استانی 01:50 - 01 مرداد 1393
به منظور رفاه حال مسافران
معاون راهداری اداره راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: سیستم گشت‌زنی در طول محورهای استان فعال است و اگر مشکلی برای شهروندان به وجود آید کمک می‌کنند و همچنین راهنمای مسافران در طول سفر نیز هستند.

فعالیت خودروهای گشت‌زنی در طول شبانه‌روز در محورهای مواصلاتی اصفهان

فرزاد دادخواه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص عملیات راهداری در سفرهای تابستانی اظهار کرد: با توجه به اینکه دور دوم سفرهای تابستانی که از 8 مرداد ماه آغاز می‌شود که تعدادی از مسافران نیز قبل از عید فطر اقدام به مسافرت می‌کنند، پیش‌بینی می‌شود حجم تردد در محورهای استان زیاد شود.

وی افزود: حجم تردد به‌ویژه در محورهای اصفهان- دلیجان- شهرضا- آباده، محور خور به نائین، محور اصفهان- نائین- اردستان- کاشان، اصفهان- زرین‌شهر- شهرکرد و همچنین زرین‌شهر- سفید دشت و محور اصفهان- داران- الیگودر بالا است.

معاون راهداری اداره راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به مقارن بودن ماه مبارک رمضان با تابستان و پیش از آن نیز امتحانات پایان سال دانش‌آموزان، سبب شده تا بسیاری از شهروندان سفرهای تابستانی خود را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس با توجه به جلسات هماهنگی که با واحدهای مربوطه از جمله پلیس راهنمایی و رانندگی و دستگاه‌های امدادی و همچنین جلساتی که در اداره راه‌ و شهرسازی برگزار شد و براساس ساعات اوج تردد در محورهای نامبرده اقداماتی را در نظر داریم.

دادخواه خاطرنشان کرد: اقداماتی که پس از سفرهای نوروزی برای سفرهای تابستانی انجام شده شامل خط‌کشی محورها براساس اولویت‌هایی که در سطح راه‌های استان است و با توجه به اینکه استان اصفهان جاده‌های مختلف و مناطق گردشگری بسیاری دارد در روزهای آخر هفته و در روزهای تعطیل سفرهای درون استانی نیز به حجم ترددها اضافه می‌شود که بیشتر در مناطق غرب و جنوب استان است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده اظهار کرد: نصب تابلوهای علائم، تامین روشنایی و چراغ‌های چشمک‌زن، تابلوی پیام متغیر، ایمن‌سازی، آشکارسازی و آرام‌سازی ترافیک در مناطق حادثه‌خیز به‌ویژه در دماغه‌های خروجی، دوربرگردان‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح همچنین تعمیر و نصب گاردریل و حفاظ‌های بتنی در محورها با سرعت در دست انجام است.

معاون راهداری اداره راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: اجرای شیارهای لرزاننده در مناطقی که نیاز به کاهش سرعت است، انجام شده و در بخش نگهداری نیز شانه‌سازی و اصلاح شیب راه‌ها براساس اولویت‌ها و همچنین لکه‌گیری و اصلاح آسفالت راه‌ها به سرعت در حال انجام است که عمده این اقدامات در محورهای پرتردد نامبرده در حال انجام بوده تا بتوانیم سطحی ایمن از نظر کیفیت بالا رفته و برای شهروندان هم‌استانی و سایرهموطنانی که از سایر استان‌ها از این راه‌ها عبور می‌کنند سفر ایمنی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خودروهای گشت همراه با gps در طول شبانه روز در ایام تعطیلات گشت‌زنی انجام می‌دهند، گفت: سیستم گشت‌زنی در طول محورها فعال است و اگر مشکلی برای شهروندان به وجود آید به آن‌ها کمک می‌کنند و همچنین راهنمای مسافران در طول سفر هستند.

دادخواه خاطرنشان کرد: تقاضای ما از شهروندانی که قصد سفر دارند و با توجه به اینکه استان اصفهان چهارراه ترانزیتی کشور است بیشترین آمار تصادفات رانندگی و متاسفانه تلفات جانی را دارد زمان سفر خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که در طول سفر استراحت کافی داشته باشند تا دچار حادثه نشوند.

وی افزود: با توجه به اینکه محورهای مواصلاتی استان بزرگراه بوده و از کیفیت خوبی برخوردار است سبب می‌شود تا رانندگان با سرعت بالاتری رانندگی کنند که از رانندگان تقاضا داریم سرعت مجاز را رعایت کنند و در رانندگی گذشت داشته باشند.


4302516
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است