سیاسی 21:02 - 20 آبان 1398

بررسی سخنرانی رئیس جمهور در یزد، موضوع جلسه کمیسیون امنیت ملی

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون اظهارداشت: در ابتدای جلسه امروز بحث و بررسی پیرامون سخنرانی رئیس محترم جمهور در مراسم و سفر یزد صورت گرفت.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: بیانات آقای رئیس جمهور تعجب برانگیز و حاشیه ساز بود، به همین جهت تصمیم گرفته شد تا جلسه آینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جلسه ای را پیرامون مبارزه با مفاسد اقتصادی با حضور کلیه دستگاه های مربوطه تشکیل دهد.

نماینده مردم  ورامین و پیشوا در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: در ادامه جلسه، بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت مصرف شده و ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا برگشتی از شورای نگهبان در دستور کار قرار گرفت.

این نماینده مجلس بیان داشت: در این جلسه که آقای طحان نظیف حقوقدان شورای نگهبان نیز حضور داشت دو ایراد شورای محترم نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی توضیح داد: شورای نگهبان بند ۴ ماده ۶ و بند ۴ ماده ۱۳ در خصوص در اختیار قرار دادن داده های کلی مرتبط با تاسیسات به طرف های متعاهد مجاور و همچنین ماده ۳۲ در خصوص تکلیف طرف های متعاهد به ارائه گزارش هایی  در خصوص موضوعات مذکور از جهت ایجاد زمینه برای نفوذ اجانبه، مغایر بند ۵ اصل ۳ قانون اساسی شناخته شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: پس از بحث و بررسی بنا بر این شد که موضوع به کمیته هسته‌ای ارجاع تا شروط لازم در مقدمه کنوانسیون اضافه و ایرادات رفع شود و سپس به رای کمیسیون گذاشته شده تا اگر تصویب شد جهت تعیین تکلیف به صحن علنی ارجاع شود.


10290959
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح به منطقه این است که شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران و استماع مشکلات این منطقه در زمینه‌های درمانی، آموزشی و بافت فرسوده، دستوراتی را برای رفع این موانع صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است