استانی 19:12 - 09 آذر 1399
معاون استاندار گیلان:
ایسنا/گیلان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، گفت: برداشتن گام نخست در زمان وقوع بحران با نیروها و مأموران راهداری است.

گام نخست در زمان وقوع بحران با مأموران راهداری است

علی اوسط اکبری مقدم، در جریان سفر یک روزه خود به بندر مرزی آستارا و بازدید از راهدارخانه بهارستان در جاده کوهستانی آستارا – حیران، اظهار کرد: در زمان وقوع بحران گام نخست را نیروهای راهداری برمی دارد تا مسیر برای حضور سایر نیروها هموار شود.

وی با بیان اینکه مسدود بودن مسیرها به منزله متوقف شدن سایر نیروهای امدادرسان است، ادامه داد: نیروهای راهداری باید دارای تبحر ویژه باشند تا در زمان بروز حوادث از قبیل سیل، رانش زمین، برف، کولاک و سایر رویدادها غافلگیر نشوند.

اکبری مقدم با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۷ دستگاه ماشین آلات جدید به مجموعه راهداری استان گیلان اضافه شد، افزود: عمر مفید ناوگان راهداری در کشور ۲۵ سال است و با توجه به وضعیت کشور، نمی شود در حال حاضر کل تجهیزات را نو کرد.

الزام ایجاد راهدارخانه در جاده آستارا و تالش

رمضان دانش، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا نیز در جریان این بازدید، خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲۱ دستگاه خودرو در راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان به کار گرفته شده اند که ۱۶ دستگاه خودروی سنگین، اعم از لودر، گریدر، غلطک، نمک پاش و کامیون هستند.

وی با بیان اینکه این ماشین آلات با ۲۵ راهدار، عملیات نگهداری ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، شریانی و ترانزیتی شهرستان را بر عهده دارند، ادامه داد: کل مسیرهای شهرستان در پنج بخش تقسیم شده اند که نیروهای راهداری در شرایط بحرانی و جوی عملیات پاکسازی و نگهداری این مسیرها را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ تن شن و ماسه و نمک در انبار های شهرستان ذخیره شده است، تصریح کرد: فرسوده بودن ماشین آلات از مشکلاتی می باشد که باید فکری اساسی برای آن شود.

دانش، ارائه خدمات از پل آقچای تا میدان ورودی شهر تالش را از وظایف راهداری آستارا برشمرد و توضیح داد: ایجاد یک راهدارخانه در مسیر آستارا – تالش برای استقرار بخشی از تجهیزات جهت تسریع در خدمات رسانی از الزامات است.

وی با تأکید بر اینکه اگر این مهم محقق شود، خدمات رسانی در حوزه شهرستان تالش ۴۵ کیلومتر سریع تر انجام می شود، افزود: ترانزیتی بودن این جاده می طلبد تا از همه توان برای ممانعت از مسدود شدن آن استفاده کنیم.

انتهای پیام


10833160
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است