و عشایر بود. بی تردید در دولت یازدهم و دوازدهم توجه به روستاها براساس آمار بیشتر بوده به ویژه در بخش  تسهیلات کم بهره به روستاییان که موجب شده در حوزه اشتغال نیز اتفاقات بسیار خوبی روی دهد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: رئیس جمهور پروژه‌های حوزه روستایی را تقسیم کردند و مقرر شد که پروژه‌های زیرساختی در هفته دولت و سایر پروژه‌ها و اقدامات دستگاه‌های مرتبط در ۱۵ مهر ماه همزمان با روز ملی روستاییان و عشایر معرفی و افتتاح شود. از سوی دیگر مقرر شد که همایش این روز در یکی از استان‌های کم برخوردار تر برگزار شود که نهایتا استان خراسان جنوبی برای برگزاری این مراسم انتخاب شد.

وی ادامه داد: امروز در این جلسه تا فرصت دو هفته‌ای که برای برگزاری این روز داریم از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم که پروژه‌های قابل افتتاح خود را برای این روز معرفی کنند و همچنین در برگزاری همایش روز ملی روستاییان و عشایر قطعا افتتاح پروژه، برگزاری نمایشگاه و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام


10240321
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است و ما به کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است